وزیر خارجه اسلوونی: قاطعانه از برجام حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه اسلوونی با تاکید بر عزم کشورش برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران گفت: قاطعانه از توافق هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کنیم.
«میرو سرار» در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مقر سازمان ملل افزود: همانطور که می‌دانید روابط میان دو کشور بسیار گرم است و من به وزیر خارجه ایران تاکید کردم که پس از بازگشایی سفارتخانه‌هایمان باید به سمت گسترش همکاری‌های اقتصادی گام برداریم.
وزیر خارجه اسلوونی در حاشیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور در چه زمینه‌هایی مد نظر است، اظهار داشت: در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری‌های نوین، شرکت‌های ما در ایران فعالیت دارند و ما می‌خواهیم هیات‌های تجاری از دو کشور دیدار کنند تا زمینه گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی فراهم شود.


سرار در ادامه با تاکید بر اهمیت برجام گفت: اسلوونی از توافق هسته‌ای ایران قاطعانه پشتیبانی می‌کند و ما خواستار تداوم آن هستیم. ما در این زمینه با موضع اتحادیه اروپا همسو عمل خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: شرایط منطقه خاورمیانه حساس است و با وزیر امور خارجه ایران درباره این موضوع هم تبادل نظر داشتیم.
جمهوری اسلوونی، کشوری در جنوب اروپای مرکزی و عضو اتحادیه اروپا و ناتو است.
سفارت اسلوونی در تهران در آبان 1395 با حضور رئیس جمهوری این کشور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد.
درحالی که آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شده است، مقامات اروپایی به شدت از آن حمایت می‌کنند و در مقابله با یکجانبه گرایی و احترام به قوانین بین الملل خواستار گسترش همکاری‌های اقتصادی به منظور تامین منافع ایران در برجام هستند.
سایر اخبار این روزنامه
مسئولان اتحادیه‌های صنفی اعلام کردند؛ کاهش بیشتر قیمت کالاها در پی سقوط نرخ ارز وزیر ارتباطات اعلام کرد گوشی تلفن همراه 50درصد ارزان می‌شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: تلاش دولت برای کاهش نرخ ارز تا رسیدن به قیمت واقعی پوتین از طرح اروپایی مبادلات مالی با ایران حمایت کرد برهم صالح، عبدالمهدی را مامور تشکیل دولت جدید عراق کرد تحلیل سیاسی هفته سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان11 کشته برجای گذاشت فعالان مدنی در نیویورک خواستار محاکمه سران سعودی شدند سعودی‌ها روزنامه نگار مخالف خود را در اسلامبول ربودند روسیه سامانه موشکی اس 300 را به سوریه تحویل داد زنگنه: ایران با قدرت به تولید نفت ادامه می‌دهد دکتر ظریف: رای دیوان لاهه شکست دیگری برای حکومت معتاد به تحریم است وزیر خارجه اسلوونی: قاطعانه از برجام حمایت می‌کنیم هیات دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 97 موافقت کرد ستادکل نیروهای مسلح: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و صلابت در برابر اخلالگران است دادگاه لاهه آمریکا را به رعایت حقوق ایران موظف کرد پیروزی حقوقی ایران بر آمریکا در معتبرترین نهاد بین المللی