تبديل جنگ اقتصادي به فرصت


معاون اول قوه قضاييه گفت: بايد در تمام عرصه‌ها روحيه‌اي انقلابي داشت؛ حمله دشمن به ساختار اقتصادي جامعه را تبديل به يک فرصت نمود و با بومي‌سازي اقتصاد و پايداري و توسعه آن و اولويت‌بندي موضوعات و استفاده از ظرفيت جوانان و مسئولان و حمايت از توليد داخلي به افزايش توليد رسيد و شعار سال رهبر معظم انقلاب را محقق نمود.

به گزارش ميزان حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي خدمت صادقانه و بدون منت به مردم به عنوان، ولي نعمتان نظام را از وظايف ذاتي مسئولان دانست و تاکيد کرد: در نظام اسلامي‌هيچ خدمتي موجب منت بر مردم نيست؛ بلکه مردم بر مسئولان منت دارند.

وي مسئوليت را بعنوان امانتي از سوي مردم و نظام در دست مسئولان دانست و گفت: در برخي شرايط، وظايف خاصي بر دوش داريم و امروز دشمن پس از ناکامي‌در مواردي مانند اقدامات نظامي، تحريم، به راه انداختن جنگ داخلي و ترور مقامات کشور و عدم توفيق در تبليغات پرحجم رسانه‌اي از طريق ماهواره و شبکه‌هاي اينترنتي به منظور شبهه افکني در افکار و اعتقادات جوانان، به اين نقطه رسيده که تا زمان حضور مردم ديندار و ولايتمدار و انقلابي حول حبل ا... و پشت سر ولي‌فقيه به هيچ عنوان امکان غلبه بر آنها وجود ندارد.

محسني اژه‌اي خاطرنشان کرد: دشمن امروز به اين نتيجه رسيده که بايد مردم را از روحيه ديني و ولايتمداري و انقلابي تهي نمود تا بتوان بدون جنگ، جامعه را از درون متلاشي کرد.

وي با تاکيد بر اينکه دشمن در جبهه نخست دشمن تلاش دارد تا مردم از لحاظ اداره زندگي روزمره خود و معيشت تحت فشار قرار گيرند؛ دچار تنگنا و ياس شده و خود به خود از نظام فاصله بگيرند افزود: دشمن در جبهه دوم با عمليات رواني بسيار گسترده که متاسفانه بسياري از افراد ناخواسته به آن کمک مي‌کنند با انتشار سريع يک شايعه و دروغ، افراد و ارزش‌ها را مورد تهمت و افترا قرار داده و بستري را آماده مي‌کند تا هر مطلبي که ابراز شد، مردم قبول کنند.

وي تاکيد کرد: در چنين شرايطي وظيفه‌ها نيز متفاوت است و بنابر آنچه مقام معظم رهبري تاکيد مي‌کنند بايد در تمام عرصه‌ها روحيه‌اي انقلابي داشت. حمله دشمن به ساختار اقتصادي جامعه را تبديل به يک فرصت نمود و با بومي‌سازي اقتصاد و پايداري و توسعه آن و اولويت‌بندي موضوعات و استفاده از ظرفيت کشور، جوانان و مسئولان و حمايت از توليد داخلي به افزايش توليد رسيد و شعار سال رهبر معظم انقلاب را محقق نمود.

معاون اول قوه قضاييه اظهار کرد: در برابر جنگ رواني دشمن نبايد ناخواسته به آن دامن بزنيم و بايد توجه شود با نشر مطالب بدون تعقل و بدون احراز صحت، در زمين دشمن بازي نکنيم و علاوه بر گفتار، بصورت عملي هم در مقابل تبليغات دشمن بايستيم و جبهه دشمن را در اين بخش نيز ناکارآمد بگذاريم.

همچنين محسني اژه‌اي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما هميشه توصيه مي‌کنيم افرادي که مرتکب هر جرمي‌شده‌اند از کشور خارج نشوند و در داخل کشور باشند و از خودشان دفاع کنند.وي افزود: اين افراد اگر دفاع کردند و موجه بود که تبرئه مي‌شوند اما اگر حتي محکوم شدند چه بسا مجازات اينکه از کشور هم فرار کرده کار وي را سنگين تر خواهد کرد.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: دولت جمهوري اسلامي‌ايران هم مي‌تواند تلاش کند و برخي از مجرمان را به کشور برگرداند. بين مجرمي‌که فرار کرده و از طريق اينترپل به کشور بازگردانده شده با مجرمي‌که در داخل دستگير شده است فرق بسيار هست.

وي ادامه داد: توصيه مي‌کنم به کساني که به هر دليلي جرمي‌مرتکب شده و متهم شده‌اند و در خارج از کشور هستند، خودشان برگردند حتما به نفعشان است و از ارفاقات قانوني مي‌توانند استفاده کنند.

محسني اژه‌اي تصريح کرد: اميدواريم آنهايي هم که بيرون هستند و نخواستند برگردند، نيروهاي قضايي و انتظامي‌بتوانند با کمک پليس بين الملل آنها را به کشور برگردانند.

وي اضافه کرد: البته متاسفانه برخي از کشورها هم به تعهدات خودشان عمل نمي‌کنند و حتي در مفاسد اقتصادي حاضر نيستند همکاري لازم را براي دستگيري و استرداد مجرمان داشته باشند اما برخي از کشورها هم که با آنها معاهداتي داريم همکاري لازم را خواهند داشت و متهمان به کشور بازگردانده خواهند شد.

محسني اژه‌اي، در مورد نحوه برخورد دستگاه قضا با عاملان گراني‌هاي اخير و محتکران اظهار کرد: در شوراي عالي هماهنگي اقتصادي که سران سه قوه در آن حضور دارند در خصوص اين مشکلات به صورت جدي برنامه‌ريزي شده و پيگيري خواهد شد.

وي ادامه داد: در جلسه اين شورا، در مورد کنترل گراني‌ها و محتکران و چگونگي برخورد با آنها تصميماتي گرفته شده که اميدوار هستيم اين تصميمات موثر واقع شود که تا امروز هم نتايج خوبي داشته است.

معاون اول قوه قضاييه در مورد مداراي دستگاه قضا با مسئولان سابق کشور از جمله احمدي نژاد که اتهاماتي را عليه اين دستگاه مطرح کرده اند، گفت: قبول دارم با بعضي از افراد برخورد نشده اما مطمئن باشيد با هر کسي که مرتکب جرمي‌بشود رسيدگي خواهد شد.به قول معروف" دير و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد."

وي خاطرنشان کرد: با کساني که امروز در امور ارز و سکه و يا مايحتاج مردم و مسايل پولي اخلال ايجاد مي‌کنند دستگاه قضا هيچ اغماضي نخواهد داشت.