تکذیب تخلیه سفارت ایران در ترکیه

روز گذشته (دوشنبه) رسانه‌های ترکیه از دریافت یک پیام تهدید به حمله انتحاری در سفارت ایران در آنکارا از سوی پلیس ترکیه خبر دادند.
به گزارش ایسنا، دیلی صباح خبر داد که نیروهای امنیتی ترکیه پیامی مبنی بر یک حمله انتحاری به ساختمان سفارت ایران در آنکارا دریافت کرده‌اند که در پی آن خیابانی که ساختمان سفارت ایران در ترکیه در آن واقع شده، بسته شده و اقدامات امنیتی شدیدی در محل حکم‌فرما است. گفته شد که پلیس ترکیه سفیر ایران را از ساختمان سفارت خارج و سفارت را تخلیه کرده است.
از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک نیز مدعی شده که بمب‌گذار انتحاری در داخل سفارت ایران در آنکارا حضور دارد.
ساعتی بعد سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که خبر منتشره درباره بمب گذاری و تخلیه سفارت ایران در ترکیه کذب محض است. سخنگوی وزارت امور خارجه با تکذیب این خبر اظهار داشت: چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ایران در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند و مشغول کار روزانه خود هستند.


پس از تکذیب خبر تخلیه سفارت ایران در ترکیه سفیر ایران در این کشور اعلام کرد که تهدید حمله به سفارت ایران در ترکیه از سوی فردی منتسب به داعش بوده است.
«ابراهیم طاهریان» اظهار کرد: این تهدید توسط فردی انجام شده که خود را منتسب به داعش معرفی کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده است. بر اساس اعلام کانال تلگرام سفارت ایران در ترکیه، سفیر ایران در ترکیه همچنین اعلام کرده تخلیه کارکنان سفارت و هر گونه بمب‌گذاری و اخبار دیگر در این زمینه تکذیب می‌شود.