عظمت ايران

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع عظيم و پرشكوه بسيجيان در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي با تاكيد بر اينكه جوانان، راه‌حل مشكلات كشور هستند، به ارايه تحليلي از شرايط حساس كنوني پرداختند و افزودند: امريكايي‌ها با عربده‌كشي، بيان سخنان سخيف و تصوراتي واهي درصدد تصويرسازي كاملا وارونه از قدرت خود و از اوضاع ايران هستند اما مجموعه عظيم جوانان ميهن و ملت بزرگ ايران مي‌دانند كه بايد با ناكام گذاشتن آخرين حربه باقيمانده دشمن يعني تحريم، سيلي ديگري به امريكا بزنند كه ان‌شاءالله خواهند زد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به حماسه نوراني و پرشكوه حضرت زينب كبري(س) و حضرت امام سجاد(ع) در جاودانه كردن واقعه عاشورا به در پيش بودن ايام اربعين حسيني اشاره و خاطرنشان كردند: حماسه بزرگ اربعين كه با حضور ملت ايران، ملت عراق و مسلمانان ديگر كشورها هر سال تكرار مي‌شود پديده فوق‌العاده مهمي است كه به فضل الهي و در هنگام نياز شديد دنياي اسلام شكل گرفته است.
ايشان، عربده‌كشي‌هاي سران امريكاي جهانخوار و استكبار، قدرت‌نمايي جوانان مومن و پيروزي‌هاي پي در پي آنان در ميدان‌هاي مختلف و در عين حال مشكلات اقتصادي و تنگي معيشت بخش بزرگي از مردم و نيز حساس شدن و تلاش و تكاپوي نخبگان براي ارايه راه‌حل‌هاي مشكلات را جهات مختلف شرايط حساس كشور خواندند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «عظمت ايران، اقتدار جمهوري اسلامي و شكست‌ناپذيري ملت ايران» را سه واقعيت انكارناپذير برشمردند و افزودند: اينها رجزخواني نيست، واقعياتي است كه دشمنان آرزو مي‌كنند، ملت ايران آنها را نداند يا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع كشور و توانايي‌هاي خود، دچار گمان غلط شود.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تشريح بيشتر اين واقعيات سه‌گانه، عظمت ايران را امري تاريخي دانستند و افزودند: به استثناي ۲۰۰ سال منتهي به پيروزي انقلاب اسلامي (يعني از اواسط دوران قاجار تا پايان پهلوي) ايران عزيز ما در عرصه‌هاي مختلف سرآمد ملت‌هاي مسلمان و در برهه‌هايي حتي سرآمد همه ملت‌ها بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، نجات ايران از سلطه ظالمانه انگليس و امريكا را براي اثبات اقتدار جمهوري اسلامي كافي دانستند و افزودند: نجات كشور از شر حكومت استبدادي و سلطنتي موروثي، ايستادگي در مقابل همه توطئه‌هاي ۴۰ سال اخير و افزايش اعتبار و احترام ايران در منطقه و جهان از ديگر نمودهاي اقتدار جمهوري اسلامي است.
ايشان همچنين يادآور شدند: نظام اسلامي در ۸ سال جنگ تحميلي در مقابل جبهه وسيع دشمنان پيروز شد و با حفظ تماميت ارضي كشور، اولين‌بار در قرن‌هاي اخير اجازه نداد مهاجمان بخشي از ميهن عزيزمان را تجزيه كنند يا با تداوم حضور نظامي در ايران، ملت را تحقير كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، شكست‌ناپذيري ملت ايران را ناشي از بركت اسلام عزيز دانستند و افزودند: اين شكست‌ناپذيري را مي‌توان در پيروزي اين ملت بزرگ در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و نيز ايستادگي در مقابل همه توطئه‌هاي ۴۰ سال اخير مشاهده كرد، چرا كه ملت در مواجهه با توطئه‌ها و اقدامات مختلف دشمن، هيچ‌گاه احساس ضعف و خستگي نداشته و عقب‌نشيني نكرده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تشبيه عرصه نبرد سياسي و اقتصادي با جنگ نظامي، «غرور» را آفت پيروزي در همه اين عرصه‌ها خواندند و خاطرنشان كردند: مغرور شدن، ما را به بي‌عملي، بي‌ابتكاري و نداشتن طرح و نقشه مي‌كشاند و موجب پيروزي دشمن مي‌شود.
رهبر معظم انقلاب افزودند: هنوز در اوايل راه هستيم و بايد با تلاش و مجاهدت و راه بلدي، شجاعت و تدبير و استفاده صحيح از امكانات، مسير پيشرفت را ادامه دهيم و به قله مورد نظر ملت و انقلاب برسيم.
ايشان بخش مهمي از سخنانشان را به تبيين نقش جوانان در تحولات چهل سال اخير اختصاص دادند و تاكيد كردند: جوانان عزيز بدانيد كه شما نوك پيكان حركت عظيم ملي هستيد، شما بايد راه را باز كنيد. پيران مجرب هم اگر خسته و بي‌حال و از كار افتاده نباشند، مي‌توانند شما را راهنمايي كنند اما موتور پيش‌برنده اين قطار شما
جوانان هستيد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به پيشتازي و نقش تعيين‌كننده جوانان در جهاد با طاغوت پيش از پيروزي انقلاب، مقطع پيروزي، جهاد با تجزيه‌طلبان در سال‌هاي اول انقلاب، ارايه خدمات فراوان به ملت در جهاد سازندگي، جهاد با تروريسم منافق و خائن در اوايل دهه ۶۰، هشت سال جنگ تحميلي، تلاش براي ترميم خرابي‌ها بعد از جنگ، جهاد فرهنگي در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن در دهه ۷۰ و جهاد علمي و جهش‌وار در آغاز دهه ۸۰ افزودند: در سال‌هاي اخير نيز جوانان در جهاد با تروريسم تكفيري پيشتاز بوده‌اند و امروز هم با احساس انگيزه و تكليف و در جهادي فكري و عملي و با هدف گشودن گره‌هاي اقتصادي، پيشنهادهاي پخته و كارگشا مي‌دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي وجود ده‌ها هزار گروه جهادي جوان در سراسر كشور و خدمات بي‌پايان آنها به ويژه به طبقات ضعيف را سرمايه‌اي عظيم دانستند كه آينده‌اي بهتر را مژده مي‌دهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جوانان را صاحب كشور خواندند و در نكته‌اي خاص افزودند: عده‌اي تصور مي‌كنند كه من از انحرافات برخي جوانان مطلع نيستم اما اين‌گونه جوانان جزو ريزش‌ها هستند كه رويش‌ها بر آنان غلبه دارد و تمجيد و تحسين من از جوانان، با اطلاع كافي از اين‌گونه مسائل صورت مي‌گيرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با انتقاد از كساني كه نقش كاملا تعيين‌كننده جوانان را در حال و آينده كشور مورد توجه قرار نمي‌دهند، افزودند: اين‌گونه افراد مي‌خواهند جوانان را مشكل كشور وانمود كنند يا آنها را به مشكل كشور تبديل كنند اما اينجانب با اعتقاد تاكيد مي‌كنم كه جوانان راه‌حل كشورند نه مشكل كشور.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه راه پيشرفت كشور باز است، اما اين راه همراه با موانع و فراز و نشيب‌هايي است كه بايد آنها را پشت سر گذاشت، گفتند: پيمودن مسير پيشرفت و برداشتن موانع اين مسير شرايطي دارد كه گام اول آن، «درك و احساس وجود و حضور دشمن» است، زيرا تا انسان حضور دشمن را حس نكند، سنگر و حفاظ و سلاح لازم تهيه نمي‌كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: البته آن روشنفكرنماي راحت‌طلب و منافق و رياكار كه اساسا دشمني امريكا را انكار مي‌كند و براي دولت و ملت ايران، نسخه تسليم در مقابل امريكا مي‌نويسد، اگر عامل امريكا نباشد، مرد ميدان پيشرفت كشور نيست.
ايشان شرط دوم براي پيمودن مسير پرفراز و نشيب پيشرفت را، «اعتماد به نفس و عزم بر ايستادگي» دانستند و خاطرنشان كردند: انسان‌هاي بي‌روحيه، ترسو، مايوس، تنبل، فرصت‌طلب و خود كم‌بين، در اين ميدان اگر خود مانعي براي ديگران نشوند، نمي‌توانند هيچ هنري از خود نشان دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: البته جوانان كشور چه در دوران نهضت اسلامي و چه در مقاطع مختلف چهل سال گذشته، به اين بليه مبتلا نبوده و همواره بدون ترديد و ترس و بزدلي، اعتماد به نفس و شجاعت
داشته‌اند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شرط سوم براي حركت در مسير پيشرفت و فائق آمدن بر موانع را «فهم درست از تهديد دشمن و شناخت صحيح از عرصه نبرد» برشمردند و تاكيد كردند: اولين عرصه نبرد، «اسلام و ايمان اسلامي» است، زيرا امريكا از اسلام و انقلاب اسلامي سيلي خورده است و انقلاب دست آنها را كه همه‌كاره كشور بودند، از ايران كوتاه كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: برخي افراد نق‌زن مي‌گويند، از امريكا بدگويي نشود تا با ايران دشمني نكند در حالي كه كينه آنها فقط از شعار مرگ بر امريكاي ملت ايران نيست، بلكه آنها با اصل اسلام و انقلاب اسلامي مخالفند، زيرا از سربلند كردن يك قدرت اسلامي بزرگ و انقلابي در منطقه به ‌شدت هراس دارند و بر همين اساس تلاش مي‌كنند تا عناصر قدرت كشور را از بين ببرند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه هدف استكبار، ضربه زدن به عناصر اقتدار ايران اسلامي است، گفتند: استقرار و ثبات اجتماعي، امنيت و وحدت ملي، پايبندي به اصول و مباني انقلاب ادامه حركت پيشرفت رو به توسعه علمي، گسترش و تعميق فرهنگ انقلابي و اسلامي، پيشرفت دفاعي و موشكي و حضور در منطقه، عناصر اقتدار جمهوري اسلامي است و دشمنان به دنبال ضربه زدن به اين عناصر قدرت هستند.
ايشان «فهم صحيح واقعيت‌هاي ايران و جهان و گرفتار نشدن در تصوير‌سازي‌هاي غلط» را يكي ديگر از شروط غلبه بر موانع پيشرفت برشمردند و افزودند: بدخواهان و كينه‌توزان ملت ايران تلاش دارند با استفاده از ابزارهاي رسانه‌اي به ويژه رسانه‌هاي نوپديد، تصوير‌سازي غلطي از ايران، منطقه و همچنين از خودشان انجام دهند و افكار عمومي ايران را از واقعيات منحرف كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي يكي از اين تصويرسازي‌هاي غلط را «القاي در موضع قدرت بودن امريكا» دانستند و خاطرنشان كردند: با وجود قدرت سخت‌افزاري امريكايي‌ها، واقعيت آن است كه آنها در موضع قدرت نيستند، زيرا عامل اصلي و تعيين‌كننده قدرت در تقابل‌هاي جهاني، «قدرت نرم‌افزاري» به معناي منطق، استدلال و حرف نو است كه امريكا در اين موارد به‌ شدت ضعيف است و به دليل فقدان منطق و استدلال، بر مبناي زورگويي سخن مي‌گويد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به مفتضح شدن «ليبرال دموكراسي» امريكا و رواج انتقاد از آن در دنيا افزودند: به همين دليل است كه امريكا با وجود قدرت اتمي و تكنولوژي پيشرفته و توانايي‌هاي مالي فراوان، در بسياري از مناطق همچون عراق، سوريه، لبنان، پاكستان و افغانستان شكست خورد و شكست‌هاي ديگري هم در انتظار امريكاست.
رهبر معظم انقلاب اسلامي به تصويرسازي خدعه‌آميز و غيرواقعي دشمنان از ايران اشاره كردند و گفتند: آنها تلاش دارند با ارايه تصويرهاي غلط از ايران اسلامي، نظرات باطل‌شان را به افكار عمومي دنيا و ملت ايران بباورانند.
ايشان با اشاره به وجود مشكلات اقتصادي در كشور افزودند: امريكايي‌ها با تكيه بر اين مشكلات، خيالاتي را در سر كم مغز و بي‌تدبيرشان مي‌پرورانند. بر همين اساس اخيرا رييس‌جمهور امريكا به برخي سران اروپا گفته است اگر تا دو، سه ماه صبر كنيد كار جمهوري اسلامي ايران تمام است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: اين خيالات، انسان را به ياد سخنان چهل سال قبل امريكايي‌ها و نوكران آنها در داخل مي‌اندازد كه به يكديگر مژده سرنگوني 6 ماهه جمهوري اسلامي را مي‌دادند اما اكنون چهار دهه از عمر نظام اسلامي گذشته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، دل‌‌خوشي‌هاي رييس‌جمهور بيچاره امريكا را نتيجه نشناختن انقلاب اسلامي و ملت ايران و روحيه ايماني و انقلابي اين ملت دانستند و تاكيد كردند: اين تحليل غلط، موجب گمراهي امريكايي‌ها در چهل سال گذشته شده است كه بايد خداوند را به دليل اينكه دشمنان ملت ايران را از نادانان و ابله‌ها قرار داده است، شكرگزار بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: البته ما مشكلات اقتصادي و عيوبي همچون «اقتصاد نفتي»، «ضعيف بودن فرهنگ صرفه‌جويي» و «اسراف» در جامعه داريم اما اين موارد عيب واقعي نيستند، عيب واقعي «بن‌بست» است كه البته در كشور بن‌بست وجود
ندارد.
ايشان با تاكيد بر اينكه عده‌اي در تلاش براي القاي اين تفكر به جوانان هستند كه هيچ راه‌حلي جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد، گفتند: دشمن مي‌خواهد ملت ايران را به اين جمع‌بندي برساند كه در كشور بن‌بست است و هيچ راهي جز زانو زدن و تسليم شدن در مقابل امريكا وجود ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي افزودند: من صريحا اعلام مي‌كنم، كساني كه در داخل، اين فكر مطلوب و محبوب دشمن را ترويج مي‌كنند، در حال انجام دادن بزرگ‌ترين خيانت در حق كشور و ملت هستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: البته اين اتفاق نخواهد افتاد و به حول قوه الهي و با همراهي مردم و جوانان، تا جان و توان دارم، نخواهم گذاشت چنين اتفاقي در كشور بيفتد.
ايشان با تاكيد بر لزوم شناخت و ارايه تصوير و جايگاه واقعي كشور و ملت ايران گفتند: سياستمداران بزرگ و مغزهاي سياسي سنجيده دنيا، ملت ايران را به دليل چهل سال ايستادگي در مقابل فشارها و در عين حال پيشرفت و تبديل شدن به يك قدرت تاثيرگذار، تحسين مي‌كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، ظرفيت‌هاي فراوان جغرافيايي، اقليمي، نيروي انساني و منابع زيرزميني و روزميني در كشور را يكي ديگر از واقعيت‌هاي ايران برشمردند و افزودند: ما از اين ظرفيت‌ها به درستي استفاده نكرده‌ايم و توصيه هميشگي من به مسوولان اين است كه ظرفيت‌ها را شناسايي و استفاده كنيد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، جوانان مومن را ظرفيت بالفعل كشور خواندند و گفتند: تصوير واقعي كشور همين جوانان مومني هستند كه در صحنه‌هاي مختلف، توانايي‌هاي دفاعي، علمي، فرهنگي و اجتماعي خود را بروز داده‌اند. ايشان در ادامه به موضوع تحريم‌هاي امريكا اشاره كردند و افزودند: وضع تحريم‌ها به اين معناست كه دشمن هيچ راه ديگري براي مقابله با نظام اسلامي غير از تحريم اقتصادي ندارد اما همين تحريم‌هاي اقتصادي نيز شكننده‌تر از اقتصاد ملي ماست. رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اقتصاد ملي كشور مي‌تواند تحريم را شكست دهد و به حول و قوه الهي، تحريم‌ها را شكست خواهيم داد و شكست تحريم به معناي شكست امريكاست و امريكا بايد با اين شكست، يك سيلي ديگر از ملت ايران بخورد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مجموعه عظيم و مردمي بسيج در سراسر كشور را كه به الگويي براي برخي ملت‌هاي ديگر تبديل شده، يكي ديگر از واقعيات ايران اسلامي برشمردند و گفتند: بسيج مردمي يكي از نقاط برجسته تصوير واقعي كشور است كه در مقابل تهديد دشمن نه تنها عقب‌نشيني نمي‌كند بلكه بر ايمانش افزوده مي‌شود و به همين دليل، دشمن و عوامل او، مخالفت زيادي با بسيج دارند. ايشان نقاط درخشان و برجسته‌اي همچون گروه‌هاي جهادي، بسيج سازندگي، اردوهاي راهيان نور، راهپيمايي‌ها، مراسم اعتكاف و عزاداري‌هاي حسيني را از ديگر واقعيات ايران برشمردند و تاكيد كردند: براي شناخت صحيح ملت ايران بايد به اين موارد توجه شود. رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين بخش از سخنان خود دستگاه‌هاي مسوول را موظف به مساعدت و همكاري با فعاليت‌هاي بسيج، اردوهاي جهادي و كاروان‌هاي راهيان نور دانستند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بخش پاياني سخنانشان را در اجتماع عظيم بسيجيان در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي به بيان چند نكته اختصاص دادند.
ايشان با اشاره به تلاش دشمن براي اثرگذاري بر افكار عمومي با استفاده از ابزار رسانه گفتند: ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناكي است كه مي‌توان آن را به سلاح شيميايي در جنگ‌هاي نظامي تشبيه كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي استفاده دشمنان از راديو، تلويزيون، اينترنت، شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي را عليه افكار عمومي ملت خاطرنشان كردند و خطاب به كساني كه مسووليت بخش ارتباطات را بر عهده دارند، تاكيد كردند: همچنانكه در جلسات حضوري هم تذكر داده شده است به اين مسائل درست توجه كنيد و با ايفاي جدي وظايف خود، ابزاري نشويد كه دشمن راحت بتواند سلاح شيميايي خود را عليه مردم به ‌كار گيرد. «ضرورت وحدت، عزم راسخ و احساس قدرت» دومين نكته بخش پاياني سخنان رهبر معظم انقلاب بود.
ايشان تاكيد كردند: بايد با حضور قدرتمندانه ملت و به ويژه جوانان مومن در وسط ميدان، هم‌جهتي و هم‌سخني مسوولان و همدلي مردم و مسوولان به دشمن پيام قدرت داد، چرا كه اگر دشمن در حرف و رفتار و منش زندگي مردم، خود را با مجموعه‌اي مقتدر روبه‌رو نبيند، گستاخ و
جري مي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قاطعانه تاكيد كردند: واقعيات كشور نشان مي‌دهد، ملت و نسل جوانش تصميم گرفته ديگر تحقير نشود، دنباله‌رو قدرت‌هاي بيگانه و دشمن نگردد و ايران عزيز را به اوج عزت و افتخار برساند كه به فضل الهي، عزم و توانايي اين كار را دارد.
رهبر معظم انقلاب اجتماع امروز در ورزشگاه يكصد هزار نفري را يادآور اجتماع عظيم بسيجيان در اواسط دهه ۶۰ دانستند و افزودند: آن اجتماع عظيم به حركت و پيروزي‌هاي بزرگ براي كشور تبديل شد و ان‌شاءالله شما جوانان عزيز هم در ميدان‌هاي علمي، فعاليت و تحرك اقتصادي، كارآفريني، تلاش فردي و اجتماعي، شبكه‌سازي اجتماعي و فرهنگي و نيز حركت‌هاي لازم آتش به اختيار، موفق و پيروز خواهيد شد.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: البته ما مشكلات اقتصادي و عيوبي همچون «اقتصاد نفتي»، «ضعيف بودن فرهنگ صرفه‌جويي» و «اسراف» در جامعه داريم اما اين موارد عيب واقعي نيستند، عيب واقعي «بن‌بست» است كه البته در كشور بن‌بست وجود ندارد.
آن روشنفكرنماي راحت‌طلب و منافق و رياكار كه اساسا دشمني امريكا را انكار مي‌كند و براي دولت و ملت ايران، نسخه تسليم در مقابل امريكا مي‌نويسد، اگر عامل امريكا نباشد، مرد ميدان پيشرفت كشور نيست.
امريكايي‌ها با تكيه بر اين مشكلات، خيالاتي را در سر كم مغز و بي‌تدبيرشان مي‌پرورانند. بر همين اساس اخيرا رييس‌جمهور امريكا به برخي سران اروپا گفته است اگر تا دو، سه ماه صبر كنيد كار جمهوري اسلامي ايران تمام است.
من صريحا اعلام مي‌كنم، كساني كه در داخل، اين فكر مطلوب و محبوب دشمن را ترويج مي‌كنند، در حال انجام دادن بزرگ‌ترين خيانت در حق كشور و ملت هستند.