گسترش حمل و نقل ريلي پيش شرط توسعه پايدار


سعيد محمدزاده مديرعامل شرکت راه‌آهن با بيان اينکه «توسعه حمل‌ونقل ريلي موجب توسعه اقتصاد کشور است و توسعه پايدار را به دنبال دارد» گفت: بايد در کنار پليس راه‌آهن تلاش کنيم که امنيت ريلي هر روز بيش‌از پيش باشد. به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روايط عمومي‌شرکت راه‌‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران هم‌زمان با هفته نيروي انتظامي، صبحگاه مشترک پليس راه‌آهن و بسيج، امروز چهارشنبه ۱۸ مهر با حضور مديرعامل راه‌آهن، جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا، فرمانده پليس راه‌آهن کشور و فرمانده بسيج راه‌آهن در مرکز فرماندهي پليس راه‌آهن برگزار شد.

در اين مراسم سعيد محمد زاده مديرعامل راه‌آهن گفت: توسعه حمل‌ونقل ريلي موجب توسعه اقتصاد کشور است و توسعه پايدار را به دنبال دارد. وي با اشاره به اينکه توسعه راه‌آهن در گروي امنيت پايدار در کشور است، افزود: بايد در کنار پليس راه‌آهن تلاش کنيم که امنيت ريلي هر روز بيش‌از پيش باشد.

مديرعامل راه‌آهن با اشاره به احاديثي از ائمه و معصومين، اظهار داشت: هر کس دو روز زندگي‌اش مانند هم باشد مغبون است و هر کس فردايش بدتر از امروز باشد محروم است.

وي با گراميداشت ياد شهداي انقلاب اسلامي‌و نيروي انتظامي، اضافه کرد: تأمين امنيت، عدالت و رفاه در زندگي مردم کشور ضروري است و اين شهدا با تقديم خون خود امنيت را براي کشور به يادگار گذاشتند.محمد زاده با تأکيد بر اهميت حق‌الناس، گفت: انجام‌وظيفه حق‌الناسي است که از سوي مردم بر گردن ماست و ما بايد در انجام وظايف خود نزد خدا، مردم و پرچم به‌عنوان نماد کشور، سرافراز باشيم.وي با تأکيد بر اينکه زماني که امنيت در کشور برقرار باشد، کشور رو به توسعه و پيشرفت است، افزود: همه مديران در راه‌آهن بايد در کنار پليس راه‌آهن به توسعه امنيت ريلي کمک کنند و امنيت ريلي هر روز بيشتر از روز گذشته باشد.

وي گام نهادن در راستاي تأمين امنيت را با اهميت خواند و تأکيد کرد: قدم برداشتن در اين راه همت و مراقبت مي‌خواهد. بايد هر روز دستانمان را محکم‌تر از ديروز در دستان نيروي انتظامي‌قرار دهيم و در جهت توسعه کشور بکوشيم.

  • خدمت خاموش، گمنام و مهم

حشمت‌الله ملکي فرمانده نيروي انتظامي‌راه‌آهن هم در اين مراسم با اداي احترام به خانواده شهدا گفت : خدمت گذاران در پليس راه‌آهن افرادي خاموش، بي‌ادعا و گمنام هستند اما کار بسيار مهمي‌را بر عهده‌ دارند. وي افزود: نيروي انتظامي‌به‌موجب قانون و وظيفه، عهده‌دار برقراري نظم و قانون در تمام نقاط کشور است و از دورترين تا نزديک‌ترين نقطه به مرکز سياسي کشور را تحت نظارت و پوشش خود دارد. ملکي با اشاره به اينکه قانون وظيفه سنگيني را بر عهده نيروي انتظامي‌نهاده است، اضافه کرد: همه بخش‌هاي نيروي انتظامي‌در ايجاد نظم و امنيت در کشور سهيم هستند.

وي گفت: پليس راه‌آهن بنا بر شرح وظايف قانوني خود، حراست از تمام ساختمانها، ابنيه، خطوط و ادوات ريلي، کالا و بار و امنيت مسافران را بر عهده دارد.

فرمانده پليس راه‌آهن کشور با يادآوري اهميت خدمت پليس در راه‌آهن تأکيد کرد: بايد تلاش کنيم بيش‌از حد توان، امکانات و مقدورات، با مجاهدت و روحيه خودباوري در انجام وظايف قانوني خود قدم برداريم. وي با بيان اينکه همه ما در اين ميدان، ادعاي خدمت به مقدسات و پرچم ايران را داريم گفت: بايد تا سرحد جان در انجام‌وظيفه تلاش کنيم.

  • تأکيد بر اهداف ناجا

همچنين سردار حميد عطايي جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا ضمن تبريک هفته نيروي انتظامي‌گفت: همه بايد تلاش کنيم تا بهترين شکل امنيت را براي حرکت قطار انقلاب فراهم کنيم و تأمين امنيت و توسعه راه‌آهن نيز در همين راستا قرار دارد.

وي با اشاره به اينکه در هفته ناجا، در دو محور اهداف درون‌سازماني و برون‌سازماني برنامه‌ها و وظايف ناجا را بررسي مي‌کنيم، افزود: در بخش درون‌سازماني، برنامه‌هاي همکاران، وظايف و نحوه خدمت‌رساني در ناجا را براي افزايش خدمات‌رساني و عملکرد مضاعف، مورد کنکاش قرار مي‌دهيم و در بخش برون‌سازماني نيز همين اهداف را براي خدمت‌رساني به مردم و تأمين امنيت در جامعه در نظر داريم.

وي با تأکيد بر اينکه تأمين امنيت در همه حوزه‌هاي اجتماعي و اقتصادي اثرگذار است، اضافه کرد: بايد در تأمين امنيت کشور گام‌هاي گسترده و مطمئني برداريم.

گفتني در اين مراسم، واحدهاي سربازان ستاد، خواهران، کارمندان، پليس راه‌آهن، ستاد پليس راه‌آهن، بسيج، يگان وحدت و دژبان ناجا و نوپوي يگان ويژه از مقابل جايگاه رژه رفتند.

همچنين مانور رهايي گروگان يگان ويژه ناجا با حضور تيم اسنايپر و تيراندازي با سلاح انجام و در اين مراسم لوح خدمت به تعدادي کارکنان راه‌آهن اهدا و از خدمات آن‌ها قدرداني شد.