هشدار اتحادیه جهانی علمای مسلمان نسبت به تحرکات اسرائیل در منطقه خلیج فارس

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با هشدار نسبت به فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس، رد هرگونه عادی سازی روابط با این رژیم را با توجه به ادامه اشغال فلسطین، خواستار شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، این اتحادیه در بیانیه‌ای از کشورهای اسلامی و رهبران آن‌ها خواست در کنار مسائل بزرگ اسلام بایستند و "در حق قدس شریف و اراضی اشغالی ظلم نکنند."
این اتحادیه در ادامه هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل یا استقبال رسمی و مردمی از هیات‌های "اشغالگران قدس و قاتلان فلسطینی‌ها و محاصره کنندگان غزه" را محکوم کرد.
همچنین در این بیانیه اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس و استقبال از اشغالگران در کشورهای اسلامی محکوم شده است.


در بیانیه یاد شده به استقبال از چندین مسئول رژیم صهیونیستی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در شرایطی که اختلافات در منطقه بالا گرفته اشاره شده و آمده است: هرگونه عادی سازی و یا استقبال از اسرائیلی‌ها به منزله پاداشی برای جنایات آن‌ها و اشغال قبله اول مسلمانان و مشارکت در اجرای طرح معامله قرن است.
بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان یک روز پس از استقبال سلطان قابوس، پادشاه عمان از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسقط منتشر شد.
همچنین تیم ژیمناستیک رژیم صهیونیستی درمسابقات قطر شرکت کرده و وزیر فرهنگ و ورزش این رژیم نیز به همراه تیم جودوی اسرائیل در امارات حضور یافت.