سردار جلالی در نشست خبری عنوان کرد؛

سردار غلامرضا جلالی گفت: به دنبال طرحی که به مجلس داده شده بود در رابطه با عضویت سازمان پدافند غیرعامل در چند شورای‌عالی کشور این طرح مطرح شد که در کمیسیون امنیت ملی و صحن مجلس به تصویب رسیده بود که از این پس سازمان پدافند غیرعامل در شورای‌عالی فضای مجازی، شورای‌عالی شهرسازی، شورای‌عالی زیستی، شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری حضور خواهد داشت.
او تاکید کرد: برای حضور در شورای‌عالی فضای مجازی، شورای نگهبان گفته بود که نیاز به اذن مقام معظم رهبری است و با موافقت ایشان بنا شد که سازمان پدافند غیرعامل جزو این شورا ‌شود که به ابلاغ رییس‌جمهور تصویب مجلس شورای اسلامی و اذن مقام معظم رهبری تکیه دارد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: خدا این توفیق را داد که امروز به همراه همکاران در ایام تاسیس این سازمان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که نقل به مضمون بیانات ایشان به این شرح است که ایشان گفتند موضوع پدافند غیرعامل بسیار پراهمیت است و بخش نظامی و غیر‌نظامی کشور باید کمک کنند و در این رابطه اقدام کنند که اگر به این مهم پرداخته نشود ممکن است خسارت‌هایی داشته باشیم. مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند به این دلیل که پدافند غیرعامل مربوط به موضوعات فناورانه است، در نتیجه بخش علمی است و باید از ظرفیت دانشگاه‌ها هم استفاده کرد که یک پدافند غیرعامل علمی شکل ‌گیرد.
رییس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور در رابطه با طرحی که در مجلس به منظور ارائه نظارت مرزبانی فضای مجازی به سازمان پدافند غیرعامل تدوین شده بیان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی پژوهشی انجام داده و در نتیجه طرحی تدوین کرده که بر اساس آن نظارت بر شبکه‌های مجازی و مرزبانی فضای سایبری به سازمان پدافند غیرعامل سپرده شده است. اما این طرح به پیشنهاد ما تدوین نشده و هیچ نقشی در تدوین آن نداشته‌ایم.


او تاکید کرد: همانگونه که مرزهای آبی و خاکی کشور نیازمند به دیده‌بانی و حفاظت دارند مرزهای فضای مجازی نیز باید مورد حفاظت قرار ‌گیرند! وظیفه حفاظت از مرزهای کشور در فضای سایبری نیز بر‌عهده سازمان پدافند غیرعامل است.
تهدیدات ترکیبی!
رییس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور ادامه داد: تهدیدات ترکیبی یکی از انواع تهدیداتی است که سازمان پدافند غیرعامل باید با آن مقابله کند. بخشی از آن عملیات روانی است که از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود و بخش دیگری از آن ناامیدسازی و اقداماتی از این دست است که به حوزه امنیت شناختی مربوط می‌شود و در فضای مجازی رخ می‌دهند. به عنوان مثال بخشی از مردم ما را به این نتیجه می‌رسند که بروند و ریال را به دلار و یا سکه تبدیل کنند.
او تاکید کرد: تهدیدات این حوزه مردم‌محور است و بر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اتکا دارد. همچنین ما در آماری به این نتیجه رسیدیم که ۷۰ درصد تهدیدات در حوزه شناختی قرار دارد که زیربنای اقتصادی ما را هدف گرفته است.
سردار جلالی با بیان اینکه تهدیدات علیه کشورمان به طیفی از تهدیدات غیرنظامی بدل شده است، اظهار کرد: تجمیع همه فشارها برای تحمیل اراده، یکی از استراتژی‌های دشمنان علیه ماست. همچنین تهدیدات تکنولوژیک علیه ما به کار گرفته می‌شود که نمونه‌های زیادی دارد و در جهت نفی حاکمیت سیاسی عمل می‌کند.
او با بیان اینکه باید از تهدیدات درک واحدی داشته باشیم، گفت: ممکن است علایق سیاسی متفاوتی داشته باشیم، اما باید در برابر دشمن مشترک منسجم باشیم و یک چهره واحد ارائه دهیم؛ به خصوص که سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان حاکمیتی است نه سیاسی.
محور فعالیت آمریکا جنگ روانی است
سردار جلالی با اشاره به تحریم‌هایی که از این پس پیش رو خواهیم داشت اظهار کرد: آمریکایی‌ها پیش از این می‌گفتند ایران تابستان داغی را خواهد داشت اما ما اکنون در آبان‌ماه هستیم. پس راهبرد آنها در تابستان شکست خورد و نکته بعد اینکه آنها در تابستان به دنبال براندازی بودند اما امروز فقط از اعمال فشار صحبت می‌کنند که این یک نوع عقب‌نشینی است. اصل محور فعالیت آمریکایی‌ها مبتنی بر عملیات روانی است و اگر سوئیفت بدون دلار در جهان راه‌اندازی شود به طور حتم استفاده از ظرفیت دلار برای آنها آسیب‌پذیر خواهد بود اما ما طبیعتا اقدامات مقابله‌ای و مصون‌سازی را برای ارتقای آمادگی‌ها در مقابل تهدیدات انجام می‌دهیم.
فعالان اقتصادی گروگان شبکه‌های مجازی هستند
او با اشاره به تحولات پیش آمده در شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های مجازی دیگر تنها میان کاربران اینترنتی ارتباط برقرار نمی‌کنند بلکه این شبکه‌ها حتی دارای ارز مجازی، سیستم نقل‌و‌انتقالات مالی و فضایی برای ایجاد کسب‌و‌کار هستند. اگر یک میلیون نفر در شبکه‌های مجازی بین‌المللی کسب‌و‌کار اقتصادی ایجاد کرده باشند پس با یک اقدام ساده مدیران این شبکه‌ها کسب‌و‌کار خود را از دست می‌دهند. یک میلیون اشتغال در شبکه‌های اجتماعی به معنای یک میلیون نفر گروگان است.
رییس سازمان پدافند غیرعامل در رابطه با عناصر شبکه‌های مجازی اظهار کرد: اشراف، وابسته‌سازی مردم کشورمان به قدرت‌های بیگانه و شبکه‌های مجازی بین‌المللی، مدیریت، کنترل و نفی حاکمیت از جمله عناصر این شبکه‌های مجازی هستند. شبکه‌های مجازی به شرطی مناسب هستند که مدیریت و کنترل آنها در اختیار کشورمان باشد.
سردار جلالی با اشاره به تهدیداتی که فناوری برای کشور به همراه دارد بیان کرد: یک سیستم دوربین وارد کشور شده بود که به آزمایشگاه سپردیم و پس از دو ماه و نیم آزمایش مشخص شد در لایه میان‌افزار کدی پیدا شده و پس از شکستن کد متوجه شدیم این دوربین دستور دارد تصاویر را به سازمان اطلاعات در کشور سازنده ارسال کند.
رییس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور اظهار کرد: اگر جنگی رخ دهد مسوولیت راهبری دستگاه‌های اجرایی با ماست که مرکز فرماندهی و کنترلی برای این موضوع ایجاد کرده‌ایم. اخیرا هم نسل جدیدی از ویروس استاکس نت را که به صورت چند تکه بود و به صورت غیرفعال قصد ورود به سامانه‌های ما را داشت کشف کردیم.
سردار جلالی افزود: با همکاری وزارت نیرو و قرارگاه خاتم و سازمان پدافند غیرعامل و دو شرکت دانش‌بنیان یک مرکز گاز رزرو ملی را از محل تولید سامانه تا اجرا و کنترل و بهره‌برداری راه‌اندازی کردیم که در هفته پدافند غیرعامل افتتاح خواهد شد.
او گفت: تولید کالای بومی برای مراکز هسته‌ای و پتروشیمی‌ها و حوزه برق با تلاش‌هایی که انجام شده صورت گرفته است که پنج نوع محصول تولید کردیم که ارزشمند و پراهمیت است که امسال در پنجمین نمایشگاه محصولات پدافند بومی کشور در هفته پدافند غیرعامل به همراه ۶۰ محصول استراتژیک بومی آن را ارائه می‌دهیم که امنیت آن در آزمایشگاه‌های کشور به تصویب رسیده و برای کشور یک گام مهم است. در این امر معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور نیز نقش داشته است.
سردار جلالی گفت: رزمایش کنترل سیگنال‌رسانی صدا و سیما با فرض قطع ماهواره را خواهیم داشت و مفروض است که اگر ماهواره‌ها توسط دشمن قطع شود، همان مسوولیت سیگنال‌رسانی جایگزین ماهواره‌ها را داشته باشیم که با همکاری شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات این کار انجام شده است.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: توسعه توان دفاعی و نظامی کشور مبتنی بر توان داخلی، موجب شده تا بگوییم احتمال جنگ نظامی وجود ندارد. ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور شناسایی تهدیدات، کاهش تهدیدات و مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات است. سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان یک سازمان هماهنگ‌کننده میان مردم و سازمان‌ها عمل می‌کند.
سردار جلالی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی، افزود: راهپیمایی اربعین به عنوان قدرت نرم مسلمانان و با مشارکت ملت‌های مختلف برپا می‌شود. امام حسین علیه‌السلام در برابر ظلم قیام کرد و انقلاب اسلامی نیز با پیروی از قیام امام حسین علیه‌السلام شکل گرفت و در دفاع مقدس هم رسیدن به کربلا و ایستادگی در برابر دشمن، هدف ما شد و ما با استفاده از پیام عاشورا و استفاده از تجارب دفاع مقدس توانستیم داعش را منهدم کنیم.
خطر حمله نظامی به ایران وجود ندارد
رییس سازمان پدافند غیرعامل دیده‌بانی کشور در حوزه تهدیدات غیرنظامی را یکی از وظایف پدافند غیرعامل کشور دانست و گفت: توسعه توان دفاعی و نظامی کشور مبتنی بر توان داخلی موجب شده تا بگوییم که احتمال جنگ نظامی وجود ندارد. شهرهای موشکی مستحکم و نمایش بخش اندکی از آن موجب شده دشمنان ما دچار اشتباه استراتژیک همانند رژیم بعث عراق نشوند.
جنگ اقتصادی علیه ایران
او با بیان اینکه تهدیدات امروز در ابعاد غیرنظامی است، تصریح کرد: امروز دشمنان از حوزه‌هایی مانند اقتصاد به عنوان میدان جنگی علیه ایران استفاده می‌کنند و وزارت اقتصاد آمریکا به وزارت جنگ علیه ایران تبدیل شده است.
سردار جلالی با تاکید بر اینکه تهدیدات علیه کشورمان به طیفی از تهدیدات غیرنظامی بدل شده اظهار کرد: تجمیع همه فشارها برای تحمیل اراده یکی از استراتژی‌های دشمنان علیه ماست. همچنین تهدیداتی تکنولوژیک علیه ما به کار گرفته می‌شود که نمونه‌های زیادی دارد و در جهت نفی حاکمیت سیاسی عمل می‌کند.