شهرداری تهران معطل قحط‌الرجال در شورای شهر

سرویس سیاسی-با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، محمدعلی افشانی نیز رفتنی شد، براساس گفته اعضای شورای شهر، شهردار تهران 24 آبان ماه باید با شهرداری خداحافظی کند از همین رو همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سومین شهردار تهران را طی 14 ماه اخیر انتخاب کنند.
به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، فرایند انتخاب شهردار تهران از 7 آبان ماه با ارائه لیست بلند آغاز می‌شود و پس از آن 12 آبان ماه رای‌گیری مخفی و انتخاب 5 گزینه برای حضور در صحن، 20 آبان حضور 5 منتخب در صحن و ارائه نقطه نظرات و رای‌گیری برای انتخاب دو نفر و 22 آبان ماه نیز رای‌گیری برای انتخاب شهردار انجام خواهد شد.
در نخستین مرحله صبح دوشنبه اعضای شورای شهر تهران لیست بلندی متشکل از 30 نفر را جمع‌بندی کردند که اسامی آشنا و بعضا با سابقه‌های خاص در این لیست به چشم می‌آید.
لیست بازنشسته‌ها


برای شهرداری تهران!
در لیست بلند گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی سمت شهرداری تهران اسامی افرادی چون عباس آخوندی (61 ساله)، معصومه ابتکار، علی اصغر احمدی (62 ساله)، رضا اردکانیان (60 ساله)، جواد امام، حمید امامی، غلامرضا انصاری (62 ساله)، ابراهیم انصاری لاری (57 ساله)، محسن پورسید آقایی (57 ساله)، کامل تقوی نژاد (54 ساله)، نصرالله جهانگرد (61 ساله)، سمیع‌الله حسینی مکارم (57 ساله)، پیروز حناچی (55 ساله)، صادق خرازی (74 ساله)، علی ربیعی (63 ساله)، محمود رضا خواجه نصیر، مصطفی سالاری (52 ساله)، مصطفی سلیمی، ابراهیم شیخ(44 ساله)، رسول کشت پور، الهه کولایی (62 ساله)، ایرج معزی، مصطفی موسوی لاری، شهین دخت مولاوردی (53 ساله)،حجت‌الله میرزایی، محمدرضا واعظ مهدوی، علی اوسط هاشمی (60 ساله)، مناف هاشمی، محسن هاشمی رفسنجانی(57 ساله) دیده می‌شود.
اکثریت افرادی که نامشان در لیست فوق دیده می‌شود در سن بازنشستگی قرار دارند یا به زودی بازنشسته خواهند شد، این خود نشان می‌دهد که شورای شهر برنامه‌ای دراز مدت برای اداره شهر تهران نداشته و یا به آن فکری نکرده است.
در مجموع بررسی‌های اولیه این لیست نشان می‌دهد اعضای شورای شهر جدیت زیادی برای ارائه یک لیست تخصصی ندارند، عدم حضور بانوان شایسته و کارآمد، جای خالی گزینه‌های جوان و نخبه و شایسته و نیز شائبه بازنشستگی تعداد زیادی از این افراد مهم‌ترین نقاظ منفی لیست جمع‌بندی شده است.
شورای شهر تماما اصلاح‌طلب تهران که حمایت دولت را نیز پشت سر خود دارد در نزدیک 14 ماهه گذشته دو شهردار به خود دیده است.
شورای شهر تهران با تکرار آنچه در دوره اول شوراها اتفاق افتاد مصالح مردم تهران را قربانی منافع حزبی و گروهی خود ساخته است، در حالی که قانون تصدی سمت شهرداری را توسط افراد بازنشسته ممنوع ساخته است تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند که با تصویب استفساریه‌ای با قید دو فوریت افشانی را ماندنی سازند!
پیش از این در روز دوم آبان یک فوریت استفساریه مستثنی کردن شهردار تهران از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان رد شد ولی تعدادی از نمایندگان به دنبال آن هستند که با تغییر این استفساریه از مستثنی کردن فقط شهردار تهران به شهرداران کلانشهرها آن را با قید دو فوریت تصویب کرده و افشانی و تعداد دیگری از بازنشسته‌ها را در سمت خود ابقا کنند!
این خود نشان می‌دهد که شهرداری تهران معطل قحط الرجال در شورای شهر تهران است که اگر این گونه نبود این شورا تاکنون توانسته بود فرد دارای صلاحیتی را که مشکل قانونی و...نیز نداشته باشد برای تصدی این سمت معرفی و یا انتخاب کند.
یادآور می‌شود نامزدی آخوندی برای شهرداری تهران در حالی است که سوء مدیریت وی در یک‌سال گذشته موجب تورم ۸۲ درصدی مسکن در تهران طی یک‌سال گذشته شد.