«مایکل فلپس ایرانی» در بلندای جاکارتا

کاروان خودباوری امید به رده سوم جدول صعود کرد
 به خاطر پرسپولیس دوست دارم 6 طلا بگیرم
 
در روزی که امید اول طلای ایران با ناامیدی به نقره قناعت کرد تا به پهنای صورت اشک حسرت بریزد، پسر نابغه شنای ایران در قامت یک ابر‌ستاره تمام‌عیار ظاهر شد تا با ثبت پنجمین طلا در کلکسیون افتخاراتش در جاکارتا، شاهکاری بی‌نظیر خلق کند. عملکرد خوب ملی‌پوشان کاروان خودباوری و امید و رسیدن تعداد طلاهای کشورمان به عدد 30 (به همراه 23 نقره و 27 برنز) منجر به صعود ایران به رتبه سوم جدول رده بندی شد. شاهین ایزدیار که از شروع بازی‌های آسیایی تاکنون هر روزش‌ طلایی‌تر از روز قبل بوده، بعد از آن‌که موفق شد با کسب 3 مدال خوش‌رنگ در رشته‌های‌100متر پروانه کلاس‌S10،‌ 100 متر آزاد کلاسS10 و 200 متر مختلط کلاس SM10 دینش را به خوبی به کاروان خودباوری و امید ادا کند، دیروز بار دیگر خوش درخشید. این‌بار اما با فتح 2 سکوی قهرمانی در یک روز. ایزدیار روز چهارم را با کسب طلای شنای قورباغه‌100 متر کلاس 8 SB  آغاز کرد؛ آن هم با ثبت رکورد یک دقیقه و 14 ثانیه و 71 صدم ثانیه. اما عطش طلای شاهین حتی با مدال زرین چهارم هم فروکش نکرد تا پسر مستعد ایران که در ابتدای بازی‌های پاراآسیایی قول کسب 6 مدال طلا را داده بود، خیز بلندی برای تصاحب طلای پنجم بردارد. او این بار در۵۰ متر کرال آزاد کلاس۱۰ S توانست با ثبت بهترین رکورد ممکن، قهرمانی دوباره را از آن خود کند.  او درحالی روز چهارم مسابقات را پشت سر گذاشته که در 2 رشته دیگر طی 2 روز باقی مانده از رقابت‌های شنا، شانس کسب مدال طلا دارد و با توجه به توانایی‌ها و پتانسیلی که نشان داده، می‌توان این 2 مدال را برایش از حالا کنار گذاشت.
 ایزدیار: به خاطر پرسپولیس دوست دارم 6 طلا بگیرم، نه 7 طلا!
ایزدیار بعد از ثبت پنجمین مدال طلایش گفت: «مسابقه بسیار سختی بود. هنوز سرماخورده‌ام و به همین خاطر نتوانستم رکورد بزنم اما خدا را شکر می‌کنم که توانستم 5 مدال طلا به دست بیاورم. این بهترین اتفاق ممکن بود که با وجود بیماری و رقبای سختی که داشتم، به این هدف رسیدم.» این شناگر طلایی کشورمان که هنوز 2 مسابقه دیگر در پیش دارد، به شوخی با تعداد طلاهایش پرداخت و گفت: «خودم دوست دارم به خاطر پرسپولیس صاحب 6 مدال طلا شوم، نه 7 مدال!»
 طلایی که جواز جهانی شد


فینال پرتاب دیسک کلاس11 F مردان اما با رکوردشکنی پرتابگر ایرانی همراه بود. مهدی اولاد که در روز سوم رقابت‌ها در پرتاب وزنه کلاس F11 طلایی شده بود، دیروز دبل کرد. این بار اما در پرتاب دیسک کلاس ‌F 11. اولاد درحالی روی سکوی قهرمانی ایستاد که موفق شد رکورد 42.37 را به ثبت برساند تا هم رکورد آسیا را جابه‌جا کند، هم رکورد بازی‌های پاراآسیایی را. او که حالا با ثبت رکورد جدیدی در پرتاب دیسک آسیا جواز حضور در مسابقات جهانی را هم گرفته، می‌گوید: «سطح این مسابقه بسیار بالا بود و در رقابتی فشرده توانستم مدال طلای این رشته را به دست آورم.‌» وی که دومین طلای خود را در این مسابقات به‌دست آورد، در این‌خصوص اظهار داشت: «گرفتن 2 مدال طلا در بازی‌های آسیایی حس بسیار خوبی دارد و من امیدوارم همه هم‌تیمی‌هایم این حس را تجربه کنند. مهم‌تر از کسب مدال طلا در این رشته، رکوردی بود که منجر به گرفتن جواز حضور در مسابقات جهانی شد و این موضوع برای من خیلی مهم بود.» قهرمان طلایی کشورمان در جاکارتا خاطرنشان ساخت: «در این مدت خانواده و مربیانم برای من زحمات زیادی کشیدند و این مدال را تقدیم آن‌ها می‌کنم.‌»
 درخواست عجیب مختاری از یک وزیر
دوومیدانی‌کاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی بار‌ دیگر خوش درخشیدند. دیروز در ماده پرتاب وزنه کلاس۵۳ F علیرضا مختاری با پرتابی معادل 73. 8 متر ضمن شکستن رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال طلا شد. او که حالا صاحب 2 مدال (یک طلا و یک برنز) در بازی‌های آسیایی جاکارتا شده، قصد دارد معامله جالبی با وزیر بهداشت انجام دهد. مختاری می‌گوید: «هم طلا گرفتم و هم رکوردی را زدم که ۱۵ سال بود جابه جا نشده بود. این رکورد متعلق به ورزشکار مکزیکی بود.‌» او همچنین با بیان این‌که درخواستی از وزیر بهداشت دارد، گفت: «اصلیتم اصفهانی است و از توابع شهرستان زرین‌شهر هستم اما متاسفانه این منطقه به لحاظ تجهیزات پزشکی و داشتن آمبولانس با سختی روبه‌رو‌‌ست. به همین دلیل در‌خواستی از هاشمی وزیر بهداشت دارم. در این دوره 2 مدال گرفتم که هر 2 مدال را می‌دهم و به‌جای آن 2‌ آمبولانس به روستای همام از توابع شهرستان زرین‌شهر بدهند تا وضعیت اورژانس بهبود پیدا کند.‌»
 متقیان رکورددار زرین
بانوان پرتابگر ایران دیروز بار دیگر مدالیست شدند. هاشمیه متقیان که پیش‌تر در پرتاب نیزه به مدال نقره رسیده بود، دیروز در پرتاب دیسک کلاس 56/57 F با پرتابی معادل 21/17 متر ضمن شکستن رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال طلا شد.
 تیر طلایی
محمدرضا زندی در فینال 1‌W تیراندازی باکمان پاراآسیایی دیگر مرد طلایی ایران بود. او درحالی برابر لی جی از چین قرار گرفت که موفق شد با نتیجه‌۱۳۰‌- ۱۲۷ به پیروزی برسد و یک مدال زرین به کارنامه ایران بیفزاید.
 پرتاب به اوج
در پرتاب‌ وزنه کلاس 36 F ‌مردان هم نماینده ایران خوش درخشید. عارف بهاروند دیروز با ثبت حد نصاب 57. 12 ضمن کسب مدال طلا موفق به شکستن رکورد بازی‌ها نیز شد. در این بخش نمایندگان امارات با40. 12 و قزاقستان با 69. 11 نقره و برنز گرفتند.
 رکوردشکنی به سبک بانوی ایرانی
دیگر مدال زرین کاروان اما در ویترین افتخارات مهناز امینی آرام گرفت. نماینده کشورمان در ماده پرتاب نیزه بانوان کلاس‌ 57 F با ثبت رکورد 68 .25 ضمن کسب مدال طلا موفق به شکستن رکورد آسیا و بازی‌ها نیز شد. عشرت کردستانی دیگر نماینده کشورمان با رکورد 52 .19 به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.