نفاق مدعیان اصلاحات؛ از توهین به مقدسات تا ادعای حمایت از مرجعیت

سرویس سیاسی- آنچه در نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی مورد سوءاستفاده طیف موسوم به اصلاح‌طلب قرار گرفت سبب شد تا انتقادها به واکنش این طیف صورت گیرد.
عمده‌ترین نکته‌ای که در انتقادهای صورت گرفته مطرح شده است شامل این نکته است که چگونه طیف موسوم به اصلاح‌طلب در مقابل توهین به مقدسات و مراجع سکوت پیشه می‌کند و حتی بدتر از این رسانه‌های منسوب به این طیف هر از چندگاه به توهین به مقدسات می‌پردازند حالا داعیه‌دار «شان مرجعیت» شده‌اند؟!
نمونه‌هایی از توهین‌های منتشر شده در رسانه‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب در گزارش روز دوشنبه کیهان آمده بود. این گزارش با عنوان «دیروز می‌گفتند تقلید کار میمون است امروز نگران شأن مرجعیت شدند!» منتشر شد.
سخیف و زشت


سخن هم‌حزبی‌های شماست
نوشتار فوق گزارشی بود از توهین‌های گوناگونی که در رسانه‌های این طیف منتشر شده بود: از انکار غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) تا توهین به مراجع و امر دینی تقلید.
برای نمونه در این گزارش آمده بود: «21خرداد 1381، ‌هاشم آغاجری یکی از مدعیان اصلاحات در خانه‌ معلم همدان... مردم را به واسطه تقلید میمون‌صفت خواند و تصریح کرد «رابطه با مردم رابطه‌ معلم و متعلم است نه رابطه‌ مراد و مرید، نه رابطه‌ مقلِّد و مقلَّد که تقلید بکنید.
مگر مردم میمون هستند که تقلید بکنند؟!» به دنبال برخورد قضایی صورت گرفته با آغاجری روزنامه‌های زنجیره‌ای و دیگر مدعیان اصلاحات به میانه میدان آمده و به شدت از او دفاع
کردند.»
نکته جالب توجه در این باره این است که روزنامه دنیای اقتصاد در سایت خود گزارش کیهان را با این تیتر بازنشر کرده است: «تیتر سخیف و زشت کیهان در واکنش به نامه جنجالی آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی»!
حامی توهین‌کننده به پیامبر؛
دلسوز مرجعیت!
چه می‌توان گفت جز این اینکه این رسانه طیف موسوم به اصلاح‌طلب برای هجوم به کیهان اردوگاه خودی را زیر آتش گرفته است! چرا که آن سخن اگر سخیف و زشت است آن چیزی است که هم طیفان روزنامه دنیای اقتصاد گفته‌اند و کیهان نیز بارها و بارها به زشتی و توهین آمیز بودن آن‌اشاره کرده‌اما چه می‌توان کرد که گاه به جهت نمایاندن نفاق متاسفانه ناچاریم آینه در برابر زشتی‌ها بگیریم.
روزنامه‌ای مانند «سازندگی» با سردبیری محمدقوچانی که معمولا سردبیر تیم رسانه‌ای هم مهین را دارد روز دوشنبه (قبل از اربعین) در حالی صفحه نخست خود را به صورت کامل به تصویر آیت‌الله شبیری در زمینه سیاه اختصاص داد که هیچ تیتری در آن از گردهمایی عظیم اربعین وجود ندارد. جالب آنکه قوچانی سردبیر این روزنامه زمانی که سردبیری روزنامه «مردم امروز» را به عهده داشت و در آن روزگاری که جهان اسلام یکپارچه خشم علیه نشریه «شارلی ابدو» بود تیتر یک خود را در حمایت از نشریه موهن «شارلی ابدو» به جمله «من شارلی هستم» اختصاص داده بود! شارلی ابدو با انتشار کاریکتاتوری موهن و زشت به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) جسارت کرده بود. حالا چگونه می‌توان دغدغه «شان مرجعیت» را از این جماعت باور داشت؟!
امام معصوم خود را فدای امربه معروف کرد
آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با‌اشاره به واکنش‌های صورت گرفته نسبت به نامه آیت‌الله محمد یزدی دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشت: این نامه‌نگاری بین حوزویان و شخصیت‌های حوزوی یک موضوع رایج  و طبیعی است و هیچ مشکلی ندارد و همانگونه که آیت‌الله یزدی هم‌اشاره کردند قبلا یک سری نامه‌ها و پیام‌هایی درخصوص مسائل مختلف رد و بدل شده است.عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقدسات از نظر قداست دارای تسلسل هستند، تصریح کرد: شکی نیست که امام حسین(ع) نوه پیغمبر و امام معصوم است، اما ایشان خود را فدای اسلام کرد که این به معنای مهم‌تر بودن بقای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: بحث دفاع از انقلاب و نظام شوخی بردار نیست و اگر به واسطه شخص محترمی بنا است ضربه‌ای به اسلام و انقلاب وارد شود، دلیلی نمی‌شود بخاطر اینکه آن شخص در هیئت مرجعیت قرار گرفته است، از حیثیت و قداست نظام و انقلاب گذشت.
آیت‌الله حیدری در پایان با بیان اینکه این موضوع درون حوزوی است، تاکید کرد: نباید افراد خارج از حوزه این موضوع را دستاویزی برای سوءاستفاده و مقاصد سیاسی خود قرار دهند.
مژدگانی که گربه عابد شد!
حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری در مطلبی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، با‌اشاره به نامه آیت‌الله محمد یزدی دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید تاکید کرد: «...آنچه مهم است این است که تذکر بزرگی به بزرگ دیگر از سنتهای ارزشمند حوزوی بوده و هست و نباید مورد سوءاستفاده دشمنان حوزه و روحانیت و نیز طرفداران جریانات خاص قرار بگیرد. نکته جالب توجه آن است که کسانی که هیچ اعتقادی به حوزه و مرجعیت و روحانیت نداشته و ندارند؛ در این ماجرا دلسوز مرجعیت و جایگاه آن شده‌اند. کسانی که خود با ارائه گزارشات دروغین درباره بودجه حوزه‌ها به تخریب حوزه ومراجع پرداختند، اکنون دلسوز مرجعیت گردیده‌اند.»
این عضو مجلس خبرگان نوشت: «کسانی که در قبال توهین به خدا و پیامبر(ص) و امام زمان(عج) از سوی همفکرانشان نه تنها هیچ عکس‌العملی نشان ندادند؛ بلکه در برخی موارد خود از توهین کنندگان بودند برای مقام مرجعیت یقه چاک می‌کنند. مژدگانی که گربه تائب شد/ زاهد و عابد و مسلمانا»
او در انتها در توصیه به طلاب حوزه نوشته است: « وظیفه ما طلاب، حمایت از همه بزرگان حوزه و جلوگیری از تخریب آنان توسط دیگران است. چه آن دیگران حوزوی باشند و چه غیر حوزوی. از یادمان نرود در شرایطی که کوس رسوایی جریان غربگرا به صدا در آمده است و مشکلات عدیده اقتصادی که نتیجه اعتماد بر دشمنان است، تبدیل به سند رسوایی این جریان گردیده است؛ پرداختن به چنین مباحثی، که فرصت تنفس مجدد به آنان را می‌دهد به شدت مورد علاقه این جریان است. مراقب باشیم که در زمین منافقان بازی نکنیم.»
از قلمفرسایی نابجا بپرهیزید
سایت خبری-تحلیلی رجانیوز نیز در خبری به بیانیه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رئیس‌مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرداخت که در بخشی از آن آمده است: « دفاع از انقلاب و حمایت از جایگاه رفیع مرجعیت شیعه، در مقابل دسیسه‌های اجانب و بدخواهان انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) و ممانعت از نفوذ اهل فتنه در این پایگاه عظیم و اثرگذار، بر همه حوزویان و افراد، لازم و ضروری است و دغدغه‌های ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین حضرت آیت‌الله یزدی دامت برکاته در جهت حفاظت از مقام مرجعیت و نظام ولایی و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است. بنابراین توصیه می‌شود در موارد گفتمان ارکان و بزرگان حوزه علمیه ، دیگران نسبت به ورود و قلم فرسائی‌های نابجا پرهیز نمایند.»
آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با رسا، با انتقاد شدید از سوءاستفاده برخی رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و مدعی حوزوی از نامه آیت‌الله یزدی به حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی گفت: مدت‌ها است که عده‌ای به اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا و زائران اربعین جسارت می‌کنند اما این رسانه‌ها کلمه‌ای حرف نزدند اما در این جریان همه دلسوز مرجعیت و حوزه شده‌اند.
حیف است که از بیوت علما
سوءاستفاده شود
وی افزود: نامه بین علما از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون رایج بوده است و علما در این نامه‌ها مطالباتی را رد و بدل می‌کردند؛ بنابراین این موضوع امری طبیعی است، اینگونه نامه‌ها از ابتدا بوده و مربوط به زمان حاضر و مورد مذکور نیست.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی همواره از ابتدا تبری می‌کرد که وارد مسائل سیاسی شود، اظهار داشت: در حال حاضر عده‌ای به تدریج می‌خواهند ایشان را وارد مسائل سیاسی کنند، ملاقات ایشان با برخی سیاسیون مایه تعجب است چرا که آیت‌الله زنجانی از مسائل سیاسی همواره دوری داشته‌اند. برخی سعی دارند از جایگاه مرجعیت سوءاستفاده کرده و ایشان را وارد برخی مسائل سیاسی کنند، این موضوع برای مرجعیت سنگین است و باید هوشیار بود که عده‌ای از این جایگاه رفیع سوءاستفاده و اهداف خود را پیگیری نکنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیت‌الله شبیری زنجانی در رتبه بالایی قرار دارد و حائز رتبه علمی فوق‌العاده است، واقعا حیف است که اجازه داده شود عده‌ای سوءاستفاده سیاسی استفاده کنند.