براي حل مشكل نظام بانكي و اشتغال تصميم‌هاي جدي بگيريد

جلسه سران قواي سه‌گانه با موضوع مسائل اقتصادي چهارشنبه شب به مدت دو ساعت و نيم در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين جلسه با تقدير از اهتمام روساي قوا و اعضاي شوراي عالي هماهنگي اقتصادي براي مشاركت فعال در جلسات و مباحث، وظيفه اصلي اين شورا را تصميم‌گيري‌هاي كلان و راهگشا در عرصه اقتصاد خواندند و تاكيد كردند: حل مشكلات جاري اقتصاد كشور و تامين نيازهاي عمومي مردم، نيازمند كار جهادي و تلاش فوق‌العاده است، زيرا اين مشكلات به ويژه مشكل گراني و كاهش قدرت خريد، معيشت بخش زيادي از مردم به ويژه طبقات ضعيف را دچار تنگنا كرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامي، اعضاي شوراي عالي هماهنگي اقتصادي را به اتخاذ تصميم‌هاي قاطع و راهگشا در خصوص مسائل اصلي و چالش‌هاي مهم اقتصاد كشور توصيه موكد كردند و گفتند: براي حل برخي مسائل كليدي اقتصاد مانند مشكلات نظام بانكي، نقدينگي، اشتغال، تورم و فرآيند بودجه‌ريزي بايد تصميم‌هاي جدي و عملياتي بگيريد.
ايشان قواي سه‌گانه به ويژه دولت را به استفاده از نظرات و راه‌حل‌هاي اقتصاددانان دلسوز و فعالان بخش خصوصي فراخواندند و گفتند: شرايط كنوني كشور موجب شده است، نخبگان و فعالان دلسوز احساس مسووليت مضاعف كنند و ظرفيت‌ها و داشته‌هاي علمي و تجربي خود را به مسوولان عرضه كنند، بنابراين قدر اين فرصت را بدانيد و از پيشنهادهاي فعالان دانشگاهي و اقتصادي استفاده كامل كنيد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تقسيم مشكلات اقتصادي به «چالش‌هاي دروني و ساختاري اقتصاد كشور» و «مسائل ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه امريكا» افزودند: در مواجهه با هر يك از اين دو بخش، راه‌حل‌هاي خردمندانه‌اي را به كار ببنديد كه نتيجه آن، گره‌گشايي پايدار از زندگي مردم و نااميد شدن دشمن از اثرگذاري حربه تحريم باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر لزوم هم‌افزايي هر سه قوه و دستگاه‌هاي مختلف كشور خاطرنشان كردند: هيچ بن‌بست و مشكل غيرقابل حلي در كشور وجود ندارد و ما به فضل الهي و با عزم و اراده مردم و مسوولان و با استفاده از ظرفيت بي‌بديل جوانان و نخبگان توانمند ايران عزيز و با فعال كردن ظرفيت‌ها و منابع ممتاز كشور، يقينا بر مشكلات دروني و تحميلي فائق خواهيم آمد.در اين جلسه كه معاون اول رييس‌جمهور و معاون اول رييس قوه ‌قضاييه نيز حضور داشتند، رييس‌جمهور ضمن تشكر از همكاري و همراهي روساي مجلس و قوه‌قضاييه، گزارشي از جلسات شوراي عالي هماهنگي اقتصادي و مصوبات آن براي حل مشكلات مردم بيان كرد. همچنين برخي حاضران در جلسه نيز ديدگاه‌ها و نظرات خود را بيان كردند.