شفیع «ورزش و مردم» رفت

خبرآنلاین: بهرام شفیع، مجری برنامه ورزش و مردم درگذشت. بهرام شفیع، گزارشگر و مجری مشهور تلویزیون بعدازظهر روز گذشته در بیمارستان بهمن درگذشت. بهرام شفیع، 62 ساله، که از اوایل دهه شصت در شبکه اول سیما به عنوان گزارشگر مشغول به کار شد، در دهه گذشته نیز رئیس فدراسیون هاکی ایران بود و موفقیت‌هایی را در این رشته ورزشی کسب کرد. شفیع که گزارش‌های به‌یادماندنی و مهمی از وی به یاد مانده است، تا همین هفته گذشته اجرای برنامه «ورزش و مردم» را پیش می‌برد و دو هفته‌ای بود که این برنامه را به صبح جمعه منتقل کرده بود.
شفیع در سال ۱۳۳۵ در محله پامنار تهران به دنیا آمد. پدرش کارمند وزارت اقتصاد و دارایی است. دوران ابتدایی را به مدرسه برزویه رفت و دوران متوسطه را در دبیرستان علوی تهران گذراند. او دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران و مدرک دوره ارشد تهیه‌کنندگی و گزارشگری از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه (ABU) بود.
پس از انقلاب همکاری خود را با سازمان صدا و سیما آغاز کرد و با شرکت در آزمون صدا و سیما در سال ۱۳۶۱ به استخدام رسمی این سازمان درآمد. او جزء نخستین نسل برنامه‌سازان ورزشی بعد از انقلاب در تلویزیون بود. او خواهرزاده خدیجه ثقفی همسر امام خمینی است.