حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان

همزمان با فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان(ع)، میلیونهازائر حسینی از کشورهای مختلف در کربلای معلی تجمع کردند. مسئولان کربلا ازورود میلیون‌ها زائر به این استان خبرداد ند.
مقامات عراقی اعلام کردند میلیون‌ها زائر وارد این استان شده‌اند که بیش از چهار میلیون تن از آن‌ها از کشورهای دیگر به ویژه ایران هستند.
به گفته این مقامات، به منظور تامین امنیت و نظم این مراسم باشکوه اقدامات گسترده‌ای اتخاذ ش و همه دستگاه‌های استان درحالت آماده‌باش قرار داشتند. همچنین از داوطلبان استان‌های مختلف برای خدمت به زائرین کمک گرفته شد.
علی المیالی، معاون استاندار کربلا پیشتر اعلام کرده بود که بیش از 30 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم در اربعین حسینی بسیج شده‌اند و 21 هزار وسیله نقلیه در انتقال زائران مشارکت می‌کنند.


اربعین امسال به دلیل افزایش چشمگیر زائران خارجی و نیز رشد بالای تعداد کلی زوار وارد شده به کربلا با سال‌های قبل متفاوت شده است. بنا به گفته مسئولان عراقی، بیشتر زائران خارجی اربعین ایرانی هستند و تعداد شرکت کنندگان از کشورهای مختلف از 30 کشور به 60 کشور افزایش یافته است.
بنا بر اعلام مسئولان استان کربلا بیش از 10 هزار موکب امسال در کنار دستگاه‌های دولتی و استانی کار خدمات‌رسانی به زائران را بر دوش داشتند که این خدمات دهی تا روزهای بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.
هزاران نفر از افغانستان، پاکستان، قفقاز، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای عربی مانند یمن و لبنان و کشورهای دیگری مثل آفریقای جنوبی، چین، سنگاپور، نیوزیلند و تانزانیا برای شرکت در این مراسم خود را به کربلا رساندند.
همچنین به گفته مسئولان عراقی بیش از 300 شبکه تلویزیونی، خبرگزاری، رادیو و... از کشورهای عربی و خارجی و نیز خود عراق اخبار مربوط به اربعین را پوشش دادند.
هزاران نیرو‌ی امنیتی عراق به ویژه نیروی "حشدالشعبی " تدابیر امنیتی کم سابقه‌ای را اتخاذ کرده و ایست‌های بازرسی زیادی را مستقر کرد ند تا از جان زائران حسینی حفاظت کنند.
کشته شدن 3 زائر شیعه در شمال عراق
پلیس عراق اعلام کرد، سه زائر زن شیعه در اثر انفجار بمبی که در مسیر راهپیمایی‌شان به سمت کربلا در نزدیکی شهر خانقین واقع در شمال عراق کار گذاشته شده بود، کشته شدند.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما داعش در این منطقه فعال است و آنها قبلا زائران شیعه را هدف گرفته بودند.
سایر اخبار این روزنامه
اتحادیه اروپا: سازوکار ویژه مالی ایران و اروپا دردست اجرا است ادامه حمایت‌ها از حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی سفیر فرانسه: حفظ و اجرای برجام را با قدرت ادامه می‌دهیم رویترز: نمی توان جلوی صادرات نفت ایران را گرفت حمله مجدد ارتش نیجریه به تظاهرات شیعیان ترامپ: رسانه‌های آمریکا دشمن واقعی ملت هستند! مرثیه‌ای برای اخلاق حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان بدون نام بردن از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اردوغان: در پرونده قاشقچی سعی در نجات فردی خاص است فارین پالیسی: "بن سلمان "،صدام بعدی است سفر ظریف به پاکستان برای پیگیری آزادی مرزبانان ربوده شده جهانگیری در دیدار با استاندار نجف: آیین اربعین راه دوستی ملت ایران و عراق را باز کرده است ترامپ: رسانه‌های آمریکا دشمن واقعی ملت هستند! واکنش ایران به ادعاهای اخیر برخی مقامات دانمارکی دکتر روحانی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در اندونزی را تسلیت گفت حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان