ماجرای بمب‌گذاری در سفارت ایران در ترکیه چه بود؟ شایعه در آنکارا نگرانی در تهران

رسانه‌های ترکیه روز گذشته از دریافت یک پیام تهدید به حمله انتحاری در سفارت ایران در آنکارا از سوی پلیس ترکیه خبر دادند. در همین راستا گفته شد که پس از دریافت این پیام پلیس ترکیه ضمن تخلیه سفارت، خیابان‌های منتهی به آن را نیز بسته و اقدامات امنیتی را تشدید کرد.
از سوی دیگر حتی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز مدعی شده بود که بمب‌گذار انتحاری در داخل سفارت ایران در آنکارا حضور دارد.
محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران در ترکیه در مورد این مساله اظهار کرد: این تهدید توسط فردی انجام شده که خود را منتسب به داعش معرفی کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده است. همچنین بر اساس اعلام کانال تلگرام سفارت ایران در ترکیه، سفیر ایران در ترکیه اعلام کرده تخلیه کارکنان سفارت و هرگونه بمب‌گذاری و اخبار دیگر در این زمینه تکذیب می‌شود.
طاهریان‌فرد همچنین به ایرنا گفته است: حمله انتحاری به سفارت تنها یک تهدید بود و اقدام خاصی صورت نگرفته و اوضاع در کنترل و عادی است. همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز ادعای بمب‌گذاری انتحاری در سفارت ایران در آنکارا و تخلیه آن را تکذیب کرد و گفت: کارکنان سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند و مشغول کار روزانه خود هستند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری در نشست با اقتصاددانان: با وجود تحمل سختی‌ها، خلق پول نکردیم ژوبین صفاری عقب‌گرد اصلاح‌طلبی در سردرگمی گفتمانی «ابتکار» وضعیت ایمنی مدارس کشور را مرور می‌کند سنگر ناامن دانش! «ابتکار» از بی‌سرانجامی وعده‌ها برای بازگرداندن زندگی به مهمترین تالاب جنوب‌شرق ایران گزارش می‌دهد نگرانی‌های مربوط به آغاز مرحله دوم تحریم‌های آمریکا چه تاثیری بر بازار و اقتصاد ایران دارد؟ «ابتکار» نتایج جلسه 51 نفره مجمع امید را بررسی کرد چالش‌های یک قانون در «بهشت» ماجرای بمب‌گذاری در سفارت ایران در ترکیه چه بود؟ شایعه در آنکارا نگرانی در تهران «ابتکار» دلایل جدی نگرفتن آموزش هنر در مدارس را بررسی می‌کند «زنگ هنر» یا «زنگ تفریح»؟! دومین شکست بزرگ آنگلا مرکل در انتخابات محلی ایالت بایرن رقم خورد طناب سست «لنگر اروپا» امیر سرلشکر موسوی در پیامی خطاب به رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: سلامت کارکنان ارتش وابسته به اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی است وزیر دفاع: اگر در مقابل یاغی‌گری‌ها تلاش نکنیم شاهد ظهور هیتلرهای جدید خواهیم بود FATF سیستم بانکی را اصلاح می‌کند