سازمان ملل: عربستان کودکان یمنی را می‌کُشد

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل با صدور گزارشی، انتقادات شدیدی را متوجه حملات ائتلاف متجاوز سعودی علیه کودکان یمنی کرد.
به گزارش المیادین، کمیته حقوق کودکان وابسته به سازمان ملل در گزارش دیروز خود در خصوص اقدامات ائتلاف متجاوز عربستان در یمن اعلام کرد: ما به نتایج تحقیقات کمیته ملی یمن که می‌گوید هدف قرار گرفتن غیر نظامیان توسط ائتلاف عربستان اشتباها صورت گرفته اعتراض داریم.
در ادامه این گزارش آمده است: هزار و 248 کودک یمنی برابر با 20 درصد از قربانیان غیر نظامی در جریان حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن کشته شده‌اند.
این کمیته سازمان ملل از عربستان خواست به حملات خود علیه اهداف غیر نظامی در یمن پایان داده و افرادی که مسئول کشته شدن کودکان در این کشور هستند محاکمه کند.در این گزارش تاکید شده است که کودکان یمن هم چنان کشته یا یتیم می‌شوند.


عربستان باید حمله به یمن را متوقف کند
این نهاد حقوقی سازمان ملل فعال در حمایت از حقوق کودکان، با اشاره به شمار بالای کودکان قربانی شده در پی حملات ریاض در یمن، خواستار توقف این حملات شد.بنابه گزارش خبرگزاری رویترز،کمیته حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل از عربستان خواست تا به سرعت حملات مرگبار علیه اهداف غیرنظامی در یمن را متوقف کند و مقاماتی را که در حملات غیرقانونی دست داشته‌اند که به کشتار کودکان منجر شده است را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.
این کمیته متشکل از 18 کارشناس مستقل به بیانیه عربستان سعودی در این زمینه اشاره کرد اما اعلام نمود که کودکان یمن همچنان کشته، زخمی و یا یتیم می‌شوند.
ریاض هفته گذشته به این نهاد سازمان ملل گفته است که تلاش می‌کند تا اشتباهاتی را که در حملات نظامی رخ می‌دهند را اصلاح کند اما کارشناسان تردید دارند که رژیم سعودی واقعا چنین کاری بکند.
جنبش جنوب یمن: عربستان و امارات متهم اصلی وضع کنونی یمن هستند
«جنبش جنوب یمن»نیز در بیانیه‌ای کشورهای متجاوز به یمن را مسئول اصلی شرایط کنونی دانست و عربستان سعودی و امارات را اشغالگر نامید.«جنبش جنوب یمن» به عنوان مهم‌ترین گروه سیاسی جنوب یمن که دارای پایگاه مردمی بسیار وسیع است و همچنین داعیه جدایی از بخش شمالی را دارد؛ در بیانیه‌ای عربستان سعودی و امارات را متهم ردیف اول وضع ناگوار یمن دانست.
به گزارش پایگاه خبری سبانت، در این بیانیه آمده است: عربستان و امارات مسئول وضع فاجعه‌بار یمن و اوضاع وخیم اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی، گرسنگی، ویرانی و جنایت‌های جنگی در حق مردم یمن هستند.
جنبش جنوب یمن در ادامه دولت مستعفی منصور هادی را به علت سکوت و شانه خالی کردن در قبال مردم یمن، نکوهش و تاکید کرده است که دولت منصور هادی این اجازه را به کشورهای متجاوز داده است تا در حق مردم یمن مرتکب جنایت شوند.
این جنبش از تمامی مردم یمن خواسته است تا به شکل واضح علیه اشغالگری به عنوان یک موضع ملی و به دور از منافع شخصی و حزبی اعتراض کنند.
هفته گذشته نیز «محمد النُعمانی» از رهبران «جنبش جنوب یمن» در گفت‌وگو با شبکه المیادین حوادث چند روز اخیر شهر تعز و برخی مناطق جنوبی یمن را «انقلاب» خواند و گفت که این انقلاب برای پایان دادن به اشغالگری ائتلاف سعودی-اماراتی به پا خواسته است.
ائتلاف عربی بیمارستان و زایشگاهی را در یمن بمباران کرد
وزارت بهداشت یمن از کشته و مجروح شدن شمار زیادی افراد غیر نظامی در حمله هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز عربی به بیمارستان الدریهمی در الحدیده این کشور خبر داد.گزارش شبکه المسیره حاکیست: در این حمله که توسط جنگنده‌های ائتلاف و ناوهای جنگی آن مستقر در دریای سرخ انجام گرفت، ساختمان بیمارستان و مرکز ارائه خدمات به مادران باردار و کودکان الدریهمی کاملا تخریب شده است.
این منبع اضافه کرد امکان شمارش کشته و زخمی‌های این حملات وجود ندارد چرا که نیروهای متجاوز از نزدیک شدن خودروهای امدادگر به منطقه جلوگیری می‌کنند.
وزارت بهداشت یمن از جامعه جهانی خواست ائتلاف خود خوانده عربی را برای پایان دادن به تجاوزات خود تحت فشار قرار دهند.
24 مرداد ماه گذشته بر اثر حمله هواپیماهای ائتلاف سعودی به منازل مسکونی و اماکن تجاری ناحیه الدریهمی دستکم 13 غیر نظامی جان خود را از دست دادند و دهها نفر زخمی شدند.در میان کشته و زخمی‌ها شماری زن و کودک هم وجود داشتند.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
براساس گزارش وزارت بهداشت یمن، تلفات انسانی حملات ائتلاف سعودی از 26 مارس 2015 (6 فروردین 94) تاکنون بالغ بر 35 هزار و 297بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه دو ساعت و نیمه با سران قوا درباره مسائل اقتصادی: کار جهادی برای حل مشکلات اقتصادی مردم افتتاح 12 طرح بهداشتی در مازندران با حضور وزیر بهداشت مردم چه گناهی کرده‌اند؟ حمله ترامپ به بانک مرکزی آمریکا: بانک مرکزی آمریکا از کنترل خارج شده است دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی: عضویت ایران در FATF بهانه را از دشمنان می‌گیرد سازمان ملل: عربستان کودکان یمنی را می‌کُشد پیشنهاد رشوه 5 میلیارد دلاری «بن سلمان» به اردوغان برای بستن پرونده قتل قاشقچی با حکم دکتر روحانی؛ رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن منصوب شد با صدور پیام‌هایی جداگانه؛ رئیس‌جمهور به محسن و پرویز اسماعیلی تسلیت گفت مکرون ادعای وزیرش درباره ایران را رد کرد کاهش محبوبیت احزاب ائتلاف حاکم در آلمان مادورو: کاخ سفید می‌خواسته من را بکشد امیر سرتیپ حیدری: پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش امسال رونمایی می‌شوند وزیر نیرو: 26 نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود