گزارش گاردین از جولان چاقوکش‌ها در لندن


برخلاف تصورعمومی که شهرهای اروپایی مکان‌های امنی برای زندگی هستند اما گزارش‌های رسمی خلاف این را نشان می‌دهد. به عنوان مثال بر اساس آمار و ارقامی که رسانه‌های انگلیسی منتشر کرده‌اند، لندن یکی از جرم‌خیزترین کلان‌ شهرهای دنیاست. شهری که در بعضی جرائم صاحب سبک بوده و به عنوان پایتخت برخی از جرائم مثل چاقوکشی معروف است امار جرایم دیگر مثل تجاوز جنسی و خشونت علیه افراد نیز در این شهر بالا گزارش شده است.
 گفته می‌شود انگلیس پلیسی‌ترین کشور جهان است طوری که، به نوشته روزنامی «دیلی میل» در این کشور نزدیک به 6 میلیون دوربین امنیتی وجود دارد که وظیفه‌اش «کنترل تمام مردم است»، طوری که به ازای هر 10 نفر یک دوربین در این کشور وجود دارد. بیشتر این دوربین‌ها نیز در شهر لندن مستقر هستند. با این وجود این دوربین‌ها نیز مانع افزایش جرم و جنایت در لندن نشده‌اند و لندن امروز به بهشت چاقو کش‌ها تبدیل شده است.
حالا روزنامه گاردین در جدیدترین گزارش خود در مورد معضل چاقوکشی در انگلیس نوشته است: «مطابق ارقام ارائه شده از سوی سرویس سلامت همگانی انگلیس موسوم به ان اچ اس تعداد قربانیان چاقو کشی که زخم‌های خطرناکی برداشته‌اند و به پزشک متخصص مراجعه کرده‌اند در دو سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است. پزشکان نیز گزارش‌هایی از افزایش شدت حملات ارائه کرده و گفته‌اند که تعداد قربانیانی که با چندین زخم عمیق به بیمارستان مراجعه می‌کنند رو به افزایش گذاشته است.»
بر اساس این گزارش و به گفته یکی از مشاورین برجسته جراحی رگ در بیمارستان سلطنتی لندن، «در گذشته روی بدن هر قربانی یک یا دو زخم مشاهده می‌شد اما اکنون ما به کرات قربانیانی را مشاهده می‌کنیم که تعداد زخم‌های روی تن آنها بین 5 تا 10 زخم است.»


«مارتین هیوت»، «معاون کمیسر پلیس» لندن درباره چرایی افزایش چاقو کشی در لندن گفته: «جوانان به دلایل مختلف از جمله شرایط موجود، جنایت و محافظت از خود همراهشان چاقو حمل می‌کنند، شرایطی بر مردم حاکم شده که احساس می‌کنند برای ایمن ماندن از خطرات نیاز دارند تا با خود چاقو حمل کنند. حس قوی‌تری وجود دارد که برای حفاظت از خودم نیاز دارم. مشکل زمانی رخ می‌دهد که شما با آن مقابله کنید.»
گاردین پیش از این نیز در گزارشی در مورد افزایش جرم و جنایت در لندن نوشته بود: «آمار قتل در لندن پايتخت انگليس به طور بي سابقه اي افزايش يافته است.  لندن در نخستين فصل از سال 2018 شاهد 46 مورد قتل بوده است که معادل بيش از سه قتل در هر هفته مي شود. اگر اين روند ادامه يابد آمار قتل در لندن امسال از 180 مورد فراتر خواهد رفت. لندن آخرين بار در سال 2005 شاهد اين ميزان قتل بود. در سال 2017، 116 ق تل در لندن روي داد.». «کرسيدا» ديک کميسر پليس شهري لندن رسانه‌هاي اجتماعي را يکي از عوامل افزايش ميزان جنايت معرفي کرده و درباره عواقب کاهش تعداد نيروهاي پليس به دليل کاهش بودجه نيز هشدار داده
است.