وزیر سابق راه‌و‌شهرسازی هشدار داد

وزیر سابق راه‌و‌شهرسازی ضمن تشکر از رییس مجلس و نمایندگان، نسبت به شکل‌گیری آنچه آن را نهادهای فراقانونی خواند، هشدار داد‌. عباس آخوندی - وزیر سابق راه‌و‌شهرسازی که روز ۲۸ مهرماه متن استعفای خود را رسانه‌ای کرد، در کانال تلگرامی خود نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی با عنوان «سپاس از مجلس شورای اسلامی» منتشر کرد‌. او در این نامه دقت نظر، همراهی، نظارت، سوال و استیضاح نمایندگان را ستود‌.
او همچنین از آمادگی خود برای حضور در جلسه استیضاح و بی‌اطلاعی از لغو جلسه کمیسیون عمران که باید ۸ مهرماه برگزار می‌شد نوشت‌. آخوندی در این خصوص آورده است: «در حالی که برای حضور در جلسه مورخ هشتم مهرماه کمیسیون عمران برای پاسخگویی به چهارمین استیضاح کاملا آماده بودم، به ناگاه با خبر لغو جلسه در بعدازظهر روز هفتم روبه‌رو شدم که هنوز هم دلیل آن برای من روشن نیست‌.»
در بخشی از این نامه آمده است: «آن روز باید نگران شد که دولت، مجلس و قوه‌قضاییه نتوانند مطابق قانون اساسی حکومت قانون را در کشور برقرار کنند‌. کسانی فراتر از قانون بخواهند سرنوشت مردم را در دست بگیرند و به کسی هم پاسخگو نباشند‌. اقدام فراقانون اساسی هیات نظارت مجمع تشخیص و توقف ابلاغ قانون مصوب پس از طی مراحل پیش‌بینی شده در قانون اساسی از این دست است و جای نگرانی جدی دارد‌.
این نگرانی زمانی تشدید می‌شود که این حق فراقانونی از سوی دولت، مجلس و شورای نگهبان مورد پذیرش عملی قرار گیرد و نمایندگان این دو قوه پس از طی تمام مراحل قانونی باز برای پاسخگویی به ابهام‌های این هیات در محل مجمع تشخیص حضور پیدا می‌کنند‌. حال آنکه پس از طی مراحل قانونی، این حضور هیچ محمل قانونی نداشته و توضیح و تصمیم‌های اتخاذی نیز فاقد ارزش حقوقی و قانونی است‌.»