سازمان ملل: 13میلیون یمنی در معرض قحطی و مرگ قرار دارند

مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن طی گفت‌وگویی با شبکه «بی.بی.سی» هشدار داد که ادامه جنگ در یمن به قحطی سراسری در این کشور می‌انجامد.«لیز گراندی» گفت اگر جنگ یمن ادامه یابد، قحطی طی سه ماه آینده یمن را فرا می‌گیرد.
به گزارش بی.بی.سی، گراندی گفت:«من فکر می‌کنم خیلی از ما احساس می‌کردیم با ورود به قرن بیست و یکم، این مسئله غیرقابل تصور باشد که قحطی را مانند آنچه قبلا در اتیوپی، بنگلادش یا در بخش‌هایی از شوروی دیده بودیم، باز ببینیم. این مسئله غیرقابل قبول است».
مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن ادامه داد «خیلی از ما این اطمینان را داشتیم که این قحطی‌ها دیگر اتفاق نمی‌افتد ولی واقعیت این است که در یمن که با دقت آن را مورد مطالعه قرار داده‌ایم، پیش‌بینی می‌کنیم 13 میلیون نفر از غیرنظامیان بیگناه در معرض خطر مرگ ناشی از کمبود غذا قرار دارند».
لیز گراندی در ادامه گفت که همه باید از این مسئله احساس شرم کنند و هر روز وقتی که از خواب برمی‌خیزند باید تعهداتشان برای انجام هرآنچه را که امکان دارد، در راستای کمک به مردمی که رنج می‌برند، انجام دهند.


یمن از سال 1394 هدف حمله نظامی ائتلافی به رهبری عربستان سعودی و همراهی برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انگلیس و فرانسه برخوردار است.
طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان تاکنون بیش از 10 هزار کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست معتقد است که آمار کشته‌ها از 50 هزار نفر فراتر رفته است.
ایندیپندنت: حمله عربستان به کاروان‌های امدادی در یمن از ترور قاشقچی بدتر است
در همین حال یک روزنامه انگلیسی حمله عربستان به کاروان‌های امدادی در یمن که میلیون‌ها نفر در آنجا با خطر قحطی کامل مواجه هستند، از ترور جمال قاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی بدتر دانست.
این روزنامه انگلیسی شیوه دیکتاتورانه‌ای که عربستان در پیش گرفته را شبیه به دوره دیکتاتوری صدام در عراق دانست که تلاش‌های بسیاری برای از بین بردن مخالفین خود انجام می‌داد.
این روزنامه همچنین سکوت و واکنش سرد کشورهای غربی در برابر موارد نقض حقوق از طرف عربستان را محکوم کرده و نوشت، آنچه واقعا تعجب‌برانگیز است، سکوت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است.
ایندیپندنت در ادامه نوشت: قتل به هیچ وجه بدترین کاری نیست که عربستان از سال 2015 انجام داده است. هر کسی که در این مساله تردید دارد باید گزارشی را بخواند که نشان می‌دهد، طی بمباران و دیگر اقدامات نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن، کاروان‌های امدادرسانی‌ غذایی برای پیروزی در جنگ به شیوه گرسنگی دادن به میلیون‌ها یمنی هدف قرار می‌گیرند.
این روزنامه با انتقاد از عربستان و امارات و نیز واشنگتن، لندن و پاریس به عنوان همپیمانان آنها تاکید کرد: ادامه حمایت از عربستان و نادیده گرفتن موارد نقض حقوق بشر این کشور همان چیزی است که شرایط را برای رساندن یمن به مرحله قحطی ساخت دست بشر فراهم می‌کند. عربستان از گرسنگی دادن به یمنی‌ها به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کند و آن را بهترین را ه برای پیروزی در جنگ علیه نیروهای وابسته به انصارالله یمن می‌داند که هنوز کنترل شهر صنعاء و بخش‌های پرجمعیت یمن را در دست دارند.
سایر اخبار این روزنامه
تقویت 5774 واحدی شاخص کل بورس سازمان ملل: 13میلیون یمنی در معرض قحطی و مرگ قرار دارند البرادعی: ناپدید شدن قاشقچی، جهانیان را بیدار کرد افزایش قیمت نفت در پی تهدید به تلافی عربستان جزئیات هولناک شکنجه یک لبنانی در زندان امارات ترامپ: به هیچکس در کاخ سفید اعتماد ندارم محمدمهدی مظاهری «رویای سعودی» با قلم یک روزنامه نگار ترکید رئیس جمهور در جلسه‌ای با حضور جمعی از اقتصاددانان و اساتید اقتصاد دانشگاه‌های کشور: بررسی راه حل های مشکلات اقتصادی در جلسه سه ساعته رئیس جمهور با اقتصاددانان با حکم رئیس‌جمهور و رئیس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی؛ دکتر علی وحدت به عنوان «عضو و رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب شد حضور 70 کشور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رئیس جمهور قانون «حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور» را ابلاغ کرد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد عملیات‌های موفق ارتش در به هلاکت رساندن تروریست‌ها در مرزها نشانه‌های واگرائی متحدان آمریکا فرهنگ مبارزه با مهریه‌های نجومی باید نهادینه شود وزارت اطلاعات: باند قاچاق سوخت در فارس منهدم شد دبیر اجرایی گروه اقدام مالی: FATF اطمینان می‌دهد که ایران محلی امن برای سرمایه‌گذاری است