مشکلات هامون به هیئت دولت منعکس می شود

مشکلات تالاب هامون طی گزارشی به هیئت دولت ارائه می شود. به گزارش «خراسان»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از چند طرح مربوط به پناهگاه حیات وحش هامون گفت: احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است، با توجه به ادامه روند خشکسالی در منطقه، کاهش ورودی آب به تالاب هامون و وابستگی ورود آب از آن سوی مرزهای کشور، احیای تالاب هامون از طرف دولت به طور ویژه پیگیری می شود. «کلانتری» افزود: مردم و بیشتر کشاورزان این منطقه با معضل کم آبی روبه رو هستند و معیشت مردم این منطقه که پیشه بیشتر آن ها کشاورزی است با مشکل مواجه شده است بنابراین لزوم تغییر الگوی کشت مردم سیستان از کشاورزی به کشت گلخانه باید مورد توجه مسئولان و کشاورزان منطقه قرار گیرد. وی بیان کرد: آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار، توفان های شن و گرمای طاقت فرسای سیستان، مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آورده است به همین دلیل از نزدیک، کانون های تولید گرد و غبار در سیستان و معضلات زیست محیطی این شهرستان بررسی شد و طی گزارشی این مشکلات به هیئت دولت منتقل می شود. وی افزود: برای کاهش گرد و غبار منطقه و احیای تالاب هامون توسط سازمان حفاظت محیط زیست در 300 هکتار از بستر تالاب هامون، نهال کاری و اقداماتی برای بازگشایی، لای روبی، تعریض و اصلاح شیب مسیرهای ورود آب به تالاب هامون، اجرای برنامه عملیاتی ظرفیت سازی، مشارکت و آگاهی رسانی انجام می شود.
افتتاح مرکز بازدیدکنندگان حیات وحش تالاب هامون
به گزارش خبرنگار ما، مرکز بازدید کنندگان حیات وحش تالاب بین المللی هامون نیز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کوه خواجه سیستان افتتاح شد.
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت: مرکز بازدید کنندگان حیات وحش هامون، ظرفیتی ارزشمند در حوزه آموزش محیط زیست برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می رود. «وحید پورمردان» با بیان این که در این مرکز، گونه های شاخص گیاهی و جانوری منطقه وجود دارد تصریح کرد: یک قسمت در این مرکز به شناخت فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی مردم محلی اختصاص دارد.