حضور زنان خاص در استادیوم آزادی!

آفتاب یزد: ظهر روز گذشته بود که خبر‌ها‌یی مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه منتشر شد و در همین حین خبرگزاری و پایگاه‌های خبری این موضوع را یک اتفاق بزرگ و غیرمنتظره عنوان کردند.
خبر از این قرار بود: «بعد از کش و قوس‌های فراوان گفته می‌شود مسئولان فدراسیون فوتبال موفق شدند تا مجوز حضور تعداد محدودی از هواداران زن را در ورزشگاه آزادی دریافت کنند. فدراسیون فوتبال رایزنی‌هایی را با شورای تامین تهران انجام داد تا برای بازی ایران و بولیوی تعدادی از هواداران زن فوتبال به ورزشگاه آزادی بروند و ظاهرا در این باره موفق هم شده است. زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در این مورد گفت: تا ساعاتی دیگر نشستی را با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌کنیم و قرار است جزئیات این کار را بررسی کنیم. اگر قرار باشد بانوان به ورزشگاه بیایند بخشی کوچک از استادیوم
در اختیارشان قرار می‌گیرد و آنها صاحب نظران و اعضای تیم‌های ملی بانوان هستند ولی هنوز جلسه نهایی تشکیل نشده است.»
ساعتی بعد هم خبرهایی مبنی بر این که «طبق موافقت شورای تامین عده‌ای از بانوان می‌توانند بازی ایران و بولیوی را از نزدیک تماشا کنند» منتشر شد!


همین خبرها کافی بود تا موجی از زنان دوستدار فوتبال به امید این که این بار حتما روی صندلی‌ها‌ی ورزشگاه خواهند نشست و بازی را از نزدیک خواهند دید، راهی ورزشگاه شوند! دخترانی که تا دیروز در پوشش‌ها‌ی مردانه راهی ورزشگاه می‌شدند این‌بار با این خیال که در ورزشگاه بر آنان با همین پوشش باز است به سمت ورزشگاه راه افتادند تا این بار طعم لذت بخش تماشای بازی فوتبال در ورزشگاه را خارج از چارچوب جنسیت بچشند.
عکس‌ها‌ی منتشر شده از ورزشگاه نیز امید این را می‌داد که این‌بار زنان به ورزشگاه خواهند رفت، عکس‌ها‌یی که در فاصله کمتر از ۲ ساعت مانده تا آغاز دیدار ایران - بولیوی حضور بانوان پلیس در ورزشگاه آزادی تهران برای کنترل نظم و امنیت جایگاه ویژه بانوان را نشان می‌داد.
اما دیری نپایید که همه این شادی‌ها‌ی زود گذر و چند ساعته به پوچی گرایید و خبر ورود زنان به ورزشگاه تکذیب شد و پلیس تهران بزرگ اعلام کرد که تاکنون هیچ مجوزی از سوی مراجع قانونی برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی صادر نشده است! در خبر‌ها‌ آمده بود که پلیس به علت صادر نشدن مجوز، اجازه ورود بانوان به ورزشگاه آزادی را نخواهد داد و بهتر است بانوان به ورزشگاه مراجعه نکنند.
گفته می‌شود تنها زنان خاص توانستند روز گذشته به ورزشگاه آزادی بروند و تیم ملی ایران را مقابل بولیوی تشویق کنند.
زنانی که چندین بار قبل نیز روی همان صندلی‌ها‌ نشسته بودند با این امید که راه را برای حضور زنان دیگر هموار کنند اما هربار که بازی‌ها‌ تمام می‌شود انگار این مطالبه نیز به فراموشی
سپرده می‌شود!
البته خیلی از رسانه‌ها این اتفاق را در راستای حضور خانواده‌ها‌ در ورزشگاه آزادی مثبت قلمداد کردند.
هفته گذشته بود که وزیر ورزش پیشنهاد کرد خانواده‌ها‌ در بازی پرسپولیس و السد قطر حضور یابند و حالا از نگاه خیلی‌ها‌ حضور همین تعداد محدود زنان در ورزشگاه آزادی نیز می‌تواند سرآغازی برای رخ دادن اتفاق بزرگی باشد که هواداران فوتبال سال‌ها‌ منتظرش هستند.
پیش از این فدراسیون‌ها‌یی مثل والیبال و بسکتبال تلاش‌ها‌ی زیادی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها‌ انجام دادند و این تلاش‌ها‌ تاحدی موثر واقع شد و در برخی مسابقات خانواده‌ها‌ توانستند با حضور در ورزشگاه‌ها‌ مسابقات را از نزدیک تماشا کنند.
در بحث فوتبال اما با وجود مسائل متعدد مطرح شده هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاده است. فقط در جریان بازی‌های ایران با پرتغال و اسپانیا در جام جهانی هواداران زن توانستند به ورزشگاه آزادی بروند و از طریق ویدئو پروژکتور این مسابقه را تماشا کنند. حتی یک‌بار قرار شد خبرنگاران زن به آزادی بروند و تقسیم‌بندی جایگاه خبرنگاران نیز انجام شد اما در نهایت این مسئله نیز به سرانجام نرسید.