کربلا میعادگاه میلیون ها زائر اربعین حسینی

بخش خبری: میلیونها زائر و عزادار حسینی از اقصی نقاط جهان به قصد زیارت بارگاه منور سید الشهداء حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تا کنون رهسپار کربلای معلی شده‌اند تا با گرد آمدن کنار مضجع شریف آن حضرت، و با شرکت در مراسم باشکوه اربعین حسینی ارادت خودرا به ساحت سالار شهیدان به نمایش بگذارند.
در این میان معاون استاندار کربلا اعلام کرد که تاکنون بیش از 10 میلیون زائر برای احیای مراسم اربعین حسینی وارد استان کربلای معلی شده‌اند.
به گزارش ایرنا، "علی المیالی" معاون استاندار کربلا در گفتگو با خبرگزاری "المعلومه" تاکید کرد که در زیارت اربعین امسال تاکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر غیر عراقی برای شرکت در مراسم اربعین وارد کربلا شده‌اند.
المیالی افزود: زائرین غیر عراقی از مرزهای مختلف زمینی و نیز فرودگاه نجف وارد خاک عراق شده‌اند.


طبق تاکید مراجع تقلید، زیارت اربعین اختصاص به خود روز اربعین ندارد و بر همین اساس و بدلیل ظرفیت محدود کربلا و جاده‌های مواصلاتی، زائران عراقی و غیر عراقی از چند روز زودتر مرحله مرحله به کربلا می‌آیند و پس از زیارت به شهرهای خود و یا سایر عتبات عالیات می‌روند.
معاون استاندار کربلا با اشاره به ظرفیت زیرساختی استان کربلا در تامین خدمات برای حدود یک میلیون و 200 هزار زائر گفت: طبیعی است که حضور میلیون‌ها زائر کاستی‌هایی در زمینه خدمت رسانی ایجاد می‌کند.
شرکت هواپیمایی ملی عراق روز شنبه اعلام کرد که در پنج روز گذشته قریب به 30 هزار زائر غیر عراقی توسط این شرکت به فرودگاه‌های بین‌المللی عراق انتقال یافته‌اند.
گفتنی است نزدیک به یک میلیون و 780 هزار زائر ایرانی تا روز شنبه ویزای عراق را اخذ کرده‌اند و بیشتر این افراد تاکنون از خط مرزی میان دو کشور ایران و عراق گذشته‌اند.
سال گذشته از بیش از 14 میلیون زائر عراقی و غیر عراقی زیارت اربعین، دو میلیون و 350 هزار نفر ایرانی بودند.
سراسر ایران اسلامی سوگوار شد
ایران اسلامی نیز در آستانه اربعین سالار و سرور شهیدان کربلا امام حسین(ع) و یاران باوفایش همگام با راهپیمایان اربعین رنگ و بویی کربلایی گرفته است.
خیل عظیمی از مردم ایران از هفته‌های قبل با خریدن رنج سفر پیاده و سواره عازم کربلا شدند تا در اربعین حسینی در کنار کاروان عاشقان باشند.اما بازماندگان از کاروان حسینی نیز در داخل ایران اسلامی با سیاه پوش کردن مساجد،تکیه‌ها و خانه‌ها و بازار خود را آماده عزاداری کردند تا همگان بدانند « یاد و عشق حماسه حسین(ع) تا ابد در دل عاشقانش زنده است.
در اربعین حسینی امسال گروه‌های زیادی با حضور در کربلا به پابوس امام حسین(ع) و ابوالفضل عباس رفتند و مشتاقان بسیاری نیز با دل سفر کردند و حماسه حسینی را در ایران زنده نگه داشتند.
براساس گزارش‌های رسیده در مشهد با حضور گسترده زائران پیاده و نیز زائران شهرها و کشورهای مختلف و دیگر عاشقان ائمه معصومین(ع) در حرم حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) در آستانه اربعین حسینی رنگ و بویی کربلایی گرفته است
هیاتها و دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی از شهرها و روستاهای با دلی آکنده از عشق حضرت امام حسین(ع) و خاندان امامت و اصحاب ایشان به سوی حرم نورانی حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) روانه شده‌اند تا امشب در مراسم عزاداری ویژه حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یابند.
همچنین جاماندگان کوی عشق در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در تهران فردا قصد دارند با حضور گسترده عزاداران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جاماندگان کوی عشق، حسین گویان مسیر دلدادگی را بپیمایند.
این مراسم معنوی و ویژه فردا با اجتماع عظیم و گسترده عزاداران و قرائت قرآن و نوحه خوانی در نقاط مختلف شهر تهران از جمله میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
باحضور بیش از 2 هزار دانشجو؛
عزاداری دانشجویان در اربعین حسینی
مراسم عزاداری اربعین امام حسین(ع)، فردا از دانشگاه تهران تا حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
بیش از 2 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ابتدای صبح اربعین با تجمع در محوطه دانشگاه تهران مراسم عزاداری را آغاز می‌کنند.
سپس هیئت عزاداری به سوی حسینیه امام خمینی(ره) حرکت خواهد کرد و مراسم عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب ادامه خواهد یافت.