نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل استعفا داد خداحافظی ترامپ با هیلی

نیکی هیلی، نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد از سمت خود استعفا داد. دونالد ترامپ نیز به محض انتشار خبر استعفای هیلی با این استعفا موافقت کرد. رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در توئیتر خود اعلام کرد به همراه «دوست» خود، یعنی نیکی هیلی خبر مهمی را اعلام می‌کند.
به محض اعلام موافقت دونالد ترامپ، گمانه‌زنی‌‌ها در مورد یک برنامه تغییر بنیادین در دولت آمریکا آغاز شد. این موافقت فوری نشان از هماهنگی رئیس جمهوری آمریکا برای تغییر است.
به گزارش یورو نیوز، نیکی هیلی پیش از انتصاب در سمت نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل، فرماندار کارولینای جنوبی بود. او یکی از محبوب‌ترین اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکاست و به داشتن مواضع سرسختانه در برابر ایران و کره شمالی معروف است. دونالد ترامپ در حضور خبرنگاران در کاخ سفید با اشاره به استعفای نیکی هیلی گفت: هیلی از شش ماه قبل به من گفته بود که می‌خواهد کمی استراحت کند. او تا پایان سال ۲۰۱۸ پست خود را ترک خواهد کرد و امیدوارم در نقشی متفاوت به دولت برگردد. ترامپ همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نیکی هیلی گفت: تو می‌توانی خودت شغلت را انتخاب کنی.
نیکی هیلی هم در صحبت‌هایش با تقدیر از نقش ایوانکا ترامپ و جرارد کوشنر (دختر و داماد دونالد ترامپ) گفت: دوست داشتم شما خبرنگاران می دانستید که در پشت پرده جرارد کوشنر و ایوانکا ترامپ چه نابغه‌هایی هستند و چه کارهای مهمی انجام دادند. هیلی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش اشاره کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد و از دونالد ترامپ حمایت خواهد کرد. ترامپ همچنین در خصوص جانشین نیکی هیلی گفت: در این خصوص با نیکی هیلی صحبت خواهم کرد. افراد زیادی خواهان این پست هستند. جانشین هیلی دو تا سه هفته دیگر مشخص خواهد شد.


شاید هم زودتر. گفتنی است از زمان بر عهده گرفتن مقام ریاست جمهوری از سوی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ تا کنون تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه دولتی آمریکا یا استعفا داده‌اند یا از کار خود اخراج شده‌اند.
از جمله این افراد می‌توان از مایکل فلین، مشاور امنیتی پیشین ترامپ، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه پیشین، مک مستر، رئیس ستاد پیشین، هوپ هیکس و همچنین آنتونی اسکاراموچی، مدیران ارتباطات دونالد ترامپ، نام برد.
سایر اخبار این روزنامه
علیرضا صدقی قلمهای شکسته زیر پای قدرت توضیح سردبیر برداشت‌های اشتباه از کارتون FATF «ابتکار» از پیامدها و حواشی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات در کابینه دولت گزارش می‌دهد آزادی رسانه چه نقشی در کاهش حجم شایعه دارد؟ عبور آزادی از معبر مطبوعات قیمت بالای چاپ، کتاب‌های عکس را با چالش‌ مواجه کرده است قاب های گران کتاب‌های عکاسی « ابتکار» چالش‌ها و عواقب ارائه بن های بسته‌های حمایتی معیشتی به اقشار کم در آمد را بررسی می کند اطلاعیه مهم سهامداران عمده سایپا درباره شایعات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل استعفا داد خداحافظی ترامپ با هیلی « ابتکار» تبعات ناپدید شدن روزنامه نگار عربستانی برای سعودی ها را بررسی می‌کند تاوان سنگین ریاض برای خاشقجی اکران محدود فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در برخی سینماهای تهران آغاز شده است به نام سینما ، به ضرر فیلم‌های ایران بهرام شفیع، مجری برنامه «ورزش و مردم» چهره در نقاب خاک کشید اسحاق جهانگیری: هر کس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی‌اش بزنیم جلال میرزایی: رئیس‌جمهوری در تعریفش از «بحران» بازنگری کند