بايد دست و پاي بشار را طلا گرفت

پرسپولیس و هوادارانش لیاقت بهترین‌ها را دارند
هواداران پرسپولیس حمایت کنند تا برای اولین بار در ایران سه گانه بگیریم
در بازی نیمه نهایی از السد بهتر و برتر بودیم
خوشحالم که اسمم در تاریخ پرسپولیس ماندگار شد


منشا در حال حاضر در بهترین شرایط فوتبالی خودش قرار دارد
قرمزهای تهران در فصل جاری، فعل خواستن را تمام و کمال صرف کردند و حالا در آستانه کسب یک افتخار بزرگ قرار دارند. تیمی که با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و همچنین هجوم طلبکاران ریز و درشت داخلی و خارجی، به نظر می رسید سال‌های بحرانی را آغاز کرده است، با همدلی و یکرنگی توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. کاری که حداقل تیم های حاشیه خلیج فارس، با خرج‌های میلیارد دلاری خودشان از انجام آن ناتوان بودند. امروز تمام هواداران پرسپولیس، تلخی های دیروز را فراموش کرده اند. آن ها فقط به یک چیز فکر می کنند. خواسته آن ها نه قهرمانی داخلی است و نه بردن دربی. دوآتشه ها انتظار دارند که تیم محبوب‌شان بالاخره جای خالی ویترین افتخارات باشگاه را پر کند. جام قهرمانی باشگاهی آسیا، جامی است که جایش در ویترین افتخارات پرسپولیس خالی است و قرمزهای تهران کمتر از 10روز فرصت دارند تا خودشان را برای کسب این افتخار آماده کنند. حذف السد و رسیدن به فینال اگرچه با تلاش و تحمل فشار از طرف تمام اعضای تیم پرسپولیس اتفاق افتاد اما نام یک نفر بیش از سایرین در این صعود تاریخی به چشم می خورد. سیامک نعمتی، با گلی که وارد دروازه السد کرد، تمام ناامیدی ها را در ورزشگاه آزادی از بین برد تا قرمزها با خیال آسوده تر بازی حساس نیمه نهایی را به پایا ن برسانند. به همین دلیل با هافبک پرسپولیس گفت‌و‌گویی انجام دادیم تا حس گلزنی و شرینی رسیدن به فینال ر ا از زبان خودش بشنویم.
امسال در ششمین بازی با تیم های قطری موفق شدید به فینال برسید.
بله، فکر می کنم عدد 6 برای پرسپولیس خوش یمن بود. بازی برگشت مقابل السد یکی از بازی های خوب ما در این فصل بود. البته در بازی رفت خیلی بهتر حاضر شدیم و توانستیم بدون گل خورده به پیروزی برسیم. در بازی برگشت نیز با اینکه مصدومیت و خستگی گریبانگیرمان بود و حتی در بازی عقب افتادیم اما گل خورده را جبران کردیم. به اعتقاد من دو غول آسیا را شکست دادیم. در واقع دو تیمی که برای قهرمانی آسیا بسته شده بودند را کنار زدیم. به امید خدا در بازی بعدی نیز کاشیمای ژاپن راشکست می دهیم و به قهرمانی قاره دست پیدا می کنیم.
السد استقلال را اذیت کرد اما مقابل پرسپولیس این اتفاق نیفتاد. به نظر شما چه مؤلفه‌ای باعث شد که تیم قطری نتواند کیفیت و کارایی خودش را مقابل پرسپولیس داشته باشد؟
ما در مرحله گروهی نیز با السد بازی کرده بودیم و به همین خاطر شناخت کافی نسبت به این تیم داشتیم. بازیکنان این تیم را می شناختیم، به برنامه های تاکتیکی آن‌ها آشنا بودیم و برنامه های کادرفنی این تیم را می‌دانستیم. فکر می کنم این مساله، تفاوت ما با استقلال بود. آن ها مانند ما از السد شناخت زیادی نداشتند و به همین دلیل تیم قطری مقابل آن ها راحت تر بازی کرد. اما چون ما پیش از این هم با السد بازی کرده بودیم، شرایط بهتری نسبت به استقلال داشتیم.
بازی های مرحله گروهی، چقدر در موفقیت بازی های نیمه نهایی تاثیر داشت؟
به نظرم بردی که در دور برگشت مرحله گروهی مقابل السد به دست آورده بودیم کمک کرد تا آن ها در دو بازی نیمه‌نهایی احتیاط بیشتری مقابل ما داشته باشند. ضمن اینکه ما در این دوبازی به خصوص بازی سه شنبه شب، ثابت کردیم خیلی از السد بهتر و برتر بودیم.
آیا پیش از بازی فکر می کردید گلزن پرسپولیس در این بازی باشید؟
به هرحال هرکسی دوست دارد برای تیمش گلزنی کند. به خصوص در چنین بازی های مهمی که سرنوشت‌ساز هستند. البته این‌طور نیست که دوست داشته باشم همه موقعیت ها به من برسد. من نیز مانند بقیه بازیکنان در وهله اول دوست دارم تیمم نتیجه بگیرد. همه ما دوست داشتیم تیم به فینال برسد و کسی به فکر این نبود که خودش گل بزند. خداراشکر بخت خوب من بود که پرسپولیس با گل من به فینال رفت و از این جهت خیلی خوشحالم. امیدوارم در فینال نیز بتوانم کمک حال تیم باشم. پرسپولیس و هوادارانش لیاقت بهترین ها را دارند.
به نظر می رسید گلی که زدی، برای خودت غیرمنتظره بود چون پس از گل اشک ریختی و برنامه خاصی برای شادی پس از گل اجرا نکردی.
بله. دقیقا همین‌طور است. البته من برنامه داشتم و تصمیم داشتم اگر گل زدم، شادی مخصوص به خودم را انجام بدهم اما آنقدر بعد از گل احساسی شدم که همه چیز را فراموش کردم. در حقیقت حالم دست خودم نبود. وقتی دیدم جو ورزشگاه ناگهان عوض شد، من نیز با خوشحالی مردم خوشحالی کردم و فقط یادم می آید که داد و فریاد می‌کردم! در آن لحظه خوشحالی که برای خودم از قبل برنامه ریزی کرده بودم را فراموش کردم.
از اینکه اسم شما در تاریخ پرسپولیس ثبت شده، چه حسی دارید؟
حس بزرگ و خوبی است. نمی توانم در مورد آن توضیح بدهم یا آن را توصیف کنم. پرسپولیس تیم بزرگی است و اینکه بعد از سال ها توانست به فینال بازی های باشگاهی آسیا برسد، اتفاق مهمی است و به همین دلیل فکر می کنم این اتفاق در تاریخ این تیم ماندگار خواهد شد. خوشحالم که نام من نیز در این اتفاق مهم و بزرگ ثبت شد. البته تنها من نیستم. نام تک تک بازیکنان تیم در این اتفاق تاریخی ثبت شد و باعث افتخار من است که اسمم کنار نام آن ها قرار گرفت.
شما و منشا، به عنوان گلزن و گلساز پیکان به پرسپولیس آمدید، با وجود تلاش زیادی که برای پرسپولیس می کنید اما از گل های زیاد منشا خبری نیست. به نظر شما، چرا منشا با وجود زحمت های زیادی که برای تیم می کشد نتوانسته آمار بالایی در گلزنی داشته باشد؟
به نظر من منشا در حال حاضر در بهترین شرایط فوتبالی خودش قرار دارد. او خیلی به تیم کمک می کند. در بازی با الدحیل نیز این مساله به خوبی اثبات شد.. حتی با اینکه در دوبازی مقابل السد گلزنی نکرد، با این‌حال خیلی به تیم کمک کرد. امیدوارم او این شرایط خودش را حفظ کند تا همیشه و در همه بازی ها کمک حال تیم باشد و بتوانیم در بازی فینال و همچنین ادامه بازی های لیگ و جام حذفی به خوبی نتیجه بگیریم. اگر گلزنی کند که چه بهتر!
بشار رسن به تازگی مادرش را ازدست داد ه اما با وجود اینکه عزادار بود، برای پرسپولیس بازی کرد.
او شرایط سختی را سپری می کند. فکر می کنم هر کس دیگری بود، با این شرایط در بازی حاضر نمی شد اما بشار به خاطر تیم و مشکلاتی که دارد، بازی کرد و بسیار تاثیر گذار بود. باید دست و پای او را طلا گرفت. همین که در بازی حضور داشت برای تیم نعمت بود. او حال خوبی ندارد و امیدوارم با گذشت زمان و پس از یکی، دوهفته، شرایطش بهتر بشود تا برای بازی فینال به آمادگی برسد.
در بازی سه شنبه شب، از ناحیه پا دچار مصدومیت شدید. آیا این مصدومیت نگران‌کننده‌است؟
خیر، مشکل خاصی وجود ندارد. با صلاحدید برانکو و پرشکان تیم، پس از بازی استراحت کردم و از امروز دوباره در کنار تیم تمریناتم را از سر می گیرم.
بازی فینال را چگونه می بینید؟ برنده آن بازی خواهید بود؟
ما برای برد به مصاف کاشیما می رویم. امیدوارم ابتدا در ژاپن بتوانیم از حریف امتیاز بگیریم و پس از آن در ورزشگاه آزادی و در کنار هواداران جشن قهرمانی بگیریم.
در آخر اگر پیامی برای هواداران دارید، بفرمایید.
امیدوارم همیشه مانند بازی برگشت مقابل السد از تیم حمایت کنند. این‌گونه نباشد که فقط در بازی های آسیایی، ما ورزشگاه پر از تماشاگر را ببینیم. از آن ها می خواهم که در لیگ و جام حذفی نیز همین‌طور پشتیبان ما باشند تا به امید خدا برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، سه گانه را به دست بیاوریم.