جهانگیری: با چالش صندوق‌های بازنشستگی روبه‌رو خواهیم بود

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ۱۰۰درصد هزینه‌های صندوق نیروهای مسلح و ۷۰الی ۸۰درصد هزینه‌های صندوق‌های بازنشستگی را دولت پرداخت می‌کند؛ در سال‌های آینده با چالش بزرگی در صندوق‌های بازنشستگی روبه‌رو خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در کنفرانس منطقه‌ای سالمندی جمعیت ۲۰۱۸ که در هتل استقلال برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بین ۷۰ الی۸۰درصد از هزینه‌های صندوق‌های بازنشستگی و ۱۰۰درصد هزینه صندوق نیروهای مسلح، توسط دولت تامین می‌شود.
وی سپس افزود: به همین دلیل در سال‌های آینده با چالش بزرگی در صندوق‌های بازنشستگی مواجه هستیم.
جهانگیری خاطرنشان کرد که باید تامین هزینه‌های بازنشستگی و نیروهای سالمند در دستور کار دولت قرار بگیرد.


معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای و هم در برنامه‌های نظام سیاسی و اجتماعی، در استفاده از ظرفیت سالمندان تاکید شده است.
وی تاکید کرد: دولت باید بتواند از ظرفیت انسانی و کمک به نهادهای مدنی استفاده کند.
جهانگیری همچنین گفت: برای ایران موضوع آینده‌نگری برای برنامه‌های آتی کشور بسیار مهم است؛ ما در دورانی رشدهای جمعیت بالای 4درصد را داشته‌ایم، باید بدانیم رشدهای جمعیتی بالا نیازهای بسیار زیادی از جمله تسهیلات آموزشی دارد.
وی در همین راستا تصریح کرد: در برخی دوره‌ها مدارس سه یا چهار شیفت داشتیم و به خاطر رشد جمعیت دانشجویان در اقصی نقاط کشور دانشگاه ایجاد کردیم. این امر موجب شده که حتی شهرهای کوچک ما هم دانشگاه داشته باشند.
معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد که جمعیت کشور در ۳۰ سال آینده به رشد سالمندی می‌رسد.
وی ادامه داد: براساس سرشماری سال ۹۵، ۷میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند داریم و بر مبنای برخی آمارها در سال ۲۰۵۰ تعداد سالمندان کشور احتمالا به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.
جهانگیری تاکید کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ ایران ما با یک چنین جمعیت سالمندی روبرو نبوده‌ایم. امیدواریم این نشست با توجه به دستوری که برایش تهیه شده و البته تجربیات کشورهای مختلف نقطه مهمی برای کشور ما جهت برنامه‌ریزی‌های آتی برای سالمندی باشد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهور ترکیه روایت عربستان را رد کرد اردوغان: ترکیه باید محاکمه کند گزارش میدانی «همدلی» از کشمکش بین دانشگاه الزهرا و ساکنان منطقه ده‌ونک دلهره تخریب رسانه ملی در روزگاری که ریزش شدید مخاطب دارد، در حال لجبازی با پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون است «همدلی» وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام و تداخل این وظایف با مجلس و شورای نگهبان را در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد نگاهی به دلایل افت بیش از دو هزارو 460 واحدی شاخص بورس و تحلیل بیم و امید بازار از نگاه کارشناسان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان: فولاد مبارکه از راه‌کارهای قانونی برای مقابله با تحریم‌‌‌‌ها استفاده می‌کند نخستین صعود پرسپولیس به فینال معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن پرواز سرخ جهانگیری: با چالش صندوق‌های بازنشستگی روبه‌رو خواهیم بود نخستین صعود پرسپولیس به فینال معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن پرواز سرخ انتقاد یک نماینده از سفرهای خارجی برخی نمایندگان وزیر اطلاعات در مرز مهران خبر داد: دستگیری و شناسایی 15 تروریست در مرزهای جنوبی کشور شدند سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ آزادی مرزبانان ربوده شده، اولین آزمون «عمران‌خان» در مناسبات ایران و پاکستان