پروازهای خارجی ارزان شداربعین نه!

دانش پور- با وجود کاهش نسبی قیمت ارز طی روزهای گذشته، ظاهرا قیمت بلیت پروازهای اربعین کاهش نمی یابد. این خبری است که سخنگوی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد .
رضا جعفرزاده در گفت و گو با خراسان با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی پروازهای اربعین با حضور مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، معاونان بازرگانی شرکت های هواپیمایی، نمایندگان دستگاه های نظارتی از جمله سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی و حراست سازمان، اظهار کرد: طبق هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و توافق مدیر‌ان عامل شرکت‌ها، نرخ پروازهای اربعین از تهران و دیگر شهرستان‌ها به نجف و بغداد و بالعکس، دو میلیون و 200 هزار تومان و از مشهد به نجف و بغداد و بالعکس، دو میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده که تغییری نمی‌کند و نرخ پروازهای یک طرفه هر کدام نصف مبلغ اعلام شده خواهد بود.  وی ادامه داد: در این بین ممکن است به دلیل افزایش تقاضا، بعضی واسطه‌‌ ها قیمت‌های غیرواقعی برای پروازها ارائه دهند که سازمان هواپیمایی کشوری طبق قانون با آن ها برخورد جدی خواهد کرد ‌و در این خصوص هماهنگی ها و اقدامات لازم برای کنترل موضوع با دیگر دستگاه ها انجام شده است.
ماجرای کاهش قیمت پروازهای خارجی به جز پروازهای اربعین!
جعفرزاده درباره خبری که یک منبع آگاه در گفت و گو با خراسان اعلام کرده بود مبنی بر این که براساس ابلاغ جدید سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت پروازهای خارجی از چهارشنبه 18 مهر ماه( دیروز) 35 تا 40 درصد کاهش می یابد، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: من تاکنون چنین خبری را نشنیده ام.


سخنگوی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی در حالی از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کند که برخی آژانس های مهم فروش بلیت اینترنتی از روز گذشته با ارسال پیامک و تبلیغات اینترنتی کاهش قابل توجه نرخ پروازهای خارجی را اطلاع رسانی کرده اند و اکنون این سوال مطرح می شود که چرا نرخ بلیت پروازهای ویژه اربعین کاهش نمی یابد؟ اما باز هم جعفرزاده تاکید می کند این نرخ قرار نیست کاهش یابد.
وی همچنین از اعلام مراکز فروش بلیت هواپیما برای ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: مجوز پروازهای اربعین برای شرکت های هواپیمایی صادر شده است. ‌‌مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اسامی مراکز معتبر و مجاز فروش بلیت پروازهای اربعین، روی سایت سازمان www.cao.ir و سایت انجمن شرکت های هواپیمایی قرار گرفته است و انتظار می رود زائران بلیت های خود را از مراکز مذکور تهیه کنند. جعفرزاده خاطرنشان کرد: پروازهای اربعین حسینی از دوم آبان آغاز می شود و تا 12 آبان ماه امسال ادامه خواهد داشت.
مدیرکل مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد اربعین نیز درباره کاهش قیمت پروازهای اربعین اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این موضوع باید توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود. شهریار حیدری به خراسان گفت: قیمت پروازهای اربعین تاکنون تغییری نداشته است . وی درباره بازگشایی مرز خسروی نیز اظهار کرد: دولت عراق هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده است.