منبع پیامک‌های ارسالی FATF به نمایندگان مجلس مشخص شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی منبع پیامک‌های ارسالی FATF به نمایندگان مجلس را مشخص کرد.
محمدرحیم نوروزیان در گفتگو با ایسنا، در خصوص منبع پیامک‌های ارسالی FATF به نمایندگان مجلس اظهارداشت: متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه کسی است. البته پیامک‌های ارسالی تهدیدآمیز نبوده و در واقع یکسری پیامک‌ها ارسال شده و منشا آن هم مشخص است که از کجا بوده است.
وی افزود: این فرد تاکنون دستگیر نشده و ازسوی یک حسینیه است که آشکارا اعلام کردند که کار آن‌ها بوده و مساله پنهانی نبوده است. این فرد خلیل موحد نام دارد که عضو سابق شورای شهر مشهد بوده که در حسینیه‌ای در مشهد مشغول فعالیت است. پیامک‌های ارسالی تهدیدآمیز نبوده و آن‌ها اعلام می‌کنند که این پیامک‌ها بیشتر حاوی هشدار و اطلاع‌رسانی است.
وی تصریح کرد: در عین حال این کار مناسبی نیست و اگر کسی در خصوص طرح‌های مجلس اظهار نظری دارد، می‌تواند انتقاد و نقد کند و اشکالات آن را بیان کند. یکی از نمایندگان اعلام کرد که مخالفان این جریان حتی یک خط دلیل برای ما ارائه نکردند که دلیل مخالفت‌شان با این طرح چیست. این که قسم بدهیم و تشویق و تهدید کنیم، کار درستی نیست.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بعضی از افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کردند، اصلا نمی‌دانند FATF چه هست؛ این نوع حرکت‌ها مطرود است و ما باید برای رای مردم و نظر آن‌ها احترام قائل شویم. همچینن رهبری که در راس کشور قرار دارد نیز اعلام کردند که مجلس خودش در این باره تصمیم‌گیری می‌کند. این نوع حرکت‌ها محکوم بوده و ارسال پیامک به نمایندگان راهش نیست و می‌توانند از طریق نمایندگان و رسانه‌ها مطالب خود را مطرح کنند.
* وکیلی:‌ به پیگیری قضایی امید نداریم، وزیر ارتباطات پیگیری کند
در همین ارتباط، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید نمایندگان مجلس نسبت به پیگیری قضایی پیامک‌های تهدیدآمیز امیدی ندارند، به همین خاطر از وزیر ارتباطات می‌خواهیم هویت شناسنامه‌ای صاحبان شماره‌ها را روی سایت بگذارد و افشا کند.
محمدعلی وکیلی به ایرناپلاس گفته که پیامک‌های تهدیدآمیز برای اعضای هیات رئیسه نیز ارسال شده است.
به گفته او این پیامک‌ها ابتدا با توهین و تهدید علی لاریجانی، ریاست مجلس آغاز می‌شود و سپس سایر نمایندگان را تهدید می‌کند و مورد اهانت قرار می‌دهد. وکیلی با بیان اینکه بعد از تصویب CFT برای من پیامک تهدیدآمیز ارسال شد، درباره جزئیات این پیام تصریح کرد: در این پیام‌ها توهین و تهدید، آن هم در اشکال مختلف دیده می‌شود.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه این پیام‌ها با پیش‌شماره‌های 0912 ارسال شده که شناسایی آن‌ها برای دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کار دشواری نیست،‌ گفت: من از وزیر ارتباطات می‌خواهم در شناسایی و افشای هویت شناسنامه‌ای این افراد کمک کند. ما برخورد قضایی و امنیتی نمی‌خواهیم، ما فقط می‌خواهیم هویت شناسنامه‌ای این افراد اعلام شود.وکیلی با اظهار ناامیدی از پیگیری قضایی این مسئله از وزارت ارتباطات خواست هویت صاحبان این شماره‌ها را روی سایت بگذارند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس جمهور: دارو‌های مورد نیاز در هر شرایطی تامین می‌شود استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم منبع پیامک‌های ارسالی FATF به نمایندگان مجلس مشخص شد وزیر ارتباطات در آیین روز پست: خودی‌ها از سلاح ناامید کردن مردم استفاده می‌کنند شورای نگهبان کار را تمام کند در دیدار با رئیس دومای دولتی روسیه؛ لاریجانی خواستار همکاری کشورها در برابر رفتار تند آمریکا شد رئیس کل بانک مرکزی: تعادل را به بازار ارز بر می گردانیم زنگنه در پاسخ به ولیعهد عربستان: هیچ تولیدکننده‌ای حتی سعودی توان جایگزینی نفت ایران را ندارد سخنگوی وزارت کشور: 14 استاندار بازنشسته تغییر می‌کنند رویترز: 2 شرکت نفتی هند، آبان ماه از ایران نفت می‌خرند گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف وزیران پیشنهادی امروز به مجلس معرفی می‌شوند در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور؛ آیین نامه اجرایی مربوط به نحوه انتقال تخفیفاتِ نداشتن حوادث منجر به خسارت وسایل نقلیه تصویب شد سخنگوی وزارت کشور: 14 استاندار بازنشسته تغییر می‌کنند «کیهان» و «وطن امروز» تذکر گرفتند با قتل «قاشقچی» در سفارت عربستان در اسلامبول منتقد عربستانی: ترامپ سعودی‌ها را زیر پا خرد می‌کند درخواست سازمان ملل و عفو بین‌الملل برای تحقیقات مستقل درباره ترور قاشقچی استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم استقبال کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم