احضار942 اخلالگر بازار ارز و سکه


رئيس پليس پايتخت اعلام کرد: 942 سوداگر و اخلالگر بازار ارز و سکه به درخواست بانک مرکزي و با همکاري دستگاه قضا احضار شده اند.

به گزارش ايرنا،سردار حسين رحيمي‌در نود و دومين جلسه شوراي پنجم شهر تهران با اشاره به برخورد قاطع پليس با سوداگران ارز و سکه افزود: 147 نفر از دانه درشت‌ها و مفسدان بازار نيز شناسايي و دستگير شدند. به گفته وي همچنين 33 انبار بزرگ احتکار کالا طي چند وقت اخير در تهران کشف شده است. وي با بيان اينکه در 6 ماه نخست امسال 900 محکوم فراري در تهران دستگير و 442 هزار پرونده در پليس پيشگيري تشکيل شده است، گفت: در اين مدت 600 محکوم فراري نيز شناسايي و دستگير شدند. به گفته رحيمي‌،شهروندان تهراني 6 ميليون تماس در 6 ماه نخست امسال با سامانه 110 داشتند که ماموران سه و نيم ميليون بار براي انجام ماموريت از کلانتري‌ها خارج شدند. رحيمي‌تاکيد کرد: 70 درصد جرايم 6 ماه نخست امسال کشف شده که اين از آمار از متوسط بين المللي بالاتر است. رئيس پليس تهران بزرگ در بخش ديگر سخنان خود گفت که ۳۰ درصد از تخلفات و جرايم راهنمايي و رانندگي کشور در تهران رخ مي‌دهد. رحيمي‌خاطرنشان کرد: پليس تلاش مي‌کند در اعمال قانون هدفمند باشد تا مديون شهروندان نشويم و در اين راستا نسبت به سال گذشته شرايط مطلوبتري داريم. وي ادامه داد: پليس راهور براي رانندگان و راکبان متخلفي که وسيله نقليه آنها به پارکينگ منتقل شده است کلاس آموزشي برگزار مي‌کند و پس از طي دوره آموزشي مالک مي‌تواند وسيله خود را ترخيص کند.

رئيس پليس پايتخت با اشاره به تذکر يک عضو شورا مبني بر جمع آوري خودروهاي فرسوده کنار خيابان سطح شهر گفت: پليس آمادگي انتقال اين خودروها را به پارکينگ دارد و شهروندان در صورت مشاهده با ۱۱۰ تماس بگيرند. رحيمي‌گفت: باوجود سرمايه گذاري‌هاي کلان دشمنان براي برهم زدن نظم و امنيت جامعه با تلاش ماموران انتظامي‌و ديگر نيروهاي امنيتي تيرهاي آنها به سنگ خورده است. وي با بيان اينکه به اذعان بسياري از صاحبنظران امروز بهترين وضع امنيتي در کشور برقرار است، گفت: پليس از نظر امکانات و معيشت نيروهاي خود با مشکلاتي روبرو است اما اين موضوع در کارکرد آنها تاثيري نداشته است. رئيس پليس پايتخت ادامه داد: پليس با مجرمان قاطع و به صورت تهاجمي‌برخورد مي‌کند اما رفتار نيروي انتظامي‌با شهروندان به صورت ايجابي و ارشادي است چرا که نقطه اتکاي پليس اعتماد مردم و مردم محوري است. رحيمي‌خاطرنشان کرد: تا جايي که مقدور است بزهکاران را با استفاده از توان مشاورهاي خود در معاونت اجتماعي پليس به جامعه بر مي‌گردانيم که با تلاش‌هاي انجام شده ۳۳ هزار و ۸۴۲ پرونده را پيش از ارجاع به مراجع قضايي در کلانتري‌ها به صلح رسانديم. رييس پليس پايتخت در جمع خبرنگاران گفت: پليس تسهيلاتي براي مالکان موتور و خودروهايي که بالاي يک ميليون تومان خلافي دارند و توقيف شده‌اند را ارائه مي‌کند تا بتوانند وسايل نقليه خود را ترخيص کنند. اين تسهيلات و قسط بندي جريمه‌ها در ستاد ترخيص زنجان و خليج فارس انجام مي‌شود.