لجاجت؛ آفت اداره کشور


مشاور رئيس جمهور مطرح کرد: بايد همه جريان‌ها و سلايق سياسي کشور و حتي آنهايي که در انتخابات به روحاني راي ندادند در کنار روحاني و رهبري بايستند تا يکپارچگي کشور حفظ شود.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص ميزان اهميت معرفي يک کانديداي اصلاح‌طلب در شرايط فعلي کشور براي انتخابات آينده گفت: جريان‌ها نبايد بر سر کانديدا با يکديگر لجاجت کنند، در آن صورت هيچ جناحي با اکثريت آرا مواجه نمي‌شود چراکه جريان‌هاي سياسي در ايران متعدد هستند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: درحال حاضر به دليل تهديدات بيروني کشور که انقلاب را هم تهديد مي‌کند و فردي در ايالات متحده روي کار آمده که نمي‌توان روي رفتارهاي او حسابي باز کرد و خود را هم پايبند به قوانين نمي‌داند، زماني است که همه بايد در کنار روحاني بايستند و او را حمايت کرد تا بتوانيم از اين مرحله عبور کنيم.

وي تاکيد کرد: امروز مسئله ما گروه‌ها و سليقه‌هاي مختلف سياسي نيست. درحال حاضر بايد همه جريان‌ها و سلايق سياسي کشور و حتي آنهايي که در انتخابات به روحاني راي ندادند، در کنار روحاني و رهبري بايستند و بخواهند که يکپارچگي کشور حفظ شود تا اين خطر را دفع کنيم. خطر يک رئيس‌جمهور غيرقابل پيش‌بيني که مقيد به هيچ چيز نيست بزرگ است و ما همه بايد وحدت خود را براي گذر از اين زمان حفظ کنيم.

مشاور رئيس‌جمهور با اشاره به نزديکي انتخابات مجلس و اولويت اين موضوع تصريح کرد: اصلي‌ترين مسئله در حال حاضر انتخابات مجلس نيست و نبايد با پيش آوردن اين موضوعات از مسير اصلي منحرف شويم. چراکه امروز بايد مواظب تهديدات ترامپ و تحريم‌هايي که از آبان ماه به اقتصاد وارد مي‌شود؛ باشيم.وي اضافه کرد: روحاني و دولت او با وجود شوک ارزي که اخيرا به کشور وارد شد توانستند به خوبي بازار ارز کشور را متعادل کنند. وضعيتي که در حال حاضر در بازار ارز شاهد آن هستيم وضعيت خوبي است چرا که دلار لازم براي کالاهاي اساسي مردم تعيين شده است. وي افزود: دلار نيمايي در بازار ثانويه براي نيازهاي مواد اوليه، صنعتي و واردات کشور مورد استفاده قرار گرفته است که ايده خوبي بود و کالاهايي هم که جزء اولويت نيستند در قيمت‌هاي سوم در حال گردش هستند. به نظر من اين روش مديريت، قابل قبول و خوب است و بازار ارز در حال حاضر به شکل سنجيده‌تري در کنترل است.

ترکان ضمن پيش‌بيني رشد صنعتي بالا در ماه‌هاي پيش رو گفت: من پيش‌بيني مي‌کنم نرخ رشد صنعتي ما در سال ۹۷ بسيار بالا باشد چرا که وقتي نرخ ارز بالا مي‌رود صنعت داخلي رشد مي‌کند.