آیت الله‌هاشم‌هاشم‌زاده هریسی: به‌خاطر یک لایحه دنیا را علیه خود تحریک نکنیم

پایگاه خبری جماران: مخالفان FATF این روزها از هر طریقی تلاش کردند تا مانع تصویب این کنوانسیون در مجلس شوند. در عین حال، پس از تصویب کنوانسیون اخیر باز هم مخالفان خواستار رد آن توسط دیگر نهادهای قانونی کشور هستند.از سوی دیگر FATF موافقانی را هم دارد که معتقدند در جهت تسهیل روابط مالی با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام، امری ضروری است.
در همین رابطه، یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نباید به‌خاطر یک لایحه دنیا را علیه خود تحریک کنیم،معتقد است که معنای مخالفت با یک لایحه این است که من؛ دولت، انتخابات، رای، رهبری و مجلس را قبول ندارم. نمی‌توان در ظاهر حمایت از ولایت چنین ادعایی را مطرح کرد. زیرا اگر رهبری احساس کند که لایحه‌ای خلاف شرع یا خیانت است مگر می‌گذارد که در کشور تبدیل به قانون شود؟ نباید با شعار خیانت خیانت همه را زیر سوال برد.
آیت الله‌هاشم‌هاشم‌زاده هریسی، گفت: به نظر نمی‌رسد یک لایحه آنقدر مساله‌دار باشد که بخواهد در دوقطبی خدمت و خیانت قرار گیرد. باید پرسید؛ چگونه می‌شود یک عده خدمتگزار تلقی شده و اکثریتی قاطع خیانت‌کار باشند؟ من به عنوان حامی دولت حرف نمی‌زنم؛ زیرا خودم هم گلایه‌هایی از دولت دارم. وی در ادامه اظهار داشت: به جای پرداختن به درد مردم، یک عده دعوای لایحه می‌کنند و حرف‌های گزاف می‌زنند. بی‌تردید تندروی‌ها مملکت را به این روز انداخته است. به جای دنبال مقصر گشتن، باید بدانیم که هرکس در این کشور قدرت و مسئولیت دارد مقصر است و نباید تقصیرها را صرفاً به گردن دولت انداخت. از مجلس، قوه قضائیه، دولت و ... همه مسئول هستیم و هر کس اختیارات بیشتری داشته باشد، مسئولیتش نیز بیشتر است. نمی‌توان با فرافکنی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.
وی بیان کرد: درباره این لوایح نیز، به دلیل اینکه ما در جهان هستیم و خداوند نیز همه انسان‌ها و کشورها را به یکدیگر محتاج خلق کرده که از همدیگر استفاده کنند. نباید گمان کنیم که به هیچ کشوری احتیاج نداریم و این به ضرر نظام و انقلاب است. اگر ما در این‌گونه کنوانسیون‌ها حضور داشته باشیم، می‌توانیم در کنترل آنها کمک کنیم. حتی اگر در شورای حقوق بشر نیز حضور داشته باشیم، می‌توانیم در مسائل دنیا اثرگذار باشیم. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ما دیوان لاهه را قبول نداشتیم، نمی‌توانستیم از آن حکم بگیریم. بنابراین منفی‌بافی کار درستی نیست.
سایر اخبار این روزنامه
ترکیه مظنونین قتل خاشقجی را معرفی کرد تداوم ماجرای کنسولگری استانبول آیت الله‌هاشم‌هاشم‌زاده هریسی: به‌خاطر یک لایحه دنیا را علیه خود تحریک نکنیم نگوییم خزر این دریا کاسپین است گزارشی درباره قراردادهای موقت که امکان استثمار بیشتر کارگران را فراهم آورده است «همدلی» از رکود ادامه‌دار در یکی از پرحاشیه‌ترین بازارها گزارش می‌دهد خواب زمستانی مسکن ابتدا در مورد برگزاری این نمایشگاه در گالری خانه فرهنگ ایران برای ما بگویید. گزارش نشست دیروز هیات دولت با چالش‌های امروز کشور همخوانی نداشته و بیشتر به موضوع‌هایی با ارزش خبری اندک پرداخته شده است آیت الله‌هاشم‌هاشم‌زاده هریسی: به‌خاطر یک لایحه دنیا را علیه خود تحریک نکنیم توضیحات محسن‌هاشمی درباره پاسخ دفتر رهبر انقلاب به نامه او پزشکیان بر احیای کارت سوخت صحه گذاشت دومین روز رسیدگی به شکایت ایران در لاهه، وکلای ایران، آمریکا را به فرار از پاسخگویی متهم کردند در اعتراض به استرداد دیپلمات کشورمان به بلژیک صورت گرفت؛ احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه