حمله مجدد ارتش نیجریه به تظاهرات شیعیان

نیروهای ارتش نیجریه بار دیگر به سمت تظاهرات‌کنندگان شیعه در ابوجا پایتخت این کشور حمله و اقدام به تیراندازی کردند.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نیروهای ارتش نیجریه به تجمع شیعیانی که برای بزرگداشت اربعین حسینی درحال حرکت به سوی ابوجا پایتخت این کشور بودند، آتش گشوده و شماری از آنان را به شهادت رساندند.
شیعیانی که در این حمله به شهادت رسیده اند، از اعضای جنبش اسلامی نیجریه بودند که دولت نیجریه فعالیت آن را ممنوع اعلام کرده و اعضای آن را در طول سه سال گذشته سرکوب کرده‌ است.
این حمله در نزدیکی پاسگاه بازرسی نیانیا در جاده مارارابا درحالی اتفاق افتاد که این گروه از شیعیان درحال حرکت به سوی پایتخت توسط نیروهای دولتی متوقف شده و از فاصله نزدیک با گلوله‌های جنگی به رگبار بسته شدند.


فعالان نیجریه‌ای این اقدام وحشیانه ارتش نیجریه را که منجر به زخمی شدن تعدادی از شیعیان شده است، محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان آن شدند.
این دومین حمله در طول دو روز گذشته به شیعیان نیجریه بود.
سه روز پیش نیز نیروهای امنیتی نیجریه کشور به تجمع عزاداران برای بزرگداشت اربعین شهادت حضرت امام حسین(ع) حمله‌ور شده و دستکم 10 نفر از آنان را به شهادت رسانده‌ بودند.
اولین بار در اربعین سال 1394 بود که نظامیان نیجریه‌ای با یورش به شیعیان مظلوم نیجریه صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزکی رهبر جنبش اسلامی این کشور را به شهادت رسانده بودند.
شیخ ابراهیم زکزاکی از آذر 1394 در زندان است.
نیروهای نظامی نیجریه 21 آذر 1394 به منزل شیخ زکزاکی حمله کردند که در اثر آن صدها نفر کشته یا زخمی شدند و حسینیه بقیه‌الله نیز به طور کامل تخریب شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: فعالان حقوق بشر ارتش نیجریه را به کشتار صدها نفر متهم کردند و در جریان این حمله شیخ زکزاکی نیز زخمی شد و پس از آن او را بازداشت کردند.
ارتش نیجریه آن زمان اعلام کرد، علت این حادثه، حمله طرفداران شیخ زکزاکی به کاروان فرمانده ستاد ارتش این کشور در این منطقه بود اما جنبش اسلامی نیجریه این اتهام را شدیدا تکذیب کرد.
گفته می‌شود گروه‌های تکفیری عامل تحریک ارتش نیجریه برای حمله به رهبر جنبش اسلامی نیجریه بودند.
سایر اخبار این روزنامه
اتحادیه اروپا: سازوکار ویژه مالی ایران و اروپا دردست اجرا است ادامه حمایت‌ها از حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی سفیر فرانسه: حفظ و اجرای برجام را با قدرت ادامه می‌دهیم رویترز: نمی توان جلوی صادرات نفت ایران را گرفت حمله مجدد ارتش نیجریه به تظاهرات شیعیان ترامپ: رسانه‌های آمریکا دشمن واقعی ملت هستند! مرثیه‌ای برای اخلاق حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان بدون نام بردن از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اردوغان: در پرونده قاشقچی سعی در نجات فردی خاص است فارین پالیسی: "بن سلمان "،صدام بعدی است سفر ظریف به پاکستان برای پیگیری آزادی مرزبانان ربوده شده جهانگیری در دیدار با استاندار نجف: آیین اربعین راه دوستی ملت ایران و عراق را باز کرده است ترامپ: رسانه‌های آمریکا دشمن واقعی ملت هستند! واکنش ایران به ادعاهای اخیر برخی مقامات دانمارکی دکتر روحانی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در اندونزی را تسلیت گفت حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان حضور 20 میلیون زائر در جوار حرم سیدالشهدا(ع) برگزاری مراسم حماسی اربعین حسینی در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان