در دیدار با رئیس دومای دولتی روسیه؛ لاریجانی خواستار همکاری کشورها در برابر رفتار تند آمریکا شد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با "ویاچسلاو ولودین" رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه، خواستار همکاری همه کشورها در برابر رفتار تند آمریکا شد.
به گزارش ایرنا، لاریجانی در دیدار با ولودین در حاشیه سومین اجلاس مجالس اوراسیا در آنتالیا افزود: تغییرات عمده‌ای در سطح جهانی در دوره اخیر ایجاد شده که مهمترین آن رفتار تند و پرمشکل آمریکا و مزاحمت آنها برای همه کشورهاست که نیازمند همکاری همه جانبه است.
وی با اشاره به ضرورت اقدام دوجانبه و چندجانبه برای مقابله با این گونه رفتارها اظهار داشت: کشورها از طریق اقدام مشترک می‌توانند مسائل خود را در این زمینه پیگیری کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای حفظ برجام افزود: ما مذاکره با طرف‌های اروپایی را همزمان با حفظ برجام ادامه دادیم ولی در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که هنوز حل نشده است.


وی همکاری دوجانبه بین ایران و روسیه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همکاری بانکی و نفتی دو کشور رو به توسعه بوده و برخی از خریدهای موردتوافق در مسیر اجرایی قرار دارد.
لاریجانی اضافه کرد: پیشنهاد برگزاری نشست امنیتی و مبارزه با تروریسم به میزبانی ایران همچنان پابرجاست و دعوت نامه‌ها به مجالس کشورهای اوراسیا ارسال شده و منتظر پاسخ برای تعیین زمان برگزاری آن هستیم.
ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی فدراسیون نیز در این دیدار ایران را کشوری مهم برای همکاری دوجانبه با روسیه خواند و بر گسترش روابط دو کشور به خصوص در امور پارلمانی تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین دور اجلاس مجالس اوراسیا به پیشنهاد نهاد قانون‌گذاری روسیه گفت: همکاری مجالس کشورهای عضو اوراسیا درحال تقویت است و با برگزاری این اجلاس در آنتالیا، بیش از گذشته تقویت خواهد شد.
رئیس مجلس: اجلاس اوراسیا فرصتی مهم برای همکاری است
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: اجلاس اوراسیا و دیدار هیات‌های پارلمانی فرصتی مهم و مغتنم برای توسعه همکاری‌های پارلمانی بین کشورهای عضو است.
دکتر علی لاریجانی که دیروز (دوشنبه) برای شرکت در سومین دور اجلاس اوراسیا به شهر آنتالیای ترکیه سفر کرده است، در بدو ورود در مصاحبه با خبرنگاران، گردهمایی هیات‌های پارلمانی کشورهای اروپا و آسیا را یک پدیده نوظهور دانست و افزود: دو دوره این اجلاس به میزبانی دومای روسیه و مجلس کره جنوبی برگزار شده و امروز سومین دور این اجلاس در ترکیه آغاز می‌شود.
وی همچنین برگزاری این اجلاس را موجب برقراری ارتباط نزدیک‌تر بین اعضا از نظر تجاری، توسعه پایدار و حفاظت از محیط‌زیست عنوان کرد و ادامه داد: برخی از این موضوعات و مسائل، پدیده‌های مشترک هستند و ما در این اجلاس درباره پیمان‌های مالی و محیط‌زیست هم مذاکره خواهیم کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران مذاکره درباره موضوعات مرتبط با منافع همه کشورهای منطقه اوراسیا را از جمله محورهای این اجلاس ذکر کرد و گفت: ما درباره توسعه کشورهای منطقه و تبادلات تجاری بین کشورهای اوراسیا هم مذاکره خواهیم کرد.
لاریجانی اظهار داشت: این سفر به پیشنهاد و طراحی رئیس پارلمان دومای روسیه و کره جنوبی که از مدت‌ها پیش انجام شده مربوط می‌شود، بر این مبنا که کشورهای منطقه اوراسیا جلساتی با یکدیگر داشته باشند و اقتصاد و توسعه کشورهای منطقه اوراسیا را با رایزنی با یکدیگر انجام دهند.
وی با اشاره به افزایش تعداد پارلمان کشورهای عضو اوراسیا به بیش از 40 کشور بیان کرد: دو اجلاس قبلی در روسیه و کره جنوبی مفید بود.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای شرکت در سومین اجلاس مجالس اوراسیا عصردیروز وارد شهر آنتالیای ترکیه شد و مورد استقبال نائب رئیس مجلس ترکیه قرار گرفت.
سومین اجلاس بین المجالس کشورهای اوراسیا از امروز با حضور روسای مجلس 20 و هیات‌های پارلمانی از 18 کشور آسیایی و اروپایی به مدت سه روز در شهر آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود.
افضلی، خامکانی و علیرضا بیگی از نمایندگان مجلس، لاریجانی را در این سفر همراهی می‌کنند.
لاریجانی دیشب در نخستین روز این اجلاس پارلمانی با بینالی یلدریم میزبان اجلاس و رئیس مجلس ترکیه و نائب رئیس مجلس سنای پاکستان در محل برگزاری اجلاس در هتل کایا پلازو آنتالیا هم دیدار کرد.
سومین اجلاس بین المجالس اوراسیا امروزبا پیام ویدئویی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه رسما آغاز خواهد شد و سپس حدود 700 نفر به نمایندگی از مجالس 38 کشور مسائلی مانند همکاری اقتصادی، محیط‌زیست و توسعه پایدار را بررسی خواهند کرد.
مراسم افتتاحیه رسمی این اجلاس امروز سه شنبه با سخنرانی بنالی یلدریم رئیس مجلس ملی ترکیه برگزار می‌شود و هیات‌های پارلمانی به سخنرانی خواهند پرداخت.
موضوع اصلی این نشست "همکاری اقتصادی در اوراسیا، محیط‌زیست، توسعه پایدار" تعیین شده و هدف از آن نیز ارزیابی موانع توسعه پایدار در سطح جهانی و منطقه و افزایش همکاری بین‌المللی برای رفع آن است.
عصر امروز بیانیه نهایی اجلاس منتشر شده و هیات رئیس اجلاس جلسه مصاحبه مطبوعاتی برگزار می‌شود.
کشورهای ویتنام، ازبکستان، ترکمنستان، ترکیه، تایلند، تاجیکستان، سریلانکا، اسلواکی، صربستان، عربستان سعودی، روسیه، قطر، فیلیپین، پاکستان، مغولستان، لیتوانی، لائوس، کویت، قرقیزستان، کره جنوبی، قزاقستان، اردن، ژاپن، عراق، ایران، اندونزی، مجارستان، چین، کامبوج، بلغارستان، برونئی، بوسنی و هرزگوین، بلاروس، بحرین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، افغانستان برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.
پیش از این دوره اول و دوم اجلاس مجالس اوراسیا در کره جنوبی و مسکو برگزار شده بود.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس جمهور: دارو‌های مورد نیاز در هر شرایطی تامین می‌شود استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم منبع پیامک‌های ارسالی FATF به نمایندگان مجلس مشخص شد وزیر ارتباطات در آیین روز پست: خودی‌ها از سلاح ناامید کردن مردم استفاده می‌کنند شورای نگهبان کار را تمام کند در دیدار با رئیس دومای دولتی روسیه؛ لاریجانی خواستار همکاری کشورها در برابر رفتار تند آمریکا شد رئیس کل بانک مرکزی: تعادل را به بازار ارز بر می گردانیم زنگنه در پاسخ به ولیعهد عربستان: هیچ تولیدکننده‌ای حتی سعودی توان جایگزینی نفت ایران را ندارد سخنگوی وزارت کشور: 14 استاندار بازنشسته تغییر می‌کنند رویترز: 2 شرکت نفتی هند، آبان ماه از ایران نفت می‌خرند گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف وزیران پیشنهادی امروز به مجلس معرفی می‌شوند در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور؛ آیین نامه اجرایی مربوط به نحوه انتقال تخفیفاتِ نداشتن حوادث منجر به خسارت وسایل نقلیه تصویب شد سخنگوی وزارت کشور: 14 استاندار بازنشسته تغییر می‌کنند «کیهان» و «وطن امروز» تذکر گرفتند با قتل «قاشقچی» در سفارت عربستان در اسلامبول منتقد عربستانی: ترامپ سعودی‌ها را زیر پا خرد می‌کند درخواست سازمان ملل و عفو بین‌الملل برای تحقیقات مستقل درباره ترور قاشقچی استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم