هیچ سایتی حق ندارد قیمت‌های لحظه‌ای اعلام کند

دادستان تهران از دستگیری متهم پرونده سکه ثامن خبر داد و گفت: طبق گزارش پلیس، بامداد دیروز متهم پرونده سکه ثامن دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل داده شد.
جعفری‌دولت‌آبادی در حاشیه نشست با صرافان اظهار کرد: طبق گزارش پلیس، بامداد روز گذشته متهم پرونده سکه ثامن دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل داده شد.
وی با اشاره به نقش موثری که صرافی‌ها در تثبیت قیمت ارز می‌توانند ایفا کنند، بیان کرد: از آنجا که در حال حاضر دولت بسته‌های جدید ارائه می‌کند، سیاست‌های جدیدی را به عهده گرفته و اعلام کرده است، صرافی‌ها می‌توانند نقش مثبت بیشتری ایفا کنند و هم اینکه برخی از مشکلاتی که در پرونده‌ها گزارش شده، برطرف شود.
جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به مسدودسازی سایت‌ها و کانال‌هایی که در رابطه با قیمت ارز التهاب ایجاد می‌کنند، در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا می‌توانند قیمت تثبیت‌شده ارز را اعلام کنند، گفت: معتقدیم قیمتی که بانک مرکزی برای ارز تعیین می‌کند، قیمت تثبیت‌شده است، بنابراین سایت‌های خبری و کانال‌های اطلاع‌رسانی می‌توانند قیمت‌های حداقلی و تثبیت‌شده منتهی به بانک مرکزی را اعلام کنند، ولی حق ندارند با اعلام قیمت‌هایی که وجود خارجی ندارد یا موجب سردرگمی مردم می‌شود، در جامعه التهاب ایجاد کنند.