تشکیل کار گروه همگرایی دولت و اصلاح طلبان


جلسه اصلاح‌طلبان با رئیس جمهوری را چطور ارزیابی می‌کنید؟
از انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت سال قبل که اصلاح‌طلبان همه ظرفیت‌های خود را برای حمایت از دکتر روحانی به میدان آوردند، تا همین جلسه که هفته گذشته برگزار شد، ارتباط سازمانی میان اصلاح‌طلبان و آقای دکتر روحانی وجود نداشت. این امر یک نقص تلقی می‌شد که آرام آرام این بی‌ارتباط بودن درحال تبدیل به یک مسأله بود. از این‌رو این جلسه بروز چنین مسأله‌ای را منتفی کرد.
چه مطالبی از سوی دو طرف مطرح شد؟


 دعوت این جلسه از سوی آقای دکتر روحانی بود و اصلاح‌طلبان هم دعوت ایشان را پذیرفتند. جلسه خوبی بود از جهت اینکه آقای روحانی نسبت به اصلاح‌طلبان اظهار محبت کردند و نقش آنان در انتخابات‌های گذشته را برجسته دیدند و بر این اساس، گفتند که جایگاه اصلاح‌طلبان به‌عنوان شریک دولت است. اصلاح‌طلبان هم مجموعه‌ای از دغدغه‌های مردم و مشکلاتی که در جامعه هست یا مشکلات دانشگاهیان بود و جامعه مدنی و مشکلات اقتصادی جامعه را مطرح کردند. همچنین مسائل مربوط به ترمیم کابینه و ضعف‌های اجرایی دولت مطرح شد.
واکنش رئیس جمهوری نسبت به این نقدها چه بود؟
دکتر روحانی با حوصله و با دقت مطالب را شنیدند و در مرحله بعد این مسأله مطرح شد که چه باید کرد؟ برای این منظور هم دکتر روحانی محدودیت‌های دولت و نظام در شرایط جدید را بیان کردند، بویژه فتنه صهیونیست‌ها، عربستان و امریکایی‌ها را تشریح کردند. از این جهت هم اصلاح‌طلبان با محدودیت‌ها و مشکلات دولت بیشتر آشنا شدند و هم دکتر روحانی با مشکلات جامعه آشنا شد.
در این مدت انتقاد اصلاح‌طلبان چه بود و آیا پاسخی گرفتند؟
برای شروع خوب بود و باید منتظر گام‌های بعدی باشیم.
دیدگاه روحانی نسبت به اصلاح‌طلبان مجلس چه بود؟
گلایه‌هایی داشتند، اما در مجموع صحبت‌ها به سمت همگرایی بیشتر بود. همچنین قرار شد کارگروه مشترکی برای تداوم این جلسات تشکیل شود. به همین منظور قرار شد دو طرف نمایندگانی برای تداوم این جلسات و ارتباط دیدگاه‌های یکدیگر به هم مشخص کنند.