نقدی بر مصاحبه های یکسان و دیکته ای ملی پوشان

دومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشورمان برای حضور در جام ملت‌های آسیا در‌حال برگزاری است و قرار است ملی‌پوشان سه‌شنبه هفته جاری دیداری دوستانه با بولیوی برگزار کنند. این در‌حالی است که تیم ملی مثل اردوی نخست، یک فیفا‌دی را از دست داد و بولیوی هم حریف مناسبی نمی‌تواند برای ایران باشد و به نظر می‌رسد این تیم هم مثل خیلی از حریفان تدارکاتی قبلی تیم ملی از روی اجبار و خالی نبودن عریضه و مسائل دیگر انتخاب شده است. کاری به چگونگی انتخاب و آمدن بولیوی یا مخالفت کارلوس کی‌روش با دیدار دوستانه ایران با آرژانتین و کلمبیا و برزیل هم نداریم، مسئله‌ای که در باب تیم ملی و بازی دوستانه‌اش و شرایط اردو مهم است، گفت‌وگوهای یکسان و یک شکل و ظاهرا هماهنگ ملی‌پوشان و اعضای کادرفنی است. هرچند در اردوهای پیشین و این چند سالی که کی‌روش هدایت تیم ملی را برعهده دارد، بارها شاهد صحبت‌های یکسان و معنادار ملی‌پوشان بوده‌ایم اما این‌بار کیفیت و کمیت مصاحبه‌ها و هماهنگی کار بیشتر شده است! در چند روز اخیر هر بازیکن یا عضو کادرفنی که با اصحاب رسانه مصاحبه کرده، بی‌برو برگرد 3 موضوع را در حرف‌هایش گنجانده و روی آن‌ها تاکید کرده است. انتظارات بالا از تیم ملی و امکانات و حمایت کم و کار دشوار ایران در جام ملت‌ها، از دست رفتن فیفادی و نبود حریفان تدارکاتی مناسب و تعریف و تمجید از بولیوی محور مصاحبه همه ملی‌پوشان و اعضای کادرفنی بوده که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
 مارکار آقاجانیان: همه توقع زیادی دارند و ما هم باید آماده‌سازی خوبی انجام دهیم. از دست دادن ۲ فیفا دی، خوب نیست. تیم‌های آمریکای جنوبی سطح بالایی دارند. ما گزینه دیگری نداریم و به ناچار سراغ این‌ تیم‌ها رفته‌ایم.
 علیرضا بیرانوند: بازی بولیوی را دیدیم که با برزیل صفر - صفر کرده و به نظرم تیم با کیفیتی است.
  پژمان منتظری: متاسفانه «فیفادی» اول را از دست دادیم. این امر درحال عادی شدن است و در اردوی نخست هم همین اتفاق افتاد. با این‌حال نگاه مثبتی داریم و امیدوارم از فرصت دیدار مقابل بولیوی نهایت استفاده را بکنیم.


 علی قلی‌زاده: همه می‌خواهند در جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیریم، اما برای رسیدن به این مهم باید اردو‌های بیشتری برگزار کنیم و مسابقات دوستانه بهتری داشته باشیم.
 مسعود شجاعی: در زمان «فیفادی» بیشتر تیم‌ها ۲ بازی دوستانه انجام می‌دهند و ما همچنان این مشکل را داریم و یک بازی را از دست می‌دهیم. انتظار ما این است که حداقل استاندارد‌های لازم را برای تیم ملی فراهم کنند.
 مهدی طارمی: ما مشکلات زیادی داریم و هزاران بار هم این مشکلات را گفتیم.
 امید ابراهیمی: متاسفانه یک فیفادی دیگر را از دست دادیم، ولی بازی با بولیوی چون حریف قدرتمند و خوبی است، می‌تواند به ما کمک کند.
 وریا غفوری: متاسفانه در این فیفادی یکی از بازی‌های دوستانه را از دست دادیم، اما بازی پیش‌رو می‌تواند به ما کمک کند.
 محمدرشید مظاهری: بازی ما برابر بولیوی بسیار مفید بوده و این تیم در زمره تیم‌های آمریکای جنوبی است که با تیم‌های بزرگی مثل برزیل رقابت می‌کند.
حال سوال این‌جاست که ملی‌پوشان که هر روز و هر لحظه از کمبود امکانات و عدم حمایت کافی دم می‌زنند و بولیوی را در حد تیم‌های درجه یک بالا برده‌اند، چرا زمانی که پیشنهاد آرژانتین و کلمبیا برای بازی دوستانه با تیم ملی ایران با مخالفت کی‌روش مواجه شد و هم مصاف با 2 تیم بزرگ دنیا و هم درآمد خوب این 2 دیدار از دست رفت، زبان به انتقاد و اعتراض باز نکردند و مقابل کی‌روش موضع نگرفتند؟ آیا از نظر ملی‌پوشان آرژانتین و کلمبیا به اندازه بولیوی وجاهت و اعتبار نداشتند تا حداقل چند ملی‌پوش ایران از آن‌ها تعریف کنند و خواهان بازی با این تیم‌ها باشند؟