شفیع ورزش رفت




شب گذشته خبری ناراحت کننده، جامعه ورزش و رسانه‌ای کشور را در بهت و حیرت فرو برد. بهرام شفیع گزارشگر، مجری و رئیس فدراسیون هاکی درگذشت. کسی که نام و چهره او سال‌ها با برنامه هفتگی «ورزش و مردم» مقابل دیدگان مردم و علاقه‌مندان به ورزش بود و حالا او به دیار باقی شتافته است. شفیع که در سال ۱۳۳۵ در محله پامنار تهران به دنیا آمد، در دوران جوانی بازیکن تیم فوتبال قصر یخ تهران بود اما به گزارشگری نیز علاقه داشت، پس از انقلاب همکاری خود را با سازمان صدا و سیما آغاز کرد و با شرکت در آزمون صدا و سیما، در سال ۱۳۶۱ به استخدام رسمی این سازمان درآمد. وی که دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران و مدرک دوره ارشد تهیه‌کنندگی و گزارشگری از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه (ABU) بود، جزو نخستین نسل برنامه‌سازان ورزشی بعد از انقلاب در تلویزیون به شمار می‌آمد که پس از مدت اندکی از ورود به صدا و سیما، همکاری خود را با برنامه «ورزش و مردم» آغاز کرد و از سال ۱۳۶۴ اجرای این برنامه را برعهده گرفت که تاکنون ادامه داشت. وی از همان ابتدا گزارشگری مسابقات فوتبال را نیز انجام می‌داد اما با ورود گزارشگران جدید در دهه ۷۰ بتدریج از فعالیت خود کاست و چند سال قبل با گزارش بازی ایران و کره شمالی برای همیشه آن را کنار گذاشت.


شفیع از سال ۱۳۸۴ تاکنون ریاست فدراسیون هاکی را هم برعهده داشت. او سال ۱۳۹۶ طبق قانون باید بازنشسته می‌شد اما با ارائه مدرک ایثارگری توانست مجوز حضور در انتخابات را بگیرد. با این حال و در شرایطی که گفته می‌شد در لیست مدیران بازنشسته قرار دارد، در 62 سالگی در بیمارستان بهمن تهران بر اثر سکته، دار فانی را وداع گفت.
گروه ورزشی روزنامه ایران درگذشت این چهره ورزشی با سابقه را به خانواده وی و جامعه ورزش تسلیت گفته و برای زنده یاد شفیع علو درجات را مسألت دارد. روحش شاد و یادش گرامی باد.