بی‌مسئولیتی مسئولان درباره پدیده

تیم  فوتبال پدیده خراسان در حالی این روزها سرنشین لیگ برتر است که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و در این مدت  گلایه های زیادی مبنی بر حمایت نکردن از تنها نماینده فوتبال استان به خاطر بی مسئولیتی  مسئولان مطرح شده است .تا به حدی که یحیی گل محمدی ،سرمربی این تیم بارها راجع به وضعیت مالی تیم انتقاد کرد و این بار طی اظهار نظری به صورت ضرب‌الاجل  به مسئولان استانی هشدار دادکه  اگر اوضاع مالی تیم درست نشود دیگر به مشهد باز نمی گردد.
تیم فوتبال"پدیده خراسان" که در دیدارهای خارج از خانه سه بار پیروز شده و یک بار تن به مساوی داده  و هیچ شکستی نداشت،در ادامه بازی های خوب خود و در شرایطی که  برای حفظ صدرنشینی در هفته دهم محکوم به پیروزی در مسجد سلیمان بود؛ پنج شنبه گذشته  با تک گل"امین قاسمی نژاد"که از روی شوت دقیق با پای چپ به دست آمد به دهمین پیروزی خود در لیگ برتر فوتبال کشور دست یافت. به گزارش خبرنگار ما، شاگردان"یحیی گل محمدی"علاوه بر این گل، یک بار نیز تیرک عمودی دروازه میزبان شان (نفت مسجد سلیمان)را به لرزه درآوردند و یک بار نیز با ضربه"محمدحسین مرادمند"به گل رسیدند که داور آن را به دلیل اعلام خطای بازیکن پدیده،قبول نکرد.یاران پدیده همچنین  در نیمه دوم همین دیدار با خطای دروازه بان نفت(میلاد فراهانی)روی "محمدرضا خلعتبری"می توانستند صاحب یک ضربه پنالتی شوند که البته  داور اعتقادی به پنالتی نداشت، اما شیرینی رسیدن"پدیده"به امتیاز 23 و تثبیت صدرنشینی نماینده فوتبال خراسان رضوی در هفته دهم لیگ برتر،تنها لحظاتی پس از پایان بازی به کام دوستداران فوتبال،تلخ شد.چراکه "یحیی گل محمدی"همان طور که در سخنان خود در نشست خبری قبل از بازی در مسجد سلیمان، تهدید کرده بود؛ در رختکن حاضرشده و در اعتراض به ادامه بحران های مالی این باشگاه و وعده های بدون عمل مسئولان خراسانی، از بازیکنان و دستیارانش خداحافظی کرد.
گل‌محمدی:دیگر نمی‌توانم در چشم شاگردانم نگاه کنم
اما گلایه های تهدید آمیز سرمربی تیم فوتبال "پدیده خراسان"از نشست خبری پیش از آغاز این بازی در مسجد سلیمان آغاز شد. وقتی که"یحیی گل محمدی" درباره  وضعیت تیم خودش گفت: از نظر فنی، خوشبختانه با مشکلی روبه رو نیستیم؛ اما از نظر روحی متاسفانه دیگر نمی دانیم باید چه کاری انجام دهیم که روحیه بازیکنان را بالا ببریم؟به گزارش فارس،وی گفت: همیشه گفته ام که به بازیکنان تیم افتخار می کنم. آن ها در هفته های گذشته لیگ نیز از جان خود هم مایه گذاشتند و نتایج هم کار بزرگ آن ها را نشان داده است.گل محمدی درباره شرایط مالی تیمش گفت: دیگر نمی دانیم چه طور باید مشکلات را بازگو کنیم؟ بعد از بازی با فولاد، شرکت پدیده مادر به ما قول داد که مشکلات مالی را حل می کند و ما همچنان منتظر هستیم تا این اتفاق بیفتد؛ ولی متاسفانه تا حالا اقدامی نشده است.گل محمدی افزود: از این همه وعده خسته ایم. واقعا نمی دانم در شهر مشهد و استان خراسان رضوی چه خبر است و چرا به این تیم کمک نمی کنند؟ امام جمعه مشهد هم به مسئولان برای کمک به باشگاه پدیده تاکید کرد اما گویا کسی به این حرف ها توجه نمی کند. دیگر خودمان هم از بازگویی مشکلات مالی خسته شدیم و  واقعا نمی دانیم فرمول کمک به این تیم را چه کسی باید بنویسد؟ هر از گاهی به صورت "قطره چکانی" کمک محدودی می شود؛ اما متاسفانه اتفاق نهایی برای حل مشکلات، مشخص نیست چه موقع  انجام می شود؟گل محمدی ادامه داد: این وسط، هواداران تیم همیشه سنگ تمام برای ما گذاشتند و امیدوارم مسئولان استان و دستگاه قضایی نیز به خاطر آن ها، فکری به حال شرایط ما بکنند، تا خدای نکرده اتفاقی رخ ندهد که هم تیم آسیب ببیند و هم مردم خراسان رضوی و هوادارانی که با نتایج خوب تیم ،نشاط بیشتری پیدا کردند،حسرت این روزها را بخورند.سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد در پایان این بازی نیز در نشست خبری دیگری در مسجد سلیمان گفت: دیگر تحمل ادامه وضع پدیده را ندارم و احتمال جدایی من از این تیم افزایش یافته است.یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشتیم و برای این کار از بازیکنان تشکر می‌کنم چرا که با وجود همه مشکلات ریز و درشت ، با تمرکز بالا بازی کردند. این بازیکنان را باید طلا گرفت چرا که آن ها برای شادی دل مردم بازی کردند. گل محمدی همچنین گفت: ادامه کارم در پدیده بسیار سخت شده و دیگر نمی‌توانم در چشم بازیکنانم نگاه کنم. تحمل این وضع را ندارم و باید فکری برای آن کرد. احتمال این که از تیم جدا شوم بسیار زیاد است و واقعا احساس می‌کنم دوست ندارند من با پدیده نتیجه بگیرم!


مهاجم گلزن پدیده: کارد به استخوان مان رسیده!
همچنین زننده گل سه امتیازی پدیده در مسجد سلیمان نیز در سخنانی تکمیلی، گفت: مسئولان، کارد را به استخوان ما رسانده اند."امین قاسمی‌نژاد" ، در گفت وگو با ورزش سه با اشاره به حمایت نکردن مدیران شرکت مادر پدیده خاطرنشان کرد: انگار، کسی از نتایج خوب ما در خراسان رضوی خوشحال نمی‌شود. فقط حرف زده می‌شود و آقایان،کوچک‌ترین تکانی به خودشان نمی‌دهند. ما بعد از بازی با فولاد، منتظر آقای "انتظاری"، مدیرعامل شرکت پدیده بودیم که بیایند و به وعده‌ای که به آقا "یحیی" دادند، عمل کنند؛ اما هیچ خبری نشد.وی تاکید کرد: به نظرم، دیگر کارد به استخوان باشگاه پدیده رسیده و تحمل این شرایط را نداریم و در این هفته، اتفاقاتی خواهد افتاد؛ هر چند که شاید برای مدیران شرکت پدیده و برخی مسئولان خراسان رضوی  اصلا مهم نباشد که چه بلایی بر سر این تیم بیاید!
اظهارات قائم مقام باشگاه "پدیده"
اما قائم مقام باشگاه "پدیده خراسان"نیز که خودش به تازگی در یک گفت و گوی اختصاصی با"خراسان رضوی"،پرده از حاد بودن مشکلات مالی این باشگاه و جزئیات آن برداشته بود؛در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تایید کناره گیری مشروط "یحیی گل محمدی"از سمتش  گفت:متاسفانه مسئولان، انتقادهای ما را جدی نگرفتند و کار را به جایی رساندند که با وجود نتایج بسیار درخشان(که تکرار آن در فوتبال استان،بسیار دشوار خواهد بود )بحران این تیم را محاصره کرده است."مجتبی سرآسیایی"گفت:آقای "گل محمدی"پس ازبازی تیم ما در مسجد سلیمان،با همه عوامل،کادرفنی و بازیکنان خداحافظی کرد و گفت:اگر تا پس فردا،وضعیت مالی این تیم،تعیین تکلیف نشود ؛دیگر به مشهد بازنمی گردم و به همکاری ام با تیم"پدیده"پایان خواهم داد.وی افزود:متاسفانه با توجه به وعده های فراوان و بدون عمل مسئولان،با وجود درخواست ما، ایشان حاضر به تغییر تصمیم خود نشد و گفت تنها در صورتی برای ادامه کار به مشهد بازمی گردد که تغییری در وضعیت حمایتی این باشگاه رخ دهد.
بی نتیجه ماندن 3راهکار آقای مدیرکل!
این اتفاق تلخ در شرایطی گریبانگیر تنها نماینده فوتبال استان در سطح اول فوتبال ایران شد که مدیرکل ورزش استان، به تازگی  با اظهاراتی امیدبخش،خبر از  پیگیری سه راهکار جدید برای حل بحران تیم"پدیده" داده که قرار بود با پیگیری موازی این سه راهکار(رایزنی با یک مجموعه خصوصی اقتصادی داخل  استان ،خارج از  استان و رایزنی با شهرداری مشهد )راه  حل فوری برای سر وسامان دادن به اوضاع مالی(حتی به صورت موقت) پیدا شود که البته هنوز، خبری از آن نیست و دوستداران فوتبال نیز نگران "نوشداروی جناب فتاحی و استاندار" (البته حتما قبل  از مرگ سهراب) هستند....