رسانه‌ها مسئولیت اجتماعی خویش را در منافع‌‌ملی نشان دادند



رسانه‌های بین‌المللی یک روز بعد از انتشار سرمقاله‌ مشترک چندین روزنامه‌ ایرانی با عنوان «دفاع از آزادی» خطاب به روزنامه‌نگاران جهان، به این موضوع پرداختند.
به گزارش ایسنا، پس از اینکه روزنامه‌هایی چون اطلاعات، ایران، همشهری، شهروند، سازندگی و بهار، سرمقاله‌ای مشترک با عنوان «دفاع از آزادی»، خطاب به روزنامه‌نگاران جهان منتشر کردند و از خبرنگاران آنها خواستند از حقوق انسانی ایرانیان دفاع کنند، رسانه‌های معتبر جهان چون نیویورک‎‌‎تایمز، فاکس‎‌‎نیوز، واشنگتن‎‌‎پست، آسوشیتدپرس، دیلی میل و... نیز با بازنشر این بیانیه نسبت به آن واکنش نشان دادند. در بخش‌هایی از این بیانیه با اشاره به موارد تهدید و تحدید آزادی انسان‌ها از سوی دولت ایالات متحده، آمده بود: «ما به‌عنوان روزنامه‌نگارانی مستقل، از همه همکاران آزاداندیش خود درسراسر جهان- علی‌الخصوص روزنامه‌نگاران آزاداندیش جهان غرب- می‌خواهیم با شجاعت و جسارت و بدون تأثیرپذیری علی‌الاطلاق از دولت‌ها، در برابر خدشه‌دار کردن اصول آزادی انسانی، که حاصل مرارت‌های نوع بشر در طول هزاران سال است، سکوت نکنند.»


سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز گذشته در توئیتی به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: سرمقاله مشترک برخی از روزنامه‌ها با عنوان «دفاع از آزادی»، پژواک در روزنامه‌های جهان یافت. رسانه‌های ایرانی با این ابتکار، مسئولیت اجتماعی خویش را در منافع‌‌ ملی نشان دادند. رسانه‌ها همچنان مقتدر و بانفوذند.