البرادعی: ناپدید شدن خاشقجی، وجدان جهانیان را بیدار کرد

ایرنا| دبیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روز گذشته ضمن نگرانی از سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی، تاکید کرد که این موضوع وجدان جهانیان را بیدار کرد.
به گزارش ایرنا، محمد البرادعی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «صرف نظر از نتیجه تحقیقات علت ناپدید شدن جمال خاشقجی، این موضوع موجب بیدار شدن وجدان جهانیان شد که مدت‌های زیادی است به خواب رفته بودند. تحقیقات انجام شده درباره علت ناپدید شدن انسانی که روی زمین سلاحی جز قلم ندارد، نشان می‌دهد که با وجود تلاش بعضی افراد برای از بین بردن اصول انسانیت، این اصول هنوز هم زنده هستند و روزنه امیدی برای آینده ما است. تداوم این بیداری تنها را نجات ما در آینده است.
برخی منابع غیررسمی خبری مدعی قتل خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد آل سعود توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان شده‌اند. بر اساس این اخبار، خاشقجی توسط 15 ماموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری از عربستان به استانبول آمده بودند، به قتل رسیده و قاتلان نیز به کشور خود بازگشته‌اند.
خاشقجی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست می‌نوشت، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان در عربستان انتقاد می‌کرد.»
سایر اخبار این روزنامه
فراخوان رهبرانقلاب برای بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الگوی پیشرفت ایران برای 50سال آینده از مکانیسم مالی ویژه چه چیز به دست می‌آید؟ تعامل نابرابر ایران و اروپا شفافیت در صحن شورا صدا و سیما نه تنها از فقر برنامه‌های خلاقانه بهره می‌برد، بلکه اعتماد مخاطبانش را هم از دست رفته می‌بیند آگاهان اقتصادی بی سرانجامی یک سیاست اقتصادی را در گفت‌و‌گو با «همدلی» آسیب‌شناسی کردند «همدلی» به مناسبت روز جهانی عصای سفید، مشکلات نابینایان کشور را بررسی کرد دستان بینا رئیس‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه تهران با طرح پرسش‌های فراوان در حوزه‌های گوناگون به تحلیل آنها پرداخت فراخوان رهبرانقلاب برای بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الگوی پیشرفت ایران برای 50سال آینده البرادعی: ناپدید شدن خاشقجی، وجدان جهانیان را بیدار کرد کاردار پیشین ایران در عربستان مطرح کرد دام آمریکایی‌ها برای «محمد بن سلمان» بازتاب گسترده سخنان روحانی در رسانه‌های بین‌المللی مرعشی: مدیران ما در اقتصاد به دنبال کارهای نشد هستند