افتتاح 12 طرح بهداشتی در مازندران با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در سفر به مازندران، 12 طرح عمرانی زیرساختی بهداشتی و درمانی را افتتاح کرد.
بیمارستان 50 تختخوابی شهرستان عباس آباد،خوابگاه یک هزار نفره دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی و مجتمع ورزشی دانشجویان در ساری و کلنیگ ویژه در بابلسر از جمله طرحهایی است که دکتر قاضی زاده هاشمی افتتاح کرد.
همچنین بخش‌ای سی یو و انکولوژی وشیمی درمانی بیمارستان امام علی ع آمل و 5 مرکز جامع سلامت نیز در سفر دو روزه وزیر بهداشت در شرق و مرکز مازندران نیز افتتاح شد.با حضور وزیر بهداشت از نسخه الکترونیکی طرح جامع سلامت شهرستان بابلسر نیز رونمایی شد. دراین سفر بیمارستان 160 تختخوابی امام خمینی(ره) شهرستان نور هم کلنگ زنی شد.
وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در ساری گفت: ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال آینده به توجه دولت و مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبارات مورد نیاز بستگی دارد.


دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: درآستانه بودجه نویسی انتظار ما این است که به حوزه تحول نظام سلامت توجه بیشتری شود.
وی توضیح داد: این طرح از برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید است و قطعا دولت همانند گذشته به این حوزه توجه ویژه دارد و امیدواریم که این مهم در مجلس شورای اسلامی نیز عملیاتی شود.
وزیر بهداشت، بهداشت و آموزش پزشکی اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت رضایت نسبی در مردم ایجاد کرده و دولت مصمم به ادامه این برنامه است.
هاشمی همچنین با تایید این که در حوزه دارویی مشکلاتی برای تامین داروهای خارجی وجود داشت، گفت که در شرایط فعلی این مشکل رفع شده است.
وی اضافه کرد: تامین کامل دارو تنها در حیطه اختیار وزارت بهداشت قرار دارد و ما وضعیت دارویی و کمبودها را چند ماه جلوتر به متولیان تامین مالی و سایر دست اندرکاران اعلام می‌کنیم و آنها اقدامات عملی را انجام می‌دهند.
افتتاح بیمارستان آیت‌الله خامنه‌ای در عباس آباد
به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از عباس‌آباد، بیمارستان آیت‌الله خامنه‌ای در این شهر با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه بیمارستان آیت‌الله خامنه‌ای عباس آباد گفت: به دلیل نزدیک بودن شهر‌ها در مازندران باید خدمات دهی این منطقه بصورت شبکه‌ای صورت گیرد.
وی افزود: غرب استان باید بصورت یک بلوک و قطب پزشکی دیده شود و در این قطب خدمات سرپایی بصورت شهری و خدمات تخصصی بصورت منطقه‌ای انجام شود.
قاضی زاده هاشمی گفت: ایجاد بیمارستان تخصصی تنکابن اقدام خوبی بود، ولی در بحث جانمایی بسیار بد انتخاب شده است، اما ما وظیفه داریم آن را تکمیل کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه تا زمانی که بیمارستان تنکابن به بهره‌برداری نرسد کار ما در منطقه ناقص است، افزود: سیل روز‌های گذشته به بیمارستان درحال احداث تنکابن خساراتی زده است که باید برای ادامه ساخت حتما دقت بیشتری شود تا در حوادث بعدی مشکلات بیشتری ایجاد نشود.وی پیشگیری از بیماری‌ها را مهم‌تر از درمان دانست.
وزیر بهداشت: بیماران تالاسمی کمبود دارو ندارند
وزیر بهداشت گفت: بیماران تالاسمی در کشور با کمبود دارو مواجه نبوده و مشکلی در دریافت داروها ندارند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که بیماران تالاسمی در دریافت دارو با مشکل مواجه هستند؟ اظهار کرد: بیماران تالاسمی درحال حاضر در بحث دارویی دچار مشکل نبوده و براساس روال گذشته آن را دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در بحث هزینه‌ها این بیماران طی ماه‌های گذشته با چالش رو به رو بودند، تصریح کرد: با دریافت گزارش مبنی بر بالا بودن هزینه‌ها و عدم توان دریافت دارو ازسوی خانواده‌ها، با کمک وزارت بهداشت و هماهنگی با انجمن بیماران تالاسمی در راستای بهبود وضعیت آنها اقدام شد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه داروهایی که از خارج از کشور برای بیماران تهیه می‌شد، براساس روال گذشته به دست بیماران می‌رسد، خاطر نشان کرد: با توجه به بالا رفتن نرخ ارز مبلغ پراختی زیاد شده اما کمک ویژه‌ای را وزارت بهداشت برای این بیماران در نظر گرفت و با توجه به گزارش‌های اعلام شده مشکل در این بخش نیز حل شد.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه دو ساعت و نیمه با سران قوا درباره مسائل اقتصادی: کار جهادی برای حل مشکلات اقتصادی مردم افتتاح 12 طرح بهداشتی در مازندران با حضور وزیر بهداشت مردم چه گناهی کرده‌اند؟ حمله ترامپ به بانک مرکزی آمریکا: بانک مرکزی آمریکا از کنترل خارج شده است دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی: عضویت ایران در FATF بهانه را از دشمنان می‌گیرد سازمان ملل: عربستان کودکان یمنی را می‌کُشد پیشنهاد رشوه 5 میلیارد دلاری «بن سلمان» به اردوغان برای بستن پرونده قتل قاشقچی با حکم دکتر روحانی؛ رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن منصوب شد با صدور پیام‌هایی جداگانه؛ رئیس‌جمهور به محسن و پرویز اسماعیلی تسلیت گفت مکرون ادعای وزیرش درباره ایران را رد کرد کاهش محبوبیت احزاب ائتلاف حاکم در آلمان مادورو: کاخ سفید می‌خواسته من را بکشد امیر سرتیپ حیدری: پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش امسال رونمایی می‌شوند وزیر نیرو: 26 نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود