پرسپولیس ایران فینالیست لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا شد تعبیر رویای سرخ فینال در شب باشکوه آزادی

دیدار برگشت دور نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و السد قطر در ورزشگاه آزادی با تساوی یک - یک به پایان رسید. عصر روز گذشته سرخ‌پوشان ایران از ساعت18:30 میزبان تیم السد قطر بودند. دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای هر دو تیم بسیار مهم بود. پرسپولیس که دیدار رفت را با پیروزی در زمین حریف پشت سر گذاشته بود، از همان دقایق ابتدایی با اعتماد به نفس بیشتری به میدان آمد. اما در اثر یک اتفاق در نیمه اول یک گل دریافت کرد و شیربچه‌های ایران در این نیمه هر چه زدند به در بسته خورد.
به گزارش «ابتکار»، اما نیمه دوم با حال و هوای دیگری آغاز شد و سیامک نعمتی موفق شد در چهارمین دقیقه نیمه دوم (دقیقه 49) دروازه تیم السد را باز کند. از این دقیقه بازی به بعد تدابیر صحیح برانکو، فوتبال دلیرانه و متفکرانه پرسپولیسی‌ها و حمایت چند ده هزار نفری هواداران و مشتاقان فوتبال، موجب شد نماینده کشورمان در جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا، اداره بازی را در اختیار گرفته و اجازه هیچ عرض اندامی به بازیکنان میلیون‌دلاری السد ندهند.
در نهایت هم پس از احتساب 4 دقیقه وقت تلف شده و در پایان 180 دقیقه نبرد گلادیاتورها، سرخ‌پوشان ایران موفق شدند برای نخستین بار به فینال جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کنند. برای پرسپولیس در این دیدار علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن (محسن ربیع‌خواه -90)، سیامک نعمتی، علی علیپور (امید عالیشاه - 83) و گادوین به میدان رفتند.
در آن سوی میدان هم السد با ترکیب مشعل برشام، حمید اسماعیل (حمزه سن حاجی - 73)، بوعالم خوخی، عبدالکریم حسن، پدرو میگوئل، ژاوی، گابی، جونگ وو یانگ، حسن الهیدوس، بغداد بونجاح و اکرم عفیف وارد زمین شد.
به هر روی پس از این پیروزی، پرسپولیس باید در دیدار فینال با برنده کاشیما آنتلرز ژاپن و سوان سامسونگ‌ کره جنوبی بازی کند. فینال در روز ۱۲ آبان در شرق آسیا برگزار می‌شود و ۱۹ آبان در تهران بازی برگشت برگزار خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه