تهد ید مشقی

دیروز شنبه هم زمان با ادامه واکنش ها و اظهار نظرها درباره مرگ فجیع خبرنگار معروف عربستانی در ترکیه یعنی جمال خاشقچی، خبری منتشر شد که برای ساعاتی دست کم در خبرگزاری‌های داخل ایران، بازتاب فراوانی داشت. این بار «تهدید به یک حمله انتحاری» در برابر سفارت ایران در آنکارا، بار دیگر ترکیه را بر سر زبان‌ها انداخت.
معلوم نبود اگر این تهدید، عملی می‌شد چه نمره ای را می‌توانستیم به دولت ترکیه برای حراست و برقراری امنیت اماکن دیپلماتیک در داخل این کشور بدهیم!
دست آخر تهدید به حمله تروریستی به سفارت ایران، رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفت و پایان روز دوشنبه، آرامش خبری جای خود را به هیاهو برای هیچ داد.
سفیر ایران در ترکیه: حمله انتحاری فقط یک تهدید بود


سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حمله انتحاری به سفارت تنها یک تهدید بود، تاکید کرد: اقدام خاصی صورت نگرفته و اوضاع در کنترل و عادی است.
محمدابراهیم طاهریان فرد افزود: تهدید توسط یک فردی انجام شده که خود را منتسب به داعش معرفی کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید، اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده است.وی، تخلیه کارکنان سفارت و هر گونه بمب‌گذاری و اخبار دیگر در این زمینه را تکذیب کرد.
تکذیب ماجرا توسط سخنگو
از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بمب‌گذاری انتحاری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و تخلیه آن را تکذیب کرد و گفت کارکنان سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند و مشغول کار روزانه خود هستند. بهرام قاسمی افزود: چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند‌ و مشغول کار روزانه خود هستند.
مشاهدات عینی از مقابل سفارت
در پی اعلام برخی رسانه های ترکیه ای مبنی بر دریافت پیام تهدید به بمب گذاری در سفارت ایران در آنکارا ، تدابیری امنیتی در اطراف سفارت ایران اعمال شد.
به دنبال اتخاذ این تدابیر، ماموران و نیروهای پلیس ترکیه در خیابان تهران منتهی به سفارت ایران در آنکارا مستقر شده و بر رفت و آمد افراد و خودرو ها نظارت داشتند .تا لحظه تنظیم این گزارش، اوضاع در اطراف سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا عادی بود و سفیر و کارکنان سفارت در محل کار خود حضور داشتند.
درباره اصل ماجرا ...
دیروز برخی رسانه‌های ترک در خبری فوری ادعا کردند که نیروهای امنیتی ترکیه پیامی مبنی بر یک حمله انتحاری به ساختمان سفارت ایران در آنکارا دریافت کرده‌اند که در پی آن خیابانی که ساختمان سفارت ایران در ترکیه در آن واقع شده، بسته شده و اقدامات امنیتی شدیدی در محل حکم‌فرما است.
پلیس ترکیه نیز سفیر ایران را از ساختمان سفارت خارج و سفارت را تخلیه کرده است.
جالب آن‌جا بود رسانه روسی اسپوتنیک با عدم رعایت اصول حرفه ای، مدعی شد که بمب‌گذار انتحاری در داخل سفارت ایران در آنکارا حضور دارد!
خبری که به همراه حواشی آن، از اساس تکذیب شد!