البرادعی: ناپدید شدن قاشقچی، جهانیان را بیدار کرد

دبیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ضمن نگرانی از سرنوشت جمال قاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی، تاکید کرد که این موضوع وجدان جهانیان را بیدار کرد.
محمد البرادعی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: صرف نظر از نتیجه تحقیقات علت ناپدید شدن جمال قاشقچی، این موضوع موجب بیدار شدن وجدان جهانیان شد که مدتهای زیادی است به خواب رفته بودند. تحقیقات انجام شده درباره علت ناپدید شدن انسانی که روی زمین سلاحی جز قلم ندارد، نشان می‌دهد که با وجود تلاش بعضی افراد برای از بین بردن اصول انسانیت، این اصول هنوز هم زنده هستند و روزنه امیدی برای آینده ما است. تداوم این بیداری تنها را نجات ما در آینده است.
ازسوی دیگر«جان برنان» مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انکار دست داشتن عربستان در قتل قاشقچی را ریاکارانه خواند.
به نوشته نشریه هیل، برنان گفت: اگر قاشقچی در هتل یا اقامتگاه شخصی در ترکیه ناپدید شده بود، انکارپذیری دولت سعودی موجه بود؛ اما وی وقتی ناپدید شد که مدارک ویدئویی از حضورش در کنسولگری عربستان موجود است.از این رو انکار عربستان، بسیار ریاکارانه است.


وی افزود: تعقیب یک شهروند آمریکایی که برای روزنامه واشنگتن پست قلم می‌زند، بدون اطلاع قبلی محمدبن سلمان ولیعهد عربستان، برای من غیرقابل باور و غیرواقعی است.
برنان به لزوم انجام تحقیقات کامل در مورد ماجرای ناپدیدشدن قاشقچی اشاره کرد و یادآور شد که هرگونه تبعاتی برای مقام‌های سعودی در نهایت ممکن است متوجه ملک سلمان پادشاه عربستان است.وی با این حال تاکید کرد که ملک سلمان فردی سالخورده است و شاید از اختیار سیاسی و توان ذهنی برای اقدام در این زمینه برخوردار نباشد.
سایر اخبار این روزنامه
تقویت 5774 واحدی شاخص کل بورس سازمان ملل: 13میلیون یمنی در معرض قحطی و مرگ قرار دارند البرادعی: ناپدید شدن قاشقچی، جهانیان را بیدار کرد افزایش قیمت نفت در پی تهدید به تلافی عربستان جزئیات هولناک شکنجه یک لبنانی در زندان امارات ترامپ: به هیچکس در کاخ سفید اعتماد ندارم محمدمهدی مظاهری «رویای سعودی» با قلم یک روزنامه نگار ترکید رئیس جمهور در جلسه‌ای با حضور جمعی از اقتصاددانان و اساتید اقتصاد دانشگاه‌های کشور: بررسی راه حل های مشکلات اقتصادی در جلسه سه ساعته رئیس جمهور با اقتصاددانان با حکم رئیس‌جمهور و رئیس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی؛ دکتر علی وحدت به عنوان «عضو و رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب شد حضور 70 کشور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رئیس جمهور قانون «حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور» را ابلاغ کرد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد عملیات‌های موفق ارتش در به هلاکت رساندن تروریست‌ها در مرزها نشانه‌های واگرائی متحدان آمریکا فرهنگ مبارزه با مهریه‌های نجومی باید نهادینه شود وزارت اطلاعات: باند قاچاق سوخت در فارس منهدم شد دبیر اجرایی گروه اقدام مالی: FATF اطمینان می‌دهد که ایران محلی امن برای سرمایه‌گذاری است