پرواز از آزادی با جادوی بیرانوند


دیشب از ساعت 18:30 دیدار تیم‌های پرسپولیس-السد در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که این بازی در نهایت با نتیجه یک-یک به اتمام رسید تا با توجه به برد یک-صفر در خانه السد، پرسپولیس بتواند سرخ‌ترین شب تاریخ ورزشگاه آزادی را رقم بزند. پرسپولیس بعد از برد شگفت‌انگیز برابر الدحیل در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و حذف تیمی که فصل گذشته در تمام مسابقات لیگ و حذفی قطر به مقام قهرمانی رسیده بود، در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها نیز فوق‌العاده ظاهر شد و با عملکرد غیرمنتظره در استادیوم جاسم بن‌حمد توانست تیم السد را با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی شکست دهد تا با ارایه یک بازی منطقی دیگر در بازی برگشت رویای دیرینه پرسپولیسی‌ها به حقیقت بپیوندد و این تیم برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. در نیمه اول بازی، السد تیم برتر میدان بود و دقیقه 17 ارسال زمینی و نه چندان خوب الهیدوس از سمت راست زمین را سیدجلال و خلیل‌زاده برای دفع توپ به یکدیگر تعارف کردند تا بغداد بونجاح از راه برسد و با شوت تک‌ضرب فنی دروازه پرسپولیس را باز کند. در نیمه دوم پرسپولیس به خود آمد و خیلی زود و در حالی که 3 دقیقه از این نیمه می‌گذشت ارسال خوب منشا را سیامک نعمتی با یک ضربه دقیق به گل تبدیل کرد تا نماینده کشورمان به بازی برگردد. در ادامه السد برای جبران این گل توپ و میدان را در اختیار گرفت اما بازی بی‌اشتباه مدافعان و درخشش خیره‌کننده بیرانوند باعث شد تا بازی در نهایت با همان نتیجه تساوی به اتمام برسد و پرسپولیس در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی جشن صعود به فینال را بگیرد.
 حاشیه پرسپولیس- السد
 در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن از ایران توانسته بودند حضور در فینال را تجربه کنند و حالا پرسپولیس،‌ سومین تیم ایرانی حاضر در فینال این رقابت‌هاست.
 هواداران روبه‌روی جایگاه با اجرای طرح موزاییکی خاصی درگذشت مادر بشار رسن را به وی تسلیت گفتند.


 حدود 5 هزار هوادار بیرون استادیوم آزادی بودند و با تکمیل ظرفیت ورزشگاه آزادی پشت در ماندند اما در نهایت برخی وارد ورزشگاه آزادی شدند. برخی از هوادارانی که نتوانستند وارد ورزشگاه شوند در محوطه استادیوم آزادی حضور پیدا کرده و از طریق اسکوربورد بازی را تماشا کردند.
 تیم داوری ازبکستانی از جمعیت حدودا ۱۰۰ هزار نفری در ورزشگاه تعجب کردند که باعث فیلمبرداری آن‌ها از ورزشگاه شد.
 بازیکنانی نظیر گابی و بونجاح هم از جو ورزشگاه آزادی فیلمبرداری کردند.
 گوینده زن ورزشگاه آزادی بار دیگر در ورزشگاه آزادی حضور یافت.
 هواداران پرسپولیس عادل فردوسی‌پور، گزارشگر دیدار تیمشان برابر السد را تشویق کردند.
 با وجود ممنوعیت استعمال دخانیات اما عده زیادی از هواداران با کشیدن سیگار هوای ورزشگاه را تحت‌الشعاع قرار دادند.
 در پایان نیمه اول ژاوی بازیکن اسپانیایی السد قطر به سمت داور بازی رفت تا با او صحبت کند اما داور ازبکستانی به او اجازه صحبت نداد.
 به دلیل ازدحام جمعیت و پر شدن بیشتر از ظرفیت ورزشگاه آزادی رادیو ورزشگاه بارها به هواداران هشدار داد در زمان خروج از استادیوم با حوصله این کار را انجام دهند تا حادثه ناگواری برای هواداران رخ ندهد.
 از چهره‌های معروف میهمانان این دیدار می‌توان به حضور سیروان و زاینار خسروی و محسن ابراهیم‌زاده خواننده‌های پاپ کشورمان اشاره کرد که به ورزشگاه آزادی آمدند تا این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.
 شاهین ایزدیار که در مسابقات پاراآسیایی ۶ مدال طلا کسب کرده بود، در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.
 با توجه به ازدحام جمعیت در جایگاه بلیت‌فروشی و ایست بازرسی توسط نیروهای انتظامی، تعدادی از هواداران با هم درگیر شدند و یک هوادار پرسپولیس از ناحیه قلب دچار مشکل شد تا به سمت اورژانس برود.
 افراد سودجو در محوطه ورزشگاه آزادی بلیت‌های طبقه پایین را به قیمت‌های مختلف به فروش می‌رساندند. تعدادی از هواداران پرسپولیس در گفت‌وگو با فارس مدعی بودند بلیت دیدار پرسپولیس و السد در بازار سیاه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود.
 یک هوادار معلول هم با ویلچر قصد ورود به ورزشگاه آزادی را داشت اما با توجه به این‌که نتوانست بلیت تهیه کند، از این موضوع بسیار ناراحت بود.
 هواداران تیم پرسپولیس به تشویق ایسلندی تیم‌شان اقدام کردند که بازیکنان این تیم هم در این جشن شرکت کردند.
 مهدی تاج و حمیدرضا گرشاسبی بعد از پایان بازی به رختکن تیم پرسپولیس رفته و به اعضای این تیم تبریک گفتند.
 سایت رسمی لیگ قهرمانان آسیا به برتری و حضور پرسپولیس در فینال واکنش نشان داد و نوشت: «پرسپولیس با غلبه بر السد برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.»
 سیدجلال حسینی و بشار رسن بعد از پایان بازی اشک می‌ریختند و اینگونه شادی خود را نشان دادند.
 احسان حدادی، قهرمان المپیکی کشورمان در رشته پرتاب دیسک در استادیوم آزادی بود تا تماشاگر این دیدار باشد.
 یکی از بازیکنانی که نقش بسزایی در صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت، علیرضا بیرانوند بود که با واکنش‌های خوبش در دیدار برگشت مانع از شکست پرسپولیس مقابل السد شد به همین دلیل ای‌اف‌سی در پایان این دیدار، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس را به عنوان بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس-السد انتخاب کرد.