تقویت 5774 واحدی شاخص کل بورس

بورس تهران درحالی دیروز با بازگشت بازار در مدار مثبت شاهد تقویت قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود که حجم و ارزش پایین معاملات باعث شد تا برای ماندن بلندمدت در بازار تصمیم‌های کوتاه‌مدت میان تردید و فرصت شکل بگیرد.
به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روز دو شنبه 23 مهرماه 97 با افزایش 5774 واحدی به رقم 180 هزار و 601 واحد رسید.شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 267واحدی عدد 28 هزار و 717 واحد را به نمایش گذاشت.شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 6074 واحدی به رقم 193 هزار و 90 واحد دست یافت.شاخص بازار اول اما درحالی با افزایش 4612 واحدی به رقم 136 هزار و 353 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 9781 واحدی عدد 343 هزار و 819 واحد را به نمایش گذاشت.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 67 واحدی بر روی رقم یک هزار و 995 واحد متوقف شد.
براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان با 450 واحد،صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 330 واحد و ملی صنایع مس ایران با 300 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی بارز با 38 واحد،بانک پارسیان با 29 واحد و فولاد آلیاژی ایران با 15 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران درحالی به بیش از 945 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 884 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 215 هزار و 825 نوبت داد و ستد بود.
براساس این گزارش بازار سهام همچنان نظاره‌گر معاملاتی به نسبت کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی فعال در بورس تهران بود که با این تفاوت که پایان اصلاح تکنیکالی در کنار حمایت نیم بند حقوقی‌هایی همچون صندوق توسعه بازار باعث شد تا معاملات بورس تهران روی مدار مثبت بچرخد. این درحالی است که برخی معامله‌گران حقیقی از فضای موجود به عنوان فرصت خروج از بازار تا اطلاع ثانوی یاد می‌کنند.
با وجود عرضه‌های تدریجی برخی حقوقی‌ها ازجمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری اما معاملات درون گروهی در کنار حمایت ضعیف از سهم‌های پیشرو باعث شده تا نماگرهای منتخب بورسی همچنان سبزپوش باشند. در شرایط کنونی اگرچه نوسان بازار ارز به خودنمایی کالای ایرانی در مقابل ویترین محصولات خارجی انجامیده اما بنیه ضعیف و ساختار مالی نه چندان قابل اتکا در شرکت‌های و کارخانجات ایرانی باعث شده تا نه‌تنها از فرصت صادرات به خوبی استفاده نشود، بلکه توانایی لازم برای سر پا نگه داشتن شرکت‌ها براساس ظرفیت‌های اسمی تولید با زحمت و دشواری مواجه باشد.
سایر اخبار این روزنامه
تقویت 5774 واحدی شاخص کل بورس سازمان ملل: 13میلیون یمنی در معرض قحطی و مرگ قرار دارند البرادعی: ناپدید شدن قاشقچی، جهانیان را بیدار کرد افزایش قیمت نفت در پی تهدید به تلافی عربستان جزئیات هولناک شکنجه یک لبنانی در زندان امارات ترامپ: به هیچکس در کاخ سفید اعتماد ندارم محمدمهدی مظاهری «رویای سعودی» با قلم یک روزنامه نگار ترکید رئیس جمهور در جلسه‌ای با حضور جمعی از اقتصاددانان و اساتید اقتصاد دانشگاه‌های کشور: بررسی راه حل های مشکلات اقتصادی در جلسه سه ساعته رئیس جمهور با اقتصاددانان با حکم رئیس‌جمهور و رئیس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی؛ دکتر علی وحدت به عنوان «عضو و رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب شد حضور 70 کشور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رئیس جمهور قانون «حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور» را ابلاغ کرد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد عملیات‌های موفق ارتش در به هلاکت رساندن تروریست‌ها در مرزها نشانه‌های واگرائی متحدان آمریکا فرهنگ مبارزه با مهریه‌های نجومی باید نهادینه شود وزارت اطلاعات: باند قاچاق سوخت در فارس منهدم شد دبیر اجرایی گروه اقدام مالی: FATF اطمینان می‌دهد که ایران محلی امن برای سرمایه‌گذاری است