سفیر انگلیس: لندن در جست‌وجوی منافع اقتصادی برجام برای ایران است

سفیر انگلیس در تهران گفت: لندن در کنار کشورهای اروپایی در جست‌وجوی منافع اقتصادی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای ایران است.
راب مک ایر در گفتگو با ایرنا با اشاره به برخی مشکلات تجار یزد افزود: ازجمله مشکلات، موانع بانکی برای تجارت با بازرگانان و تجار انگلیسی است.
وی تاکید کرد: دراین‌ارتباط ما و کشورهای اروپایی درحال طراحی راهکاری هستیم که این امر جزو تاکیدات و تعهدات انگلیس است.
مک ایر ادامه داد: مقابله با تحریم‌هایی که آمریکا ایجاد کرد، به دلیل وجود بزرگترین اقتصاد جهانی و ارتباط آن با سیستم‌های بانکی سایر کشورها، کار راحتی نیست به همین دلیل نمی‌توان زمانی را برای تکمیل سیستم بانکی جدید مشخص کرد.


سفیر انگلیس در تهران تصریح کرد: البته و با توجه به همکاری برخی کشورهای اروپایی و چندلایه بودن این سیستم، امیدواریم بعد از اجرا بتواند با بخش بزرگی از تحریم‌ها مقابله کرد.
مک ایر ادامه داد: مشکل دیگر، پیدا کردن شریک تجاری مطمئن است که در این خصوص سازمان‌هایی در انگلستان وجود دارند که می‌توانند این خدمت را انجام دهند و شریکی را برای تجار ایرانی و یزدی پیدا کنند.
سفیر انگلیس همچنین در دیدار با تعدادی از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یزد بابیان اینکه به‌عنوان سفیر یک کشور اروپایی متعهد به روابط تجاری در قالب برجام با ایران هستیم، گفت: اروپایی‌ها درحال ایجاد یک سیستم بانکی برای حل مشکلات ارتباطی با ایران هستند.
مک ایر افزود: حضور چند رایزن و کنسول سفارت انگلیس در این سفر بیانگر عزم ما برای توسعه روابط با ایران و به‌ویژه این استان است.
وی افزود: طراحی یک سیستم بانکی جدید برای ارتباط با ایران توسط اروپا، کار ساده‌ای نیست به همین دلیل یک تیم کارشناسی مشغول کار است که بعد از تکمیل می‌تواند نه‌تنها کمک به ارتباط اروپا بلکه برای سایر کشورها در تجارت با ایران هم راهگشا باشد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نیرو: 100 طرح سدسازی در دست اجرا است پیروزی حقوقی دیگر ایران در برابر آمریکا دستور توقیف 5 میلیارد دلار بانک مرکزی ایران درایتالیا لغو شد دومین روز رسیدگی به شکایت ایران در لاهه وکلای ایران، آمریکا را متهم به فرار از پاسخگویی کردند با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام شد تحلیل سیاسی هفته ناو جنگی ائتلاف سعودی در سواحل یمن منهدم شد رئیس سازمان امور اداری و استخدامی: 26 آبان آخرین مهلت تعیین تکلیف بازنشستگان شاغل است ناوگروه ایران با پیام «دوستی و حسن نیت» در کراچی پهلو گرفت معاون رئیس‌جمهور خبر داد: قطعیت گزینه 2 وزارتخانه واحتمال تصمیم جدیدبرای 2 وزارت دیگر نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ترک: جسد «جمال قاشقچی» با اره تکه تکه شده است! رئیس سازمان برنامه و بودجه: 159 میلیارد تومان اعتبار به سیل‌زدگان شمال کشور اختصاص یافت سفیر انگلیس: لندن در جست‌وجوی منافع اقتصادی برجام برای ایران است سناتورهای فرانسوی خواستارتقویت یورو برای حمایت ازایران شدند دادستان تهران خبر داد صدور 61 فقره کیفرخواست برای متهمان پرونده‌های کلان اقتصادی ظرف سه ماه اخیر