تعاونی‌های کاميون‌داران لاستيک وارد کنند


گروه راه و مسکن - وزير راه و شهرسازي کابينه دوازدهم، بابيان اينکه پيشرفت پروژه حرم تا حرم چشم‌گير است، گفت: با اتمام ۷۶ کيلومتر مسير جديد در مدت‌زمان کوتاه، فاز دوم اين طرح به‌زودي کامل مي‌شود.

به گزارش مهر، عباس آخوندي در نشست شوراي اداري گرمسار به ميزباني فرمانداري، ضمن بيان اينکه رخدادهاي خوبي در غرب استان سمنان در دست رقم خوردن است چراکه موقعيت جغرافيايي گرمسار و واقع‌شدن در تقاطع شمال-جنوب و شرق-غرب باعث شده تا موقعيت استثنايي را داشته باشد، تأکيد کرد: گرمسار يکي از نقاطي است که مي‌تواند به ساماندهي پايتخت کمک کند لذا به همين دليل پروژه‌هاي مهمي‌در اين منطقه در دست اجرا است.

وي همچنين افزود: خط سوم راه‌آهن يکي از مهم‌ترين طرح‌هاي غرب استان سمنان محسوب مي‌شود که خوشبختانه شاهد افتتاح آن بوديم و از سوي ديگر خط چهارم راه‌آهن نيز با ۸۰درصد پيشرفت فيزيکي در دست پيگيري است.

  • اتصال ۲ کريدور حياتي در گرمسار

عضو کابينه دوازدهم بابيان اينکه آزادراه حرم تا حرم از قم تا گرمسار در فاز نخست به اتمام رسيده و مي‌بايست در فاز دوم از گرمسار به سمنان اجرايي شود، گفت: خوشبختانه اين طرح با پيشرفت بسيار خوبي روبرو بود به‌نحوي‌که ما موفق به اتمام ۷۶ کيلومتر آن شديم که تکميل آن نقش عمده‌اي در تردد جاده‌اي شمال شرق کشور دارد.

آخوندي بيان کرد: نحوه اتصال کريدورهاي شرق و شمالي يکي از مسائلي است که وزارت‌خانه به آن نگاه ويژه‌اي دارد چراکه ما معتقد هستيم کري دور شمال از سمت گرمسار-فيروز کوه و محمودآباد و اتصال آن به آزادراه قم-گرمسار-سمنان مي‌تواند نقش حياتي را در تعاملات حمل‌ونقلي کشور ايفا کند ليکن در همين مدت کوتاه کار اين طرح انجام‌شده و خوشبختانه پيشرفت خوبي را از بنه کوه تا کبوتر دره شاهد بوده‌ايم.

وي بابيان اينکه براي محور کري دور فيروزکوه سطح سرويس راه اصلي پيش‌بيني‌شده است، گفت: در نخستين گام مي‌بايست محور گرمسار تا کبوتر دره و سپس محمودآباد و فيروزکوه آماده افتتاح شوند که اقدامات خوبي در اين زمينه در دست اجرا است.

  • شهر جديد ايوان کي در دستور کار

وزير راه و شهرسازي همچنين با اشاره به طرح قطار بومي‌گفت: اين اقدام مي‌تواند تحول خوبي را در گرمسار ايجاد کند و ما مي‌توانيم طرح شهرسازي مبتني بر ريل موسوم به «پي او دي»(شهرهاي مبتني بر حمل‌ونقل ريلي) را براي اولين بار داشته باشيم چراکه ظرفيت‌هاي خوبي در اين شهرستان وجود دارد و همچنين ارتقاي کيفيت زندگي و سرمايه‌گذاري، ماحصل آن خواهد بود.

آخوندي بابيان اينکه مطالعات پروژه مذکور انجام‌شده است، تأکيد کرد: پروژه پي او دي، در دستور وزارتخانه راه و شهرسازي قرار دارد و اميدواريم بتوانيم مسائل را به‌خوبي پيگيري کنيم.

وي افزود: تعريف شهر جديد ايوان‌کي ديگر موضوعي است که در دستور وزارت راه و شهرسازي وجود دارد و ما خوشبختانه شاهد تنظيم اساس‌نامه اين امر در هفته گذشته بوده‌ايم که در کميسيون اجتماعي دولت نيز به تصويب رسيد لذا اميدواريم اين طرح در صحن دولت نيز مصوب شود چراکه اين شهر مي‌تواند سرريز جمعيت تهران را نيز در خود جاي دهد و از سوي ديگر صنعت و اشتغال خوبي نيز در ايوان کي وجود دارد و اين منطقه در صورت رونق قطعاً شهر خوابگاهي نخواهد بود.

  • نپيوستن به FATF خود تحريمي‌است

عضو کابينه دوازدهم در ادامه و بابيان اينکه بايد از ظرفيت FATF براي توسعه تجارت بهره ببريم، بيان داشت: نپيوستن ايران به اين معاهده بين‌المللي خود تحريمي‌محسوب مي‌شود و لذا شاهد هستيم که نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي‌به پيوستن ايران به FATF روي مثبت نشان دادند تا تصويب نهايي اين طرح روزبه‌روز به انزواي آمريکا بينجامد.آخوندي بابيان اينکه اتحاديه اروپا همکاري بسيار خوبي با کشورمان دارد، تأکيد کرد: نکته‌اي که امروز بر تمام دنيا ثابت‌شده اين است که رويکرد يک جانبه آمريکا در مقابل افزايش همکاري کشورهاي ديگر با ايران اسلامي، رو به نابودي گذاشته است.وي افزود: ما معتقد هستيم و بر اين امر باور داريم که وزارت امور خارجه ايران به خوبي براي انزواي ايالات متحده در جهان در تلاش است لذا ميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي هدفمند از اين شرايط بسيار سخت عبور کنيم.

  • پيشنهاد به کاميون‌داران براي تامين لاستيک

وزير راه و شهرسازي گفت: اگر تعاوني‌هاي کاميون‌داران خود رأسا اقدام به واردات لاستيک کنند دولت ارز لازم را در اختيارشان قرار مي‌دهد.به گزارش ايسنا، عباس آخوندي در حاشيه بازديد از پروژه حرم تا حرم و محور گرمسار - فيروزکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر هماهنگي بسيار خوبي بين اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي کاميون‌داران و وزارتخانه‌هاي صمت و راه و شهرسازي به‌وجود آمده و در تلاشيم که مشکلات اين قشر را به تدريج حل کنيم.وي در پاسخ به پرسشي در خصوص تامين لاستيک و ديگر لوازم يدکي مورد نياز کاميون‌داران گفت: پيگيري اين مهم با ساير دستگاه‌ها است اما با اين همه وزارت راه و شهرسازي نيز پيگير حل اين مشکل بوده تا اين مشکل نيز حل شود.

اين عضو کابينه از حل مشکل لاستيک کاميون‌داران خبر داد و اضافه کرد: بخشي از نياز کاميون‌داران به اين لوازم از طريق واردات جديد، بخشي از طريق کالاهاي متروکه و بخشي نيز از طريق صنايع توليدي داخلي تامين شده است. ضمن اينکه به تعاوني کاميون‌داران نيز پيشنهاد داديم اگر آمادگي دارند که خود اقدام به واردات لاستيک کنند ما از آنها پشتيباني کرده و ارز مورد نياز براي اين واردات را از طريق دولت براي آنها فراهم کنيم.