وزیر بهداشت: چشم انتظار تصمیم دولت در خصوص ارز دانشجویی هستیم

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه وضعیت ارز تخصیصی به فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان هنوز ازسوی بانک مرکز اعلام نشده است،‌گفت: چشم انتظار تصمیم دولت در این عرصه هستیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین اقدامات وزارت بهداشت در خصوص فراهم کردن ارز دولتی برای فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در خصوص ارز مورد نیاز برای اعطای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهش باید ازسوی دولت تصمیم‌گیری شود. وزارت‌خانه‌های بهداشت و علوم پیشنهادهای خود را در این زمینه اعلام کرده اند؛ اما در این زمینه دولت تصمیم نهایی را می‌گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر دولت تصمیم‌گیری در خصوص ارز تخصیصی به فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان را به بانک مرکزی واگذار کرده است تا این بانک متناسب با شرایط ارزی که خواهد داشت در این زمینه تصمیم‌گیری کند. سه ماه پیش نیز در این زمینه یک سیاستی را اعلام نمودند که مقرر شده مجددا در این سیاست تجدید نظر صورت گیرد.
وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: وزارت‌خانه‌های بهداشت و علوم منتظر هستند تا ببینند به جز ارز "نیمایی" یا همان ارز بورس، آیا می‌توانند ارز با نرخ 4200 را به فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان اختصاص بدهند و در صورت اختصاص، این ارز به چه کسانی تعلق می‌گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان بورس خبرداد: بازدهی 95 درصدی بورس در 7 ماه امسال دکتر روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی: آبان، میعاد تاریخی استقلال‌طلبی و مبارزه ملت ایران با استبداد و استثمار است دکتر ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس اعلام کرد اروپایی‌ها ایستادگی خوبی را تاکنون درخصوص FATF و برجام داشته‌اند رئیس گروه دوستی مجالس ایران و فرانسه در دیدار با لاریجانی: فرانسه از تمام امکانات خود برای تحقق توافق هسته‌ای و باقی ماندن برجام استفاده خواهد کرد افتخار وزیر اسرائیلی به دریافت دعوتنامه رسمی امارات برای شرکت در یک کنفرانس عضو سابق کنست: بن سلمان کسی است که اسرائیل 50 سال منتظر آمدنش بود یک شاهزاده سعودی: اگر پادشاه بخواهد محمد بن سلمان را برکنار کند او علیه ملک سلمان کودتا می‌کند تبانی آمریکا، ترکیه و عربستان برای بستن پرونده قتل قاشقچی آشکار شد دکتر علی مطهری: اقدام هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بدعت در روند قانون‌گذاری است وزیر اطلاعات: سه تیم تروریستی در خوزستان منهدم شد دادستان تهران خبر داد: دستگیری 53 متهم ارزی در 10 روز گذشته وزیر بهداشت: چشم انتظار تصمیم دولت در خصوص ارز دانشجویی هستیم قربانی بعدی قلم سرخ کیست؟ رئیس جمهور در جلسه با جمعی از محققان و اساتید علوم اجتماعی: نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات جامعه، محوری است سفر به ایران 50 درصد ارزان شد