پایان چالش آنکارا- واشنگتن ترکیه کشیش آمریکایی را آزاد کرد

دادگاه ترکیه روز گذشته دستور پایان حصر خانگی و ممنوعیت خروج کشیش آمریکایی از کشور را صادر کرد. اندرو برانسون، کشیش آمریکایی در این دادگاه به ۳ سال زندان محکوم شد اما همزمان مقامات قضایی ترکیه دستور آزادی وی را صادر کردند.
به گزارش یورو نیوز، این کشیش آمریکایی ۵۰ ساله از اهالی ایالت کارولینای شمالی است و بیش از ۲۰ است که در ترکیه زندگی می‌کند. او از دو سال پیش به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام علیه دولت اردوغان زندانی بوده و از ماه ژوئیه تحت بازداشت خانگی قرار گرفته بوده است. حکم این دادگاه را شاید بتوان اولین قدم به سوی بهبود روابط هم‌پیمانان ناتو دانست.
دونالد ترامپ، رئیس ایالات متحده آمریکا که در تلاش برای آزادی این کشیش علیه ترکیه تحریم وضع کرده بود در حساب توئیتر خود نوشت: «کشیش برانسون آزاد شد. او به زودی به خانه باز خواهد گشت.»
شاهدان حاضر در دادگاه به خبرگزاری رویترز گفتند کشیش برانسون با کت و شلوار و کروات قرمز در دادگاه حاضر شد و قبل از اعلام حکم گفت: «من بی‌گناه هستم. من حضرت مسیح را دوست دارم. من ترکیه را دوست دارم.» گفتنی است، ختلافات دیپلماتیک حاصل از پرونده دستگیری اندرو برانسون و طرح اتهام علیه وی موجب شده بود تا ارزش لیر ترکیه به شدت کاهش یابد و بحرانی مالی را در این کشور ایجاد کند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبری در جلسه با سران قوا با موضوع مسائل اقتصادی: برای حل مشکل نظام بانکی، نقدینگی، اشتغال و تورم تصمیم‌های جدی بگیرید محمدعلی وکیلی مخالفت با تصمیمات آری ولی فرقان بازی خیر آخرین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری برگزار شد آیا کاهش ارزش دلار در بازار‌های جهانی بر نرخ ارز در ایران تاثیر گذار است؟ افق نزولی قیمت دلار وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار توصیه‌نامه‌ای، تمامی کشورها را برای مراودات مالی با ایران تهدید کرد حرکت‌های چهره‌های منتسب به جریان‌های سیاسی، بر وجهه این جریان‌ها چه تاثیری دارد؟ پلیس می‌گوید افرادی که در خیابان اقدام به نوازندگی می‌کنند «باید» مجوز بگیرند ساز ناسازگاری! پایان چالش آنکارا- واشنگتن ترکیه کشیش آمریکایی را آزاد کرد از تعهدات عملی اروپا برای رفع گره‌های مالی تا کاهش تب‌وتاب بازار ارز، از اتفاقات روی داده پس از سفر رئیس‌جمهوری بودند بدرود اى عدالت! نماینده ولی فقیه در ارتش: ارتش با چراغ خاموش در پاکسازی منطقه از داعش نقش تعیین کننده‌ای دارد