آغازی از جنس طلا

سومین دوره بازی‌های پارآسیایی دیروز در جاکارتا ادامه یافت که روز پر مدالی برای کاروان ایران بود. در ادامه به تفصیل به عملکرد ورزشکاران کشورمان می‌پردازیم.
دوومیدانی
در ماده پرتاب کلاب کلاس F32 یونس سیفی‌پور با حدنصاب 30 متر و 16 سانتیمتر به مدال طلا دست یافت و دومین طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد. در این بخش ورزشکارانی از عمان و کویت به ترتیب با رکوردهای 11/29 و 76/24 متر دوم و سوم شدند. در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پارآسیایی 2018 جاکارتا 4 نماینده کشورمان در ماده پرتاب دیسک کلاس ادغامی F/54/55/56 به رقابت با حریفان پرداختند که در نهایت مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند. در این رقابت علیرضا قلعه‌ناصری با حدنصاب 12/43 متر طلا گرفت، جلیل باقری با رکورد 14/37 متر به مدال نقره دست یافت و حامد امیری با پرتابی به طول 12/30 متر صاحب مدال برنز شد. همچنین علی امیدی در کلاس F42-44/61-64 ماده پرتاب نیزه با حدنصاب 97/58 متر سوم شد و به مدال برنز رسید.
عذرا مهدوی‌کیا نماینده کشورمان نیز در ماده دوی 1500 متر بانوان کلاس ادغامی


13- ‏12‏‏T به رقابت با حریفان پرداخت که در نهایت مدال طلا را از آن خود کرد. همچنین وحید علی نجیمی در ماده 200 متر موفق به کسب مدال طلا شد.
جودو
سیدمیثم بنی‌طبا در وزن 60- کیلوگرم مقابل نماینده مغولستان به برتری رسید اما در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نمازوف از ازبکستان شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. بنی‌طبا پس از شکست مقابل قهرمان ازبک که سابقه قهرمانی در مسابقات جهانی و پارالمپیک را داراست، برای کسب عنوان سومی تلاش کرد و در دیدار رده‌بندی مقابل نماینده هند به برتری رسید و صاحب گردن‌آویز برنز شد. در وزن 66- کیلوگرم رضا غلامی ابتدا مقابل تران ویت هانگ از ویتنام پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید اما در این مرحله به نیگماتوف از ازبکستان باخت و نتوانست فینالیست شود. او هم در ادامه مسابقات برای کسب رتبه سوم در دیدار رده‌بندی مقابل جودوکاری از چین به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.
تیراندازی
رقیه شجاعی تنها نماینده تیراندازی ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده (R2) با 1/618 امتیاز عنوان پنجم مقدماتی را کسب کرد و راهی مرحله فینال شد. تیرانداز چین در این ماده با 8/627 امتیاز ضمن قرار گرفتن در جایگاه نخست رکورد جهان را نیز در مرحله مقدماتی جابه‌جا کرد. رقیه شجاعی در فینال با پیشی گرفتن از رقبا طلایی شد. همچنین ساره جوانمردی، عالیه محمودی‌کردخیلی، مجید فلاح‌اردشیر و سمیرا ارم در تیراندازی دسته 50 متر میکس وارد رقابت‌ها شدند که نمایندگانی از کشورهای چین، هند، ازبکستان، کره‌جنوبی، تایلند، مغولستان و اندونزی نیز روی خط آتش حضور داشتند. در پایان دور مقدماتی و از جمع 19 ورزشکار، سمیرا ارم و ساره جوانمردی توانستند جواز صعود به فینال این رقابت‌ها را کسب کنند. مجید فلاح و عالیه محمودی نیز حذف شده‌های کشورمان در این بخش لقب گرفتند. در فینال تیراندازی ماده 50 متر میکس ساره جوانمردی و سمیرا ارم روی خط آتش ایستادند تا با نمایندگانی از ژاپن، کره‌جنوبی، چین، هند و ازبکستان به رقابت بپردازند. در این رقابت نفسگیر که مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز با حضور در مجموعه تیراندازی سانایان شاهد تلاش 2 تیراندازمان بود، جوانمردی توانست با عبور از همه رقبای خود به قهرمانی برسد و صاحب گردن‌آویز طلا شود. 2 ورزشکار از هند، صاحب گردن‌آویز نقره و برنز شدند و سمیرا ارم از ایران در جایگاه ششم این رقابت ایستاد.
شنا
شاهین ایزدیار در رشته شنا ماده 100 متر آزاد کلاس S10 با شناگرانی از کشورهای هند، سریلانکا، قزاقستان، کامبوج و تایلند به رقابت پرداخت که در نهایت با ثبت زمان 57 ثانیه و 15 صدم ثانیه به مدال طلا رسید. این دومین طلای این ورزشکار بود.
وزنه‌برداری
مسابقات دسته 59 کیلوگرم وزنه‌برداری سومین دوره بازی‌های پارآسیایی با حضور 6 شرکت‌کننده برگزار شد که مدال‌های طلا و نقره در این دسته به ورزشکاران کشورمان رسید.
در این مسابقات امیر جعفری به مدال طلا و یوسف یوسفی نیز به مدال نقره رسیدند. جعفری در انتخاب نخستش وزنه 173، در انتخاب دومش وزنه 178 و در سومین انتخاب وزنه 184 کیلوگرم را مهار کرد. یوسف یوسفی برنده مدال نقره نیز توانست در انتخاب نخستش وزنه 170 کیلویی را بالای سر ببرد و در انتخاب دوم بر وزنه 175 کیلوگرم غلبه کرد اما در سومین انتخابش نتوانست بر وزنه 183 کیلوگرمی غلبه کند.