18 فروند بالگرد و پهپاد ساخت وزارت دفاع به ناوگان پلیس افزوده شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، همزمان با هفته نیروی انتظامی، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، 12 فروند پهپاد ارتقاء یافته مهاجر و صادق، 6 فروند بالگردهای ساخته شده و انواعی از تجهیزات انتظامی و ارتباطی پیشرفته شهری و مرزبانی را به فرمانده ناجا تحویل داد.
وزیر دفاع در این مراسم اظهار داشت: وزارت دفاع همواره آماده تعامل و هم افزایی جدی با نیروی انتظامی برای تجهیز این سازمان به بهترین محصولات دفاعی و انتظامی بوده است.
امیر سرتیپ حاتمی افزود: به حول و قوه الهی و با هدایت فرماندهی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا و حمایت‌های دولت خدمتگزار، متخصصان، دانشمندان متعهد و انقلابی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خودکفایی و تکیه بر دانش بومی با وجود همه تحریم‌ها توانستند با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، محصولات دفاعی قابل استفاده نیروی انتظامی پرصلابت را براساس نیاز این سازمان باز طراحی، بهینه‌سازی و تحویل دهند که امروز شاهد تحویل‌دهی بخش کوچکی از این محصولات به این نیرو هستیم.
حاتمی با‌ اشاره به اینکه وزارت دفاع همواره در کنار نیروی انتظامی مجاهد و انقلابی برای برقراری و توسعه امنیت ملی ایستاده است، افزود: خداوند متعال را شاکریم در این مراسم، 12 فروند پهپاد مهاجر و صادق، 6 فروند بالگرد ساخته شده و تجهیزات جدید ارتباطی پیشرفته انتظامی شهری و صحرایی که توسط دو سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ساخته شده است به عزیزان نیروی انتظامی تقدیم می‌شود تا بتوانند در حفظ و ارتقاء امنیت و مقابله با پدیده‌های نا امن ساز و عناصر تهدید‌کننده نظم و امنیت اجتماعی در کشور در تراز یکی از سازمان‌های موفق پلیسی در منطقه نقش‌آفرینی کنند.


ویژگی‌های پهپاد مهاجر
وی درخصوص پهپادهای مهاجر و صادق خاطر نشان کرد: ارتقاء و بهینه‌سازی پهپاد مهاجر با مأموریت مراقبت و شناسایی از سال 1393 براساس نیازمندی نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت و اکنون یک‌سری از نمونه ارتقاء یافته آن تحویل ناجا شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ‌اشاره به مشخصات کلی این پرنده؛ مداومت پروازی بالا، عدم وابستگی به باند پروازی، شعاع عملیاتی متناسب با نیازهای ناجا، شرایط فرود اضطراری با چتر، بهبود سامانه‌های اویونیکی و نقش بازدارندگی و مراقبت از تحرکات دشمن و مرزبانی را از ویژگی‌های این پهپاد عنوان کرد.
ویژگی‌های پهپاد صادق
امیر حاتمی در تشریح و معرفی پهپاد صادق که نمونه دیگر پهپاد ارتقاء یافته مهاجر است، گفت: این پرنده؛ قابلیت پرتاب از روی ریل، برخاست اتوماتیک، موتور بومی ایرانی با سیستم هدایت و کنترل نیمه خودکار و خودکار مبتنی بر اصل انعطاف پذیری و توسعه را دارا است و متناسب با نیازهای مراقبت مرزی در خشکی، دریا و کنترل ترافیک جاده‌ای نیروی انتظامی به خوبی از عهده عملیات‌های مختلف در محیط‌ها و شرایط مختلف برخواهد آمد.
وی در توضیح بیشتر این دستاورد دفاعی افزود: این پهپاد قادر است انواع متنوعی از محموله‌های مراقبت - شناسایی را حمل کند و همچنین استفاده از این پهپاد امکان دیده بانی هوایی طولانی مدت با دقت بالا را فراهم می‌کند.
وزیر دفاع، همچنین ارسال اطلاعات به هنگام در روز و شب به مراکز کنترل و فرماندهی و ایجاد‌اشراف گسترده اطلاعاتی در محیط عملیاتی را از دیگر ویژگی‌های این پهپاد عنوان کرد و افزود: برخاست و فرود خودکار با استفاده از زیرسامانه‌های هوشمند الکترواویونیکی در طراحی و ساخت این پرنده مدنظر قرار گرفته است.
امیر حاتمی در ادامه با ‌اشاره به توانمندی شرکت پنها در عملیاتی نگه داشتن ناوگان بالگردی کشور به خصوص ناوگان هوایی ناجا، اظهارداشت: این بالگردها با کاربری‌های مختلف از قبیل امداد و نجات، ترابری، شناسایی، تدارکات از راه دور و... به مأموریت‌های نیروی انتظامی کمک می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: نصب دوربین‌های بسیار پیشرفته و دقیق بر روی این بالگردها به منظور قابلیت تجسس و تعقیب در شب از دیگر مشخصات و توانمندی‌های اضافه شده به بالگردهای هوا ناجا محسوب می‌شود.
حمایت و پشتیبانی از ناجا رویکرد دولت، مجلس، ستاد کل و وزارت دفاع
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در حاشیه مراسم الحاق تجهیزات هوایی و اقلام ویژه پلیسی به نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به موقعیتی که کشور ما دارد و در معرض نا امنی‌های مختلف می‌باشد؛ بنای دولت جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اجرای تدابیر رهبری بر این است که نهایت حمایت و پشتیبانی را از نیروی انتظامی داشته باشند.
حاتمی با‌ اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای میان نیروی انتظامی و وزارت دفاع در اسفندماه سال گذشته، بیان کرد: طی این تفاهم نامه قرار شد تجهیزات پلیس به روز شود و ارتقاء یابد و امروز بر مبنای عمل به آن تفاهم نامه، 12 فروند پهپاد ارتقاء یافته مهاجر و صادق، 6 فروند بالگردهای ساخته شده و انواعی از تجهیزات انتظامی و ارتباطی پیشرفته شهری و مرزبانی به نیروی انتظامی تحویل شد.
نقش تزریق تجهیزات بروز
در پیشبرد مأموریت‌های پلیس و ارتقاء امنیت
فرمانده نیروی انتظامی هم در حاشیه این مراسم با ‌اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های پلیس گفت: تزریق تجهیزات به روز و نوین در پیشبرد مأموریت‌های پلیس و ارتقاء امنیت نقش موثری دارد.
 سردار حسین‌اشتری اظهار داشت: اسفند ماه سال 96 تفاهم نامه‌ای میان پلیس و وزارت دفاع منعقد شد که خوشبختانه بیش از 50 درصد از مفاد این تفاهم نامه محقق شده است و امید است مابقی نیز طی ماه‌های آینده اجرایی شود.
وی تأکید کرد: نیازهای ما در مرزهای خشکی، آبی همچنین در جاده‌ها و شهرها برآورده شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید ایده آل‌ها ممکن و محقق شود.
گفتنی است، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این مراسم از خودروهای عملیاتی - تاکتیکی ناجا و تجهیزات جدید انتظامی شهری و صحرایی از قبیل سلاح انفرادی مصاف، انواعی از تجهیزات ضدگلوله و... که در سازمان صنایع دفاع و شبکه همکاران دفاعی، طراحی و ساخته شده و همچنین از تجهیزات ارتباطی پیشرفته پلیسی که در صنایع الکترونیک وزارت دفاع برای نیروی انتظامی آماده شده است، بازدید کردند.